Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan končí. V Německu

Diskuze (19)
První kapitola automobilové revoluce jménem Dacia pomalu končí. V Německu, které je nejdůležitějším trhem rumunské automobilky, se přestal prodávat model Logan.

Dacia Logan brázdí evropské i světové silnice již šest let, má proto pomalu nárok na odchod do automobilového důchodu. I když se Dacii nepodařilo přiblížit původně avizované hranici 5000 Euro, nabídla s Loganem mimořádně výhodný poměr ceny a užitné hodnoty. Tato filozofie se nakonec prosadila i na náročných západoevropských trzích, právě sousedním Německu si levná Dacia získala vysokou oblibu.

Portfolio rumunské automobilky nyní čítá čtyři osobní a dva užitkové modely. Nejstarší z nich – sedan Logan – ale v konkurenci novějších sourozenců v prodejních číslech ztrácí. Konkrétně v Německu se od roku 2005 prodalo 150 tisíc Dacií, z toho ale jen 10 % (tedy 15 tisíc kusů) připadá na Logan. Zákazníci preferují větší kombi Logan MCV nebo modernější a atraktivněji vypadající hatchback Sandero.

Mimořádný ohlas zaznamenává značka na SUV Duster.

Dacia ale chystá i další modely – například městské miniauto nebo sedan větší než Logan.

Ani další automobilové koncerny si ale nechtějí nechat uniknout zákazníky vyhledávající levná auta, konkurenta pro dostupné rodinné modely Dacie chystá například i mladoboleslavská Škoda Auto.

Diskuze (19)
Avatar - pallas
31. 3. 2011 00:00
Re: ani nie polrocna mzda
Guverner CNB za rok 2010: cista mzda necelych 3,8 mil. Kc vratane odmien.

+/- 315 tis. Kc mesacne. Takmer dva Logany.
24. 6. 2010 00:41
Re: mladoboleslavská expresná odpoveď
Jenomže Fabia se dá těžko srovnávat se Sanderem nebo dokonce MCV. Hlavním důvodem je mnohem větší šířka Dacií a reálná obsaditelnost 5 lidmi, Fabia se už proporcemi blíží opticky spíš k užovkám typu Spark a dozadu se prostě 3 dospělí nevejdou ani náhodou.
Jinak Sandero se dost povedlo, když stojí v řadě aut, vypadá hodně robustně - široké, vysoké auto. Za 180 tisíc v základu to je schopná nabídka, určitě lepší než nějaká ojetina nebo mikroauto.
Avatar - gld
22. 6. 2010 17:19
Re: ani nie polrocna mzda
relatívne veľa guráže chce fakt priznať si sám pred sebou, že tak veľa toho zas nedokážeme ovplyvniť ;-)
Avatar - gld
22. 6. 2010 17:17
Re: mladoboleslavská expresná odpoveď
spomínal sa konkrétne nový alebo odvodený model ktorý by mal priamo konkurovať loganu..to fabia, ani vo výpredaji, nie je..
22. 6. 2010 13:54
Re: ani nie polrocna mzda
Pro tebe jiste. Pro ostatni realita.