Citroën: Nové SUV ve znamení Cactusu
O Citroënu Cactus si můžete myslet, co chcete. Nicméně jak se zdá, francouzská značka hodlá jeho současný úspěch dále rozvíjet. A to konkrétně s novým modelem třídy SUV. Podle Jacksonové se prodeje Citroënu zvedly v loňském roce o čtyři procenta, na čemž má zásluhu hlavně model C4 Cactus.
Jacksonová tvrdí, že značka má v plánu soustředit se na segmenty, kde vidí možnosti růstu. K nim třída SUV rozhodně patří. „Pracujeme na novém SUV, nicméně zatím neprozradím, kdy bude hotové,“ dodala.
Ve třídě vozidel pro volný čas nebyl Citroën dosud příliš aktivní. Model C-Crosser má technický základ v minulé generaci Mitsubishi Outlander a menší model C4 Aircross je pro změnu také Mitsubishi, konkrétně ASX. A to se týká nejen vozu jako takového, nýbrž i hnacího řetězce.
Vede Francie a Čína
Jednoznačně nejúspěšnějším trhem Citroënu je domácí Francie, následuje Čína a za ní možná trochu překvapivě Velká Británie. Prodejní čísla ale zahrnují také řadu DS, která je od letošního roku brána jako samostatná značka. V České republice se za minulý rok prodalo 5445 vozů značky, což znamená 11. místo s podílem na trhu 2,83 procent.
Podle Jacksonové se Citroën v budoucnu soustředí na tři klíčové prvky při navrhování nových automobilů. Jednak na design, dále na komfort a v neposlední řadě také na technologie přinášející řidiči a posádce skutečné výhody. „Je to právě model Cactus, který má přesně ty věci, které chceme dělat v budoucnu,“ říká Jacksonová.
Zajímavé je, že i přes úspěch značky v automobilových závodech, konkrétně mistrovství cestovních vozů, se v budoucnu nepočítá se sportovními modely. „Idea výkonných automobilů není slučitelná s našimi plány,“ dodává Jacksonová.
Na co ale značka rozhodně nezapomene, jsou ekologická auta - trend dnešní doby. „Jak elektromobily, tak i hybridy včetně plug-in jsou součástí naší strategie do budoucna,“ uzavírá povídání Jacksonová.
A co vy čtenáři? Také chcete, aby nové Citroëny vypadaly jako C4 Cactus? Vyjádřete se v diskuzi pod článkem.