6.9. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Daimler a Renault-Nissan budou v Mexiku vyrábět vozy Infiniti a Mercedes

Daimler a Renault-Nissan budou v Mexiku vyrábět vozy Infiniti a Mercedes

Koncern Daimler dále rozšiřuje svoji spolupráci s aliancí Renault-Nissan. V Mexiku oba partneři začínají budovat společnou továrnu.

Mexiko je pro mnohé automobilky zajímavou výrobní lokalitou, a to díky levné výrobě a blízkosti USA. Vyrábět se zde budou i kompaktní automobily značek Infiniti a Mercedes-Benz, a to počínaje rokem 2017.

Tento týden byla zahájena výstavba továrny COMPAS (Cooperation Manufacturing Plant Aguascalientes) v centrálním Mexiku, která tyto vozy bude vyrábět. Jedná se o společný podnik koncernu Daimler a aliance Renault-Nissan. Polovinu závodu vlastní Daimler, druhou pak Nissan.

Oba partneři do výstavby a provozu nové továrny dohromady investují na jednu miliardu dolarů (24 miliard korun). Po dostavbě nové továrny chtějí obě automobilky rychleji uspokojit poptávku svých amerických zákazníků. Na zákaznický zájem navíc budou moci reagovat s větší flexibilitou.

Výroba v továrně Aguascalientes bude zahájena za dva roky, kdy se zde začne vyrábět kompakt nové generace značky Infiniti. V roce 2018 pak zde odstartuje produkce kompaktních aut značky Mercedes-Benz. Podle dostupných zpráv budou v Mexiku vznikat SUV Infiniti QX30 a Mercedes-Benz GLA.

Psali jsme: Mexiko se stane novým domovem německých luxusních výrobců

Nová továrna se nachází nedaleko stávajícího závodu Nissan Aguascalientes A2. Projektována je na výrobu více než 230.000 automobilů ročně, přičemž v případě potřeby bude možné roční výrobní kapacitu dále zvýšit. Výstavba továrny zajistí do roku 2020 vznik 3.600 pracovních míst, dalších až 12.000 pozic má vzniknout u dodavatelů.

Mercedes-Benz a Infiniti nebudou kompaktní vozidla jen společně vyrábět, budou je též společně vyvíjet. Daimler a Renault-Nissan se totiž loni dohodly na společném vývoji nové generace kompaktních modelů luxusních značek. Technika těchto aut sice bude shodná, kompakty Mercedesu i Infiniti si však uchovají svébytný design i charakter.

Kompakty nové generace ze společného vývoje nebudou vyráběny pouze v Mexiku, ale také v dalších lokalitách, například v Evropě nebo v Číně.

Mexiko je jak pro Daimler, tak pro Renault-Nissan osvědčeným místem výroby. Daimler v této středoamerické zemi vyrábí autobusy a nákladní vozy, a to hned ve třech závodech (Saltillo, Santiago Tianguistenco a Garcia). Také Nissan vyrábí své vozy ve třech mexických továrnách – dvě má v Aguascalientes, jednu ve městě Cuernavaca. Nissan je navíc lídrem na mexickém trhu, zhruba každé čtvrté zde prodané auto patří právě jemu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Daimler a Renault-Nissan budou v Mexiku…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…