Dacia Logan končí. V Německu
Dacia Logan brázdí evropské i světové silnice již šest let, má proto pomalu nárok na odchod do automobilového důchodu. I když se Dacii nepodařilo přiblížit původně avizované hranici 5000 Euro, nabídla s Loganem mimořádně výhodný poměr ceny a užitné hodnoty. Tato filozofie se nakonec prosadila i na náročných západoevropských trzích, právě sousedním Německu si levná Dacia získala vysokou oblibu.
Portfolio rumunské automobilky nyní čítá čtyři osobní a dva užitkové modely. Nejstarší z nich – sedan Logan – ale v konkurenci novějších sourozenců v prodejních číslech ztrácí. Konkrétně v Německu se od roku 2005 prodalo 150 tisíc Dacií, z toho ale jen 10 % (tedy 15 tisíc kusů) připadá na Logan. Zákazníci preferují větší kombi Logan MCV nebo modernější a atraktivněji vypadající hatchback Sandero.
Mimořádný ohlas zaznamenává značka na SUV Duster.
Dacia ale chystá i další modely – například městské miniauto nebo sedan větší než Logan.
Ani další automobilové koncerny si ale nechtějí nechat uniknout zákazníky vyhledávající levná auta, konkurenta pro dostupné rodinné modely Dacie chystá například i mladoboleslavská Škoda Auto.