Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C6: první fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (97)
Moderní nástupce velkých Citroënů je tady. Od uvedení Citroënu XM sice uplynulo předlouhých 15 let, ale C6 se odvolává ještě dále do historie. Silueta i specifický tvar zadního okna navazují na legendární řadu CX. Renesance značky je v plném proudu.

Moderní nástupce velkých Citroënů je tady. Od uvedení Citroënu XM sice uplynulo předlouhých 15 let, ale C6 se odvolává ještě dále do historie. Silueta i specifický tvar zadního okna navazují na legendární řadu CX. Renesance značky André Citroëna je plném proudu.

Design nového Citroënu nenechá nikoho na pochybách jaké že logo bude automobil hrdě nést na přídi. Je to typický Citroën bez moderny řady XM a bez extrémně pragmatického přístupu k designu modelů z devadesátých let. Nostalgie a emoce vytvoří v mysli obdivovatelů značky zvláštní atmosféru, kterou již dlouho nikdo z nich nezažil.

Dlouhý rozvor, další ze znaků velkých Citroënů, vůbec nedává kolům příležitost k zakousnutí se do tvarů bočních dveří, které začínají i končí vertikální hranou. Takřka proudnicová karosérie je zakončena třetím bočním trojúhelníkovým sklem, které jako by bylo přímo převzato z CX. Dlouhá příď nese karosářskými díly vymodelovanou horizontální štěrbinu, s navazujícím logem uprostřed. Záď se již poněkud více odchyluje od velkého vzoru, když je v ní patrný netypický náznak třetího prostoru. Citroën se tříprostorovému uspořádání zatím úspěšně vyhýbal, ale teď to podle prvních zveřejněných obrázků vypadá buď na porušení pravidel, nebo na odvážné řešení zádě s výklopným zadním sklem.

Boky vozu nerostou klínovitě od přídi k zádi, jak jsme zvyklí u většiny současné produkce, ale designeři vytvořili státnické linie, které se decentně u zádě vracejí do stejné úrovně ve které začaly. Dojem limuzíny nadprůměrné délky podporují také lišty u spodní hrany karosérie, které designéři použili již u inovované C5.

Obrázky interiéru zatím Citroën nezveřjnil, ale vězte, že uprostřed je hlavní informační obrazovka a řidič bude mít k dispozici, poprvé u francouzského vozu, průhledový head-up-displej. Cé šestka má jako první Citroën elektrickou parkovací brzdu, už podruhé se uplatňuje lane departure warning system, upozorňující řidiče na nechtěnné opuštění jízdního pruhu. Samozřejmostí jsou parkovací senzory vpředu i vzadu, směrově nastavitelné xenonové světlomety, eletricky nastavitelná všechna sedadla (včetně těch zadních), nechybí hydropneumatické odpružení. Klimatizace má oddělené nastavení teploty pro pravou a levou i přední a zadní část interiéru vozu.

Citroën prozatím ohlásil dva šestiválcové motory pro C6. Poprvé v Citroënu najde své místo koncernový 2.7 HDi (150 kW), který již dostal Peugeot 607, ale i Land Rovery a Jaguary. Zážehovou alternativou je šestiválec 3.0 (155 kW), který jsme také nedávno zkoušeli v inovovaném Citroënu C5. Oba motory budou dodávány se šestistupńovou automatickou převodovkou.

Nový Citroën C6 bude mít světovou premiéru na ženevském autosalonu na začátku března.

Ondřej Láník
Diskuze (97)