Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C1 není cizinec

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
V současné době již běží standardní sériová výroba v kolínském závodě TPCA, kde přichází na svět také Citroën C1. Kam míří v současné době většina produkce a co čeští zákazníci ?

V současné době již běží standardní sériová výroba v kolínském závodě TPCA, kde přichází na svět také Citroën C1. Kam míří v současné době většina produkce a co čeští zákazníci ?

„Cé jednička“ je „českým“ vozem, rodí se v České republice a odtud jej pak francouzská společnost Gefco dopravuje kamiony a vlaky do celé Evropy, tak aby v den plánovaného uvedení na trh, byla zastoupení značky všude zásobena novými vozy. Společnost Gefco vybudovala nedaleko kolínské továrny nové překladiště a veškeré zázemí, aby mohla co nejlépe zajistit logistiku transportu vozů z Kolína pro skupinu PSA Peugeot Citroën.

Mezi země, kam míří první vyrobené vozy, a které jsou v těchto dnech zásobovány přednostně, patří Francie (cca 60% současné výroby C1) a Německo a Španělsko (po 10% výroby C1).Zkrátka nepřijde ani Česká republika, vozy určené pro Brněnský autosalon, kde Citroën Česká republika plánuje představit vůz české veřejnosti, se právě v těchto dnech vyrábí. Další vozy, které jsou určeny pro české zákazníky, budou vyrobeny v nejbližších dnech.

Citroën C1 není cizinec nejen tím, že vzniká v továrně v Čechách, ale i tím že tato továrna zaměstnává mnohé dodavatele u nás nebo v nejbližším okolí naší země. Odhaduje se, že přímo v kolínské továrně najde při plném náběhu výroby uplatnění cca 3.500 pracovníků a dalších min. 10.000 pracovních míst továrna vytvoří nepřímo v rámci potřeby dodávek dílů a komponentů.

Politiku nákupu v TPCA má na starosti skupina PSA Peugeot Citroën, dodavatelé však byli vybráni tak, aby splňovali zásady nákupní politiky obou členských skupin konsorcia, které jsou založeny na principu poctivé konkurence. Mezi vybranými dodavateli najdeme pravidelné dodavatele obou skupin, k nimž přistoupili dodavatelé z řad českých podniků. PSA Peugeot Citroën se rozhodl pro 15 % nových dodavatelů (z nichž většina pochází z dodavatelského panelu Toyoty).

PSA Peugeot Citroën nakupuje veškeré komponenty pro kolínské vozy s výjimkou spojovacího materiálu a původních dílů převzatých od Toyota Motor Company. Toyota Motor Company zajišťuje pro automobilku TPCA nákup investic.

Poznámka : text pochází z tiskové zprávy automobilky Citroën. Byl redakčně upraven.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)