Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Sandero: ceny v Německu začínají na 7500 Euro

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Pátý model z rumunských luhů a hájů je klasický hatchback nižší střední třídy. Technicky se mění pouze detaily, stylisticky postoupila Dacia o krok dále. Německý importér oznámil první cenu, která spadá mezi startovací částky za Logana a Logana MCV.

Nová Dacia Sandero se začala vyrábět již v minulém roce v brazilské Curitibě pod značkou Renault a na trhy v Evropě příjde v létě 2008 jen s minimálními změnami.

Automobil má délku 4020 mm a rozvor dlouhý 2588 mm, takže na Logan Sanderu chybí do délky 230 mm a na rozvoru 42 mm. Výška 1534 mm je shodná, podobně jako vyšší světlost 155 mm, zohledňující použití auta na horších cestách.

V Německu začne prodej oficiálně 20. června, ale již nyní mohou Němci závazně Sandero objednávat. V tuto chvíli je známá pouze první cena verze s motorem 1,4 l (55 kW), která činí 7.500 Euro. To odpovídá přibližně 188 tisícům korun. Sandero je tedy dražší než Logan, ale levnější než Logan MCV. Jak to bude s výbavou ale není v tuto chvíli jasné.

Aktuální ceník Logana na českém trhu startuje na částce 179.900,-Kč, Logan MCV pořídíte už za 235.900,-Kč. Na český trh se Sandero dostane v závěru letošního léta.

Nepřehlédněte
Ženeva živě: Dacia Sandero – první dojmy

Podvozek i motorová paleta Sandera byly převzaty bez výraznějších konstrukčních změn. Jiné je však naladění podvozku. Dacia v tiskové zprávě zdůrazňuje, že velkou péči věnovali konstruktéři antikorozní ochraně. Mimochodem, na vývoji Sandera pracovali také vývojoví pracovníci z Rumunska. Jejich podíl automobilka odhaduje na 45 %. Na většině evropských trhů bude Dacia nabízena s tříletou zárukou omezenou ujetím 100 tisíc kilometrů.

Pod kapotou budou zážehové čtyřválce 1,4 (55 kW) nebo 1,6 (66 kW), vznětovou nabídku budou uspokojovat motory 1,5 dCi (50 a 63 kW). Záď disponuje prostorem pro zavazadla o objemu 320 l, po sklopení sedadel získáte 1200 l.

Ondřej Láník
Diskuze (16)
19. 4. 2008 00:09
Re: Dobře oře Ján
Urcite pokrok v tom je, to kazdopadne, ale co jineho cekat? Levne se vyrabet da, ale to, na cem se setri, neni jen levna pracovni sila, verim, ze spousta lidi neresi, jestli ta 1.4, co tam bude, ma 55 nebo 80 kW, vi, ze jim oboji bude stacit. U loganu ale povazuji za neodpustitelne, ze se setri na takovych vecech, jako jsou pyrotechnicke predepinace pasu, tedy neco, co v realnych situacich muze pomoci i vice nez bag... A az bude v Rumunsku drazsi pracovni sila (to myslim realne hrozi tak za 20 let), tak se budou Dacie bouchat v Africe nebo Pakistanu. Odbory budou prekvapeny, ze po nekolikaterem zvyseni platu o 23% vzal nekdo v Parizi kalkulacku a rekl dost.
18. 4. 2008 10:12
Re: Diskontní auto
Proc myslis? Techniku, kterou dodava Renault do Dacie, sam uz nepouziva min. 8 let...
Avatar - JFK
18. 4. 2008 09:23
Re: Diskontní auto
a ted tu o Cerveny Karkulce
Avatar - DoubleSix
18. 4. 2008 08:28
Re: Diskontní auto
Hezky napsáno, :yes:
17. 4. 2008 10:58
Dobře oře Ján
Něco na tom Sanderovi je. Dacia dělá jasné pokroky a Renault může spokojeně mručet. Jestli tím budou jezdit maminy po městě nebo peóni červenou polňačkou na kukuřici, je srdečně jedno. Hlavní kouzlo celého Loganu je v tom, že porušil pravidla klanu a vyzradil, že auto běžné rodinné velikosti se dá i mimo Čínu vyrábět pro skromné lidi skromně za skromné prachy, aniž by to byla technicky a kvalitou tragédie. Uvidíme, co se bude dít, až v Rumunsku stoupne životní úroveň a dělníci v automobilce a u subdodavatelů budou tlačit mzdy blíž k EU průměru.