Výroba příští generace Toyoty Auris v Británii, Corolla v Turecku
Evropská divize největší japonské automobilky Toyota Motor investuje 265 milionů eur (téměř sedm miliard Kč) do výroby nových modelů v Británii a Turecku. Vytvoří tak až 1900 nových pracovních příležitostí. Oznámil to dnes šéf divize Didier Leroy.
"(Toto rozhodnutí) je v souladu s naším plánem zvýšit místní výrobu automobilů prodávaných v Evropě," řekl Leroy. Toyota se nyní potýká se silným kurzem japonské měny, který snižuje konkurenceschopnost jejích japonských továren v zahraničí.
Příští generace Toyoty Auris bude vyráběna ve Velké Británii v Toyota Motor Manufacturing UK a to ve všech motorizacích, tedy se zážehovými a vznětovými motory, resp. s hybridním hnacím ústrojím.
Nová generace sedanu Corolla bude pro Evropu vyráběna výhradně v Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT), kde je teď vyráběno aktuální provedení a navíc také velkoprostorové Verso.
Auris pro Evropu dosud vzniká jak v britském Burnastonu, tak i v turecké Sakaryji.
Chystaná změna v organizaci výroby si vyžádá investice a současně se projeví na celkovém růstu výrobní kapacity Toyoty v segmentu nižší střední třídy v Evropě.
V Británii by tak mělo vzniknout až 1500 nových pracovních míst a v Turecku 400 pracovních míst.
Toyota má nyní podle internetového serveru BBC v Evropě a Rusku čtyři továrny na výrobu automobilů a šest závodů na výrobu součástek. Německý list Financial Times Deutschland tento týden informoval, že Toyota kvůli silné domácí měně a slabé domácí poptávce uvažuje o výstavbě dalších továren ve Spojených státech.
Toyota byla loni z hlediska objemu prodeje největší automobilkou na světě. V letošním prvním pololetí se však podle agentury AP v důsledku problémů způsobených březnovým zemětřesením v Japonsku propadla na třetí příčku za konkurenty General Motors a Volkswagen.