Paříž živě: Citroën Hypnos - Crossover s hybridním pohonem

Paříž živě: Citroën Hypnos - Crossover s hybridním pohonem

 
 

Automobilka Citroën si pro pařížský autosalon připravila premiéru sériového modelu C3, koncept supersportovního kupé GTbyCitroën a také crossover Hypnos.

Koncept čtyřmístného crossoveru Citroën Hypnos navazuje svým vzhledem na design konceptu C-Métisse, který se v Paříži představil v roce 2006 a v rámci Autosalonu Ženeva 2007 obdržel cenu „Louis Vuitton Classic Concept Awards 2006“ za nejkrásnější prototyp roku. Novinka navazuje na svého předchůdce především designem své přídě, ale na rozdíl od agresivně tvarovaného kupé má crossover mírnější linie.

Čtyřmístný koncept, jehož druhý pár dveří se otevírá proti směru jízdy, je dlouhý 4900 mm, široký 2036 mm (bez zpětných zrcátek!), vysoký 1580 mm a má rozvor náprav 3000 mm.

Interiér zaujme čtveřicí samostatných sedadel a především systémem nastavujícím zabarvení prostoru pro cestující. Na zbarvení interiéru má přímý vliv výraz ve tváři řidiče, který je snímán kamerou. Údaje získané z výrazu ve tváři jsou porovnávány s přednastavenými daty a výsledkem je prosvětlení interiéru barvou, která má mít příjemný vliv na řidičovu náladu.

K pohonu crossoveru, stojícímu na 22palcových litých kolech a vybavenému hydropneumatickým odpružením, slouží hybridní systém s označením HYmotion4. Tento systém kombinuje přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 HDi DPFS o výkonu 147 kW (200 k) a točivém momentu 420 Nm s elektromotorem o výkonu 37 kW (50 k) a točivém momentu 200 Nm. Turbodiesel je uložen vpředu a spolupracuje s šestistupňovou robotizovanou převodovkou, zatímco elektromotor je umístěn v zadní části.

Automobil o hmotnosti 1800 kg se může pohybovat pouze na elektřinu nebo na vznětový pohon a samozřejmě může využívat oba motory současně. Při využití pouze elektromotoru ujede koncept vzdálenost 3 km rychlostí 50 km/h. Pro dosažení maximálně příznivých hodnot emisí CO2 a spotřeby paliva je Hypnos vybaven také systémem Stop & Start. Ve srovnání se zážehovým motorem má být u motoru 2.0 HDi DPFS o 20 procent nižší spotřeba paliva, která v kombinovaném provozu dosahuje hodnoty 4,5 l na 100 km a nízké jsou i emise CO2 s hodnotou 120 g/km.

Citroën Hypnos není pouze úsporným automobilem, ale může se pochlubit i zajímavými dynamickými schopnostmi. Crossover s pohonem všech čtyř kol a pohotovostní hmotností nepříliš vzdálenou dvěma tunám umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 9,4 s, dosahuje maximální rychlosti 212 km/h a čtvrt míle (400 m) s pevným startem zvládne za 16,8 s.

Spolupracujeme s TipCars.com
Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu

Pákistán označil plánované útoky amerických bezpilotních…

Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie

Evropská unie prodlouží hospodářské sankce uvalené na…

V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman

Pokud prezident Miloš Zeman prohraje příští rok volby,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport

Ať už vám jde o prostupnost nezpevněným terénem, nebo jen…

 






 
Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Včera

V první polovině 90. let se postupně rodil v Bavorsku unikátní supersport. Na objednávku.




Blesk.cz

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36 °C a padaly rekordy

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36…

Dosud nejteplejším letošním dnem v Česku byl čtvrtek, který překonal primát úterka. V Husinci-Řeži u Prahy…

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s budovatelskou strategií

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s…

Jen málokteré místo je tak nehostinné jako poušť. Vybudovat v něm oázu se zdá jako nadlidský úkol. V nové…

 

iSport.cz

Slovák Lobotka o zájmu Slavie: Dobrá adresa. V Ajaxu pobavil hláškou

Slovák Lobotka o zájmu Slavie: Dobrá adresa. V Ajaxu…

Patří mezi nejvýraznější tváře slovenské jednadvacítky na EURO. A také mezi hráče, o které stojí pražská Slavia.…

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první trénink byl náročný

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první…

Seznámení i první trénink mají za sebou. Sparťanští fotbalisté už jedou naplno podle rozkazů italského trenéra…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…