Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS3 1,2 VTi: Tříválec pro stylový hatchback

Diskuze (13)
Nový tříválec představený v Peugeotu 208 zamíří i pod kapotu městské stylovky od Citroënu.

Citroën DS3 dostane nový základní motor. Má o jeden válec a dva decilitry objemu méně než dosavadní minimum v podobě 1,4 VTi/70 kW (cena od 374.900 Kč). Tříválcový 1,2 VTi dosahuje výkonu 60 kW, bude o 15 až 20 tisíc korun levnější než 1,4 VTi.

Standardem je, stejně jako u všech benzinových DS3 kromě přeplňovaného 1,6 THP pětistupňová manuální převodovka. S ní motor o parametrech 60 kW a 118 Nm zrychlí na stovku za 12 sekund a rozjede se na 174 km/h.

Nasazení tříválce se chystá i u Citroënu C3. U něj nahradí letitý osmiventilový čtyřválec 1,4i o výkonu 55 kW. Stejný motor se prodává i v Peugeotu 208 a francouzští výrobci ho nabídnou i v sedanech Citroën C-Elysée a Peugeot 301.

Citroën DS3 - technická data benzinových motorů
Motor1,2 VTi1,4 VTi1,6 VTi1,6 VTi1,6 THP1,6 THP
Převodovka5M5M (5MA)5M4A6M6M
Zdvihový objem [cm3]119913971598159815981686
Válce/ventily3/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]60/575070/600088/600088/6000115/6000152/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]118/2750136/4000160/4250160/4250240/1750275/2000
Max. rychlost [km/h]174184 (184)190190210235
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,310,6 (13,2)8,910,97,36,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,75,8 (5,5)5,96,66,06,4
Pohotovostní hmostnost [kg]11131119 (1140)1114114511481165
Cena Design [Kč]359.900,-*374.900,-----
Cena Style [Kč]--429.900,-469.900,---
Cena Sport [Kč]----486.900,--
Cena Ultra Prestige [Kč]---599.900,-596.900,--
Cena Racing [Kč]-----779.900,-
* odhad

Diskuze (13)
28. 10. 2012 14:18
Re: Zrychlení
Pod tunu? Proboha nelži si do kapsy. DS3 je stylovka a všechno něco váží, kdyby ty doplňky byly z karbonu, bude stát mnohem víc než to, co ve skutečnosti. Ani Mazda 2 neváží pod tunu, a to je lehká.
Avatar - PeterLuk
28. 10. 2012 11:21
Re: Zrychlení
Samozrejme, štýlovkou je Hyundai i20, že >:D
28. 10. 2012 10:30
Re: Zrychlení
Tak si srovnej Veloster s DS3. U velostru ten jeden válec navíc váží 130 Kg. Za mě bych rozhodně raději jezdil v DS3.
Avatar - PeterLuk
28. 10. 2012 10:17
Re: Otáčky
Gýčový a smiešny je iba tvoj bezcharkterný Hjandé i30 3.dv. >:D
Avatar - 3_diamanty
28. 10. 2012 07:53
Re: Otáčky
smrtelne vazne a P208 ma s tymto motorom este lepsie dynamicke parametre a nizsiu spotrebu ako ta gycova a tazka smiesna DS3 ;-)