Dealeři Fiatu v USA: Prodělává 55 % z nich
Prodávat Fiat v USA vyžaduje od podnikatelů velké rezervy finančních prostředků a spoustu optimizmu. Italská automobilka působí v USA už o něco málo déle, než dva a půl roku a donedávna se její prodejní síť musela spoléhat výhradně na prodej minivozu Fiat 500. S příchodem modelu 500L se měla situace zlepšit, nicméně nestalo se tak. Za minulý měsíc se jich prodalo v celých USA jen 1030, což znamená, že se v současnosti v každém dealerství prodá 17 (oproti 46 vozům u značky Chrysler) aut měsíčně, což není zrovna mnoho, zvlášť když vezmeme v úvahu, že vybudování prodejny a zázemí stálo dotyčné podnikatele statisíce dolarů, byť je pravděpodobné, že ve většině případů šlo o rozšíření aktivit prodejců Chrysleru.
Letošní rok sice sliboval mírné oživení prodeje, zvláště s vidinou příchodu přece jen většího 500L, na Američany je totiž klasická 500 příliš malá. Jenže po 24% propadu prodejů v září je Fiat na svých loňských číslech, tedy pod 33 tisíci kusy a to i přes čerstvý příchod 500L a navzdory meziročnímu rozšíření prodejní sítě. Marchionne sám oficiálně počítal s přibližně 44 tisíci vozů Fiat 500 ročně, značka tedy zatím v USA představy moc nesplňuje a to ani jedné strany - 55 % prodejců na držení dealerství Fiatu prodělává.
Ohledně 500L je asi zatím předčasné dělat závěry, je na samém počátku prodeje, navíc si prodejci stěžují, že stejně jako v případě 500 před třemi roky byla ze strany Chrysleru údajně nedostatečná prodejní i marketingová podpora, nicméně je třeba počítat i s alternativou, že se 500L nemusí Americe zdát zase tak úplně sexy. Není se tedy čemu divit, že jsou prodejci Fiatu hodně naštvaní rozhodnutím, že se bude Alfa Romeo (jednou) prodávat v síti značky Maserati. Jedinou nadějí na záchranu situace tak bude malé SUV 500X, na které by tamní zákazníci mohli slyšet. ...nebo zvětšení cinquecenta v příští generaci...