Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Citroën Hypnos - Crossover s hybridním pohonem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Automobilka Citroën si pro pařížský autosalon připravila premiéru sériového modelu C3, koncept supersportovního kupé GTbyCitroën a také crossover Hypnos.

Koncept čtyřmístného crossoveru Citroën Hypnos navazuje svým vzhledem na design konceptu C-Métisse, který se v Paříži představil v roce 2006 a v rámci Autosalonu Ženeva 2007 obdržel cenu „Louis Vuitton Classic Concept Awards 2006“ za nejkrásnější prototyp roku. Novinka navazuje na svého předchůdce především designem své přídě, ale na rozdíl od agresivně tvarovaného kupé má crossover mírnější linie.

Čtyřmístný koncept, jehož druhý pár dveří se otevírá proti směru jízdy, je dlouhý 4900 mm, široký 2036 mm (bez zpětných zrcátek!), vysoký 1580 mm a má rozvor náprav 3000 mm.

Interiér zaujme čtveřicí samostatných sedadel a především systémem nastavujícím zabarvení prostoru pro cestující. Na zbarvení interiéru má přímý vliv výraz ve tváři řidiče, který je snímán kamerou. Údaje získané z výrazu ve tváři jsou porovnávány s přednastavenými daty a výsledkem je prosvětlení interiéru barvou, která má mít příjemný vliv na řidičovu náladu.

K pohonu crossoveru, stojícímu na 22palcových litých kolech a vybavenému hydropneumatickým odpružením, slouží hybridní systém s označením HYmotion4. Tento systém kombinuje přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 HDi DPFS o výkonu 147 kW (200 k) a točivém momentu 420 Nm s elektromotorem o výkonu 37 kW (50 k) a točivém momentu 200 Nm. Turbodiesel je uložen vpředu a spolupracuje s šestistupňovou robotizovanou převodovkou, zatímco elektromotor je umístěn v zadní části.

Automobil o hmotnosti 1800 kg se může pohybovat pouze na elektřinu nebo na vznětový pohon a samozřejmě může využívat oba motory současně. Při využití pouze elektromotoru ujede koncept vzdálenost 3 km rychlostí 50 km/h. Pro dosažení maximálně příznivých hodnot emisí CO2 a spotřeby paliva je Hypnos vybaven také systémem Stop & Start. Ve srovnání se zážehovým motorem má být u motoru 2.0 HDi DPFS o 20 procent nižší spotřeba paliva, která v kombinovaném provozu dosahuje hodnoty 4,5 l na 100 km a nízké jsou i emise CO2 s hodnotou 120 g/km.

Citroën Hypnos není pouze úsporným automobilem, ale může se pochlubit i zajímavými dynamickými schopnostmi. Crossover s pohonem všech čtyř kol a pohotovostní hmotností nepříliš vzdálenou dvěma tunám umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 9,4 s, dosahuje maximální rychlosti 212 km/h a čtvrt míle (400 m) s pevným startem zvládne za 16,8 s.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - soptik007
3. 10. 2008 15:43
Re: Precooooooo
Ať to pustí v tomto vzhledu do prodeje a jdu pro něj.
Avatar - delphino
2. 10. 2008 20:19
leadři designu
jsou mazda a citroen poslední dobou. peugeot jen koncepty. ford je okukuje z povzdálí a zbytek.... třeba alfa mě tolik nebere VW taky nic. mluvím tu samozřejmě o masivních automobilkách ne lambo, ferrari, AM atp.
Avatar - salamoon
2. 10. 2008 18:57
Precooooooo
peco toto rovno nedaju na trh :'-( :'-( :'-(