Schaeffler Hybrid: Corsa se třemi elektromotory
Zajímavé je na něm množství pohonných jednotek. Pod kapotou je klasický agregát s vnitřním spalováním, jehož detaily výrobce tají. Ten doplňuje elektromotor umístěný ve středu vozu, další dva jsou pak v kolech.
Centrální kapalinou chlazený elektromotor má výkon 50 kW, točivý moment 95 Nm a je produktem společnosti IDAM, která je součástí skupiny Schaeffler. Spalovací motor funguje jako generátor elektřiky, jakmile je energie z akumulátorů vyčerpána.
Dvě elektrické jednotky systému eWheel Drive byly vyvinuty také vlastní silou. Každá nabízí rovněž 50 kW, točivý moment je mohutných 530 Nm, ovšem přímo na kolech, a tak přímé porovnání s hodnotami uváděnými obvykle pro spalovací motor před zpřevodováním není správné. Jejich výhodou je to, že mohou být zamontovány takřka do jakéhokoli vozidla bez zásahu do konstrukce, jen s minimálními úpravami.
Ani spojku nemusel Schaeffler hledat dlouho, je totiž majitelem známé firmy LuK, která vyrábí i speciální ústrojí pro hybridní systémy. Převodovka je manuální robotizovaná a pohání přední kola.
Automobil je schopen jízdy jak pouze na benzinový motor, tak i na elektřinu, či kombinaci obou. Lithiovou baterii o kapacitě 16 kWh, napětí 400 V a proudu 400 A lze dobíjet také externě, ale i pomocí regenerace kinetické energie, nebo zmíněného spalovacího motoru.
Schaeffler Hybrid, jak je jednoduše tento automobil nazván, pouze demonstruje možnosti svého tvůrce, není určen pro sériovou výrobu. Dodavatelé automobilových komponent a celých řešení očekávají boom hybridních a elektrických automobilů v příštích letech. S tím souvisí nové zakázky, resp. zvýšená poptávka po vývojových a konstrukčních pracech v odvětví.