Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler a Renault-Nissan budou v Mexiku vyrábět vozy Infiniti a Mercedes

David Bureš
Diskuze (27)
Koncern Daimler dále rozšiřuje svoji spolupráci s aliancí Renault-Nissan. V Mexiku oba partneři začínají budovat společnou továrnu.

Mexiko je pro mnohé automobilky zajímavou výrobní lokalitou, a to díky levné výrobě a blízkosti USA. Vyrábět se zde budou i kompaktní automobily značek Infiniti a Mercedes-Benz, a to počínaje rokem 2017.

Tento týden byla zahájena výstavba továrny COMPAS (Cooperation Manufacturing Plant Aguascalientes) v centrálním Mexiku, která tyto vozy bude vyrábět. Jedná se o společný podnik koncernu Daimler a aliance Renault-Nissan. Polovinu závodu vlastní Daimler, druhou pak Nissan.

Oba partneři do výstavby a provozu nové továrny dohromady investují na jednu miliardu dolarů (24 miliard korun). Po dostavbě nové továrny chtějí obě automobilky rychleji uspokojit poptávku svých amerických zákazníků. Na zákaznický zájem navíc budou moci reagovat s větší flexibilitou.

Výroba v továrně Aguascalientes bude zahájena za dva roky, kdy se zde začne vyrábět kompakt nové generace značky Infiniti. V roce 2018 pak zde odstartuje produkce kompaktních aut značky Mercedes-Benz. Podle dostupných zpráv budou v Mexiku vznikat SUV Infiniti QX30 a Mercedes-Benz GLA.

Nová továrna se nachází nedaleko stávajícího závodu Nissan Aguascalientes A2. Projektována je na výrobu více než 230.000 automobilů ročně, přičemž v případě potřeby bude možné roční výrobní kapacitu dále zvýšit. Výstavba továrny zajistí do roku 2020 vznik 3.600 pracovních míst, dalších až 12.000 pozic má vzniknout u dodavatelů.

Mercedes-Benz a Infiniti nebudou kompaktní vozidla jen společně vyrábět, budou je též společně vyvíjet. Daimler a Renault-Nissan se totiž loni dohodly na společném vývoji nové generace kompaktních modelů luxusních značek. Technika těchto aut sice bude shodná, kompakty Mercedesu i Infiniti si však uchovají svébytný design i charakter.

Kompakty nové generace ze společného vývoje nebudou vyráběny pouze v Mexiku, ale také v dalších lokalitách, například v Evropě nebo v Číně.

Mexiko je jak pro Daimler, tak pro Renault-Nissan osvědčeným místem výroby. Daimler v této středoamerické zemi vyrábí autobusy a nákladní vozy, a to hned ve třech závodech (Saltillo, Santiago Tianguistenco a Garcia). Také Nissan vyrábí své vozy ve třech mexických továrnách – dvě má v Aguascalientes, jednu ve městě Cuernavaca. Nissan je navíc lídrem na mexickém trhu, zhruba každé čtvrté zde prodané auto patří právě jemu.

David Bureš
Diskuze (27)
Avatar - Ada je zase tady
7. 9. 2015 23:18
Re: Fotografie?
Cítím to asi takhle: [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
7. 9. 2015 07:28
Re: Svět
zrovnava sa to.... dnes uz ma to neprekvapuje.... ci mercedes alebo ssangyong bude za 10 rokov uplne ale uplne jedno.... premia ako taka uz straca lesk a skusi opodstatnenu vynimocnost ktoru v minulosti mala.... dnes by som v strednej triede miesto Cecka radsej uz zvolil mazdu 6 alebo passat ( v minulosti scifi dnes realita ) ..... a rovnako vo vyssej strednej triede.. miesto bawa uz radsej poprosim o genesis...... tak to je .... zrovnava sa to, svet aut sa zrovnava zjednocuje... globalizuje.....
6. 9. 2015 23:17
Re: Fotografie?
za toho vosla se ti ty pako omlouvam >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
6. 9. 2015 22:54
Re: Fotografie?
Omluv se mi! Já jsem tě nikdy neurazil! A číst a dokonce narozdíl od jiných zdejších borců o přečteném i přemýšlet mi jde stále docela dobře... :-!

BTW: Hnissan byla docela dobrá automobilka, než ji začali okupovat ekonomisti od rendlíků. Co se týká M-B, také to byla docela dobrá automobilka, než si ekonomisti prosadili spolupráci s rendlíkovci a nové modely dali navrhovat těm zkouřeným mládencům, kteří nikdy nepochopili, co ta trojcípá hvězda reprezentovala. Totiž kvalitu a spolehlivost. :no:
Avatar - Hittman
6. 9. 2015 21:51
Svět
se mění a s ním i MB, i když ten tedy nemusel, směrem dolů.