Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Citroën C4 - naše jízdní dojmy

Ondřej Šuch
Diskuze (22)
Pohodlí pro značku typické, podvozek přitvrdil, ale mohl by být čitelnější, prostor a zpracování skvělé. Až se postaví tohle auto vedle nového Focuse, začne teprve ta pravá řežba.

Po představení a informaci o cenách na českém trhu přinášíme nyní první krátké zkušenosti z několika desítek kilometrů po českých silnicích.

Ve skutečnosti vypadá C4 ještě uhlazeněji než na fotografiích, futuristické prvky exteriéru působí až na druhý pohled. Pětidvéřová verze odkazuje na to nejlepší z ostaních modelových řad - styling ppřídě a světlometů známe z modernizované C5, silueta se "čtyřmi"okny se podobá Picassu, zadní dveře pak připomínají C3. Na poměry nižší střední třídy jde určitě o jedno z nejoblejších aut, ze všech pohledů navíc působí větší, než ve skutečnosti je.

Na všechna místa umožňují široké dveře velmi pohodlný přístup, cestující na zadních sedadlech mají pro kolena až nadstandardní prostor bez ohledu na polohu předních sedadel. Interiéru vévodí členitá několikaúrovňová palubní deska s řadou odkládacích prostor. Nejvíce pozornosti ale pochopitelně poutá volant s masivním pevným středem. Věnec s přijatelným průřezem je dvěma rameny uchycen pod podkovovitým středem, který na sobě soustřeďuje dvě řady spínačů. Inovativní řešení, jehož cílem bylo zachovat stabilní polohu airbagu vůči řidiči, má ovšem drobná úskalí - citlivější ovládání čehokoli na volantu je možné jen na přímých úsecích - i malé otočení volantem totiž způsobí prstům navyklým na polohu toho kterého přepínače trochu zmatku. Uvidíme, jak se na tento mechanismus bude dát zvyknout při delším používání.

Podvozek se podařilo naladit o něco tvrději, než jsme u značky zvyklí, stále však s dostatečným důrazem na komfort. C4 zatáčkami ani neproplouvá jako C5 ani je neřeže s absolutní jistotou jako již zmíněný Ford Focus. Tenhle Citroën je zvláštní díky kombinaci stability a komfortu - a vše by mohlo být ještě lepší, pokud by se podařilo přenést více informací mezi podvozkem a řidičem. Pro běžnou jízdu je ovšem důležitější kombinace nízkých náklonů a neutrálního chování podvozku. Rozdíl mezi motorizací 1.4/65 kW a 1.6/80kW je pak opticky pouze ten, že auto jede stejně svižně, jen je potřeba slabší motor o trochu více vytáčet. Hluk přitom v kabině zůstává víceméně stejný, tedy nízký.

C4 patří každopádně k nejpříjemnějším překvapením tohoto roku. Pro nostalgiky a praktičtěji založené je ve výrobě ještě dosavadní Xsara Break, přičemž značka se dušuje, že z C4 kombi neudělá.

Klasický redakční test pětidveřového modelu s motorem 1.4 přineseme již 22.11





komerční sdělení:

Elegance i v zimě - LEVNÁ hliníková kola!

Jednou ze zajímavých akcí nadcházející zimní sezóny je ELEGANCE I V ZIMĚ, která nabízí hliníková kola za podobnou cenu, za jakou byste nakoupili plechová kola spolu s poklicemi.

Ondřej Šuch
Diskuze (22)