Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler plánuje zelenou ofenzívu proti BMW

Dan Vořechovský
Diskuze (0)
Daimler vyhlásil na tento rok strategii, která mu má pomoci získat první místo v segmentu luxusních vozidel. Klíčem k úspěchu jsou podle Daimleru investice do „zelených“ technologií.

Druhý největší světový výrobce luxusních vozů, německý Daimler AG, se chce posunout o jedno místo vpřed před BMW. Daimler tento rok vydá na investice na výzkum a vývoj ve výši 4,4 miliardy eur, z nichž půjde polovina na „zelené“ technologie. Mercedes-Benz v tomto roce uvede na trh novou převodovku, která sníží spotřebu vozidel, a také technologii start-stop. Zmíněná technologie se stane tento rok ve vozech Mercedes-Benz standardem, jak uvedl šéf vývoje Daimleru Thomas Weber.

Kromě nové převodovky a technologie start-stop představí Mercedes-Benz ještě elektricky poháněný model třídy A. Výrobce již také vyrábí omezené série dvou modelů s elektrickým pohonem: vůz třídy B na palivové články a vůz Smart s bateriovým pohonem. V roce 2011 pak Mercedes-Benz přijde s modelem třídy E, který bude kombinovat vznětový motor s elektromotorem a sníží spotřebu paliva na 5,9 litru na 100 km. V současnosti Mercedes-Benz nabízí hybridní verze sedanu třídy S a SUV třídy ML. Weber si investice do „zelených“ technologií pochvaluje a dodává, že „se jedná o naši strategii útoku“.

Cílem automobilky Mercedes-Benz z portfolia značek Daimleru je předstihnout v tomto roce globální růst, který očekává mezi 3 až 4 procenta, a získat tak tržní podíl na úkor svých konkurentů, mezi které Mercedes-Benz řadí kromě BMW ještě Audi z koncernu Volkswagen.

Dan Vořechovský
Diskuze (0)