Citroën C4 - naše jízdní dojmy

Citroën C4 - naše jízdní dojmy

 
 

Pohodlí pro značku typické, podvozek přitvrdil, ale mohl by být čitelnější, prostor a zpracování skvělé. Až se postaví tohle auto vedle nového Focuse, začne teprve ta pravá řežba.

Po představení a informaci o cenách na českém trhu přinášíme nyní první krátké zkušenosti z několika desítek kilometrů po českých silnicích.

Ve skutečnosti vypadá C4 ještě uhlazeněji než na fotografiích, futuristické prvky exteriéru působí až na druhý pohled. Pětidvéřová verze odkazuje na to nejlepší z ostaních modelových řad - styling ppřídě a světlometů známe z modernizované C5, silueta se "čtyřmi"okny se podobá Picassu, zadní dveře pak připomínají C3. Na poměry nižší střední třídy jde určitě o jedno z nejoblejších aut, ze všech pohledů navíc působí větší, než ve skutečnosti je.

Na všechna místa umožňují široké dveře velmi pohodlný přístup, cestující na zadních sedadlech mají pro kolena až nadstandardní prostor bez ohledu na polohu předních sedadel. Interiéru vévodí členitá několikaúrovňová palubní deska s řadou odkládacích prostor. Nejvíce pozornosti ale pochopitelně poutá volant s masivním pevným středem. Věnec s přijatelným průřezem je dvěma rameny uchycen pod podkovovitým středem, který na sobě soustřeďuje dvě řady spínačů. Inovativní řešení, jehož cílem bylo zachovat stabilní polohu airbagu vůči řidiči, má ovšem drobná úskalí - citlivější ovládání čehokoli na volantu je možné jen na přímých úsecích - i malé otočení volantem totiž způsobí prstům navyklým na polohu toho kterého přepínače trochu zmatku. Uvidíme, jak se na tento mechanismus bude dát zvyknout při delším používání.

Podvozek se podařilo naladit o něco tvrději, než jsme u značky zvyklí, stále však s dostatečným důrazem na komfort. C4 zatáčkami ani neproplouvá jako C5 ani je neřeže s absolutní jistotou jako již zmíněný Ford Focus. Tenhle Citroën je zvláštní díky kombinaci stability a komfortu - a vše by mohlo být ještě lepší, pokud by se podařilo přenést více informací mezi podvozkem a řidičem. Pro běžnou jízdu je ovšem důležitější kombinace nízkých náklonů a neutrálního chování podvozku. Rozdíl mezi motorizací 1.4/65 kW a 1.6/80kW je pak opticky pouze ten, že auto jede stejně svižně, jen je potřeba slabší motor o trochu více vytáčet. Hluk přitom v kabině zůstává víceméně stejný, tedy nízký.

C4 patří každopádně k nejpříjemnějším překvapením tohoto roku. Pro nostalgiky a praktičtěji založené je ve výrobě ještě dosavadní Xsara Break, přičemž značka se dušuje, že z C4 kombi neudělá.

Klasický redakční test pětidveřového modelu s motorem 1.4 přineseme již 22.11





komerční sdělení:
Elegance i v zimě - LEVNÁ hliníková kola!

Jednou ze zajímavých akcí nadcházející zimní sezóny je ELEGANCE I V ZIMĚ, která nabízí hliníková kola za podobnou cenu, za jakou byste nakoupili plechová kola spolu s poklicemi.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu

Francouzská značka Citroën hodlá letos představit druhou…

Ojetý Citroën C4: Na pohled rychlejší než v reálu Ojetý Citroën C4: Na pohled rychlejší než v reálu

První generace C4 v provedení kupé je velice pohledná,…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili po Praze: Policie je chytila na benzince

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili…

Plánovali, že auto, které ukradli v polovině srpna, prodají v Praze-západ. Do té doby ho však zloději využívali…

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů. Šlo o průkopníka odvětví

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů.…

Kanadská společnost BlackBerry opouští vývoj a výrobu chytrých telefonů, tedy odvětví, ve kterém patřila mezi…

 

iSport.cz

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první ligu o pět bodů

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první…

Kladno vede po vítězství 2:0 ve Frýdku-Místku první hokejovou ligu už o pět bodů. Pražská Slavia totiž…

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří do Sparty, hlásí kouč

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří…

Zajímavé, ale také hektické dny zažívá sparťanský trenér David Holoubek. Ten totiž po odvolání Zdeňka Ščasného v…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…