Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Deset praktických sportovních vozů do 1.000.000 Kč

Ondřej Chamilla
Diskuze (175)
Praktická karoserie a sportovní jízdní vlastnosti jsou dvě věci, které nikdy nešly tak úplně dohromady. Někteří se o to však více či méně úspěšně snaží. Pojďme se podívat na desítku takovýchto vozů s cenou do milionu korun.


Úvod


Možná budete namítat, že ne všechna uvedená vozidla jsou sportovní, a my vám to rozhodně nechceme rozporovat. Podívejte se však na výběr těchto deseti automobilů optikou člověka, který řídí rád, občas se sveze i ostřeji a potěší ho, když mu automobil dokáže vykouzlit úsměv na tváři, dokáže jej odměnit a předvést mu alespoň nějaký talent v přímce i zatáčkách. Zároveň však takový člověk potřebuje praktickou karoserii, plnohodnotná čtyři místa a každodenní použitelnost. Dost možná již má děti, a tak musel vyměnit sportovní kupé za něco usedlejšího.

Nyní můžete mít opět námitku, a to takovou, že by mohl stačit libovolný sportovní hatchback. Nicméně jsme národem, který miluje vozy kombi, a tak se daný výběr bude točit zejména kolem nich, byť se najdou i výjimky. Ostatně automobilky již na zájem o podobné ostřejší, ale stále vrcholně praktické automobily zareagovaly a v poslední době se vyrojila celá řádka rychlých strojů s baťohem, často dokazující své schopnosti na okruzích, kde díky lépe vyvážené hmotnosti zvládají o desetiny sekundy na kolo porážet kratší sourozence.

Typickým zástupcem by mohl být Volkswagen Golf R Variant, jeho cena však již výrazněji překročila hranici milionu korun, a to i kvůli standardně dodávané automatické převodovce DSG, tak jsme se podívali na jeho sourozence. Z podobného důvodu jsme vynechali i tradičního zástupce ostrých sedanů, Subaru WRX STI, jehož cena začíná na téměř 1,1 milionu korun.

Ostřejších kombi se nakonec dá najít celá řádka, přičemž z těch, které jsme vynechali, se hodí zmínit ty nejmenší – Renault Clio GT a Seat Ibiza ST FR 1.4 TSI. Bohužel, domácí Škoda v této kategorii již nefiguruje. Nyní se však již pojďte podívat na desítku vozidel, která vás dovedou pobavit a přitom vás mohou denně vozit s celou rodinou a zavazadly.

Mini Countryman John Cooper Works


Začněme trochu netradiční kombinací malého SUV či chcete-li crossoveru s ostrým hatchbackem. Mini Countryman JCW je takovým tím pověstným půvabným nesmyslem, který však na okresce dokáže fungovat překvapivě dobře. Se standardně dodávaným pohonem všech kol zvládá dokonce i efektní průjezdy zatáček v rallye stylu, na nerovné silnici dokáže pevně krotit i pohyby zvýšené karoserie a k tomu všemu jej pohání jadrná přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 160 kW, která mám nejen skvělé reakce, ale i hutný zátah a pěkný zvuk.

Countryman sice není přeborníkem ve velikosti zavazadlového prostoru, nabízí 350 až 450 litrů objemu v závislosti na poloze posuvných zadních sedadel, umí ale nabídnout dostatečný prostor pro cestující v druhé řadě a celkově je vnitřní prostor vzhledem ke kompaktním rozměrům dobře využit.

Mini je značka, která vždy hraje na styl, od čehož se odvíjí nejen výbava a vizuální stránka vozu, ale také cena, která u Countrymanu v nejvýkonnější motorizaci činí tučných 933.400 Kč. Za své peníze však získáte auto, které na to možná nevypadá, ale jezdí vážně zábavně a zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině za méně než sedm sekund. V nabídce pak je rovněž varianta Cooper S, která má jen o 20 kW méně a rovněž umí pobavit. Začíná na ceně 704.600 Kč s pohonem přední nápravy, přičemž zrychlení na stovku za 7,5 sekund není o tolik horší.

Mini Countryman JCW - technická data
Motor1.6 T
Převodovka6 MT
Zdvihový objem (cm3)1598
Válce/ventily4/4
Největší výkon (kW/min)160/6000
Točivý moment (N.m/min)300/1900-5000
Maximální rychlost (km/h)228
Zrychlení 0-100 km/h (s)6.9
Spotřeba (l na 100 km)7,1
Cena (Kč)933.400

Renault Mégane Grandtour GT220


Tohle kombi od Renaultu je tajným tipem pro ty, kteří chtějí plnotučný charakterní dvoulitr s výkonem 162 kW za rozumnou cenu. Mégane Grandtour GT220 totiž stojí pouze 562.900 Kč, přičemž v ceně je již slušná výbava, stejně jako naladění od divize Renault Sport.

Motor pod kapotou je shodný s tím v glorifikovaném Méganu RS a i přes nižší výkon se i téměř shodně chová. Má zajímavý zvuk sání, krásně se vytáčí, to nejlepší ze sebe vydá až ve vysokých otáčkách a svým charakterem vás jednoduše bude bavit. Holt motor ze staré školy, který si však za své služby účtuje více benzinu, než je dnes zvykem.

Fascinující je, že při jízdě si připadáte podobně, jako když řídíte standardní třídveřový Mégane RS bez podvozku Cup. Auto je tedy svým naladěním dosti tuhé, zároveň se však ochotně vrhá do zatáčky. Škoda jen, že je neustále omezováno dotěrnou stabilizací a kontrolou trakce, přičemž tito „pomocníci“ se dají vypnout jen v rychlostech pod 50 km/h. Po překročení dané rychlostí hranice se opět automaticky zapnou.

Zbytek vozu je tradiční Renault Mégane Grandtour, tedy praktický rodinný vůz s přehledným interiérem. Je sice poznat, že se model již blíží konci svého životního cyklu, ale stále se jedná o příjemný automobil, který z řidičského hlediska pracuje nadprůměrně dobře. A co víc, GT220 je i příjemně rychlým strojem, jehož zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 7,6 sekund neodráží úplně věrně elán motoru.

Renault Mégane Grandtour GT 220 - technická data
Motor2.0 TCe
Převodovka6M
Zdvihový objem [cm3]1998
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]162/5500
Točivý moment [Nm/min-1]340/2400
Maximální rychlost [km/h]240
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,3
Základní cena [Kč]562.900

Honda Civic Type R


Dlouho očekávaná novinka se nám dostane do rukou až za pár týdnů, již nyní jsme ji však vybrali do tohoto výběru, a to jako jediný klasický hatchback. Ptáte se proč, když auto s velkým křídlem na zádi zrovna prakticky nevypadá?

Již běžný Civic totiž na poměry dané třídy umí okouzlit jak zavazadlovým prostorem o objemu 477 litrů, tak možností vyklopit zadní sedáky a vytvořit tak zajímavý prostor za předními sedadly. Neviděli jsme ještě automobil tak detailně, abychom dokázali přesně říci, že i nejostřejší varianta bude mít tyto přednosti, byť podle prvních informací má být zavazadelník v nafouknuté zádi stejně objemný.

V našem výběru má však tento stroj nejlepší předpoklady být ostrým sportovním náčiním, a to jak na okruhu, tak i na zakroucené okresce. Výkon 310 koní z přeplňovaného dvoulitru je na silnici přenášen skrze samosvorný diferenciál, vůz pak zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině za 5,7 sekund a maximální rychlost činí 270 km/h. V současné době se jedná o nejrychlejší automobil na nejtěžším okruhu světa, Severní smyčce Nürburgringu. I přesto by se mělo stále jednat o automobil schopný plnit úlohu každodenního automobilu.

Za pečlivě vyladěný automobil si však Honda nechá adekvátně zaplatit. Základní cena činí 859.900 Kč a k českým zákazníkům se automobil dostane nejdříve v září. Za tyto peníze však budete něco podobně rychlého hledat jen stěží, zejména se čtyřmi plnohodnotnými sedadly a poměrně velkým zavazadelníkem.

Honda Civic Type-R - technická data
Motor2.0 VTEC Turbo
Převodovka6 MT
Zdvihový objem (cm3)
Válce/ventily4/4
Největší výkon (kW/min)228/6500
Točivý moment (N.m/min)400/2500
Maximální rychlost (km/h)270
Zrychlení 0-100 km/h (s)5.7
Spotřeba (l na 100 km)
Cena (Kč)933.400

Škoda Octavia Combi RS 230


Nejrychlejší Octavia všech dob a první se samosvorným diferenciálem. Tak se hovoří o variantě RS 230, která je spojena s oběma typy karoserie, liftbackem i kombi. Vůz je vlastně ekvivalentem Volkswagenu Golf GTI s paketem Performance, který má rovněž o 10 koní vyšší výkon než běžná varianta a také s Leonem Cupra sdílí samosvorný diferenciál VAQ s vektorováním točivého momentu.

Škoda Octavia RS v jakékoliv variantě splňuje přesně popis vozu, který je zaměřen na rodinu, ale má dynamiku ostrého hatchbacku. Nějaké heroické sportovní chování určitě nečekejte, byť verze RS 230 už bude umět řádně tvrdit muziku v zatáčkách. Hlavní je v tomto případě schopnost převézt rodinu či náklad ve svižném tempu, ale zároveň v relativním pohodlí a klidu.

A jak vlastně poznáte RS 230 od běžné Octavie RS? Standardem jsou černá devatenáctipalcová kola, stejně jako černý designový paket (rámeček masky a vnější zpětná zrcátka), který ale můžete mít za příplatek 800 Kč i u obyčejného RS. Vůz má rovněž kožený interiér s elektricky nastavitelnými sedadly, funkci Lap Timer v rámci palubního počítače, volbu jízdního profilu, parkovací senzory vepředu i vzadu a samozřejmě onen již zmiňovaný samosvorný diferenciál.

Cena Škody Octavia Combi RS 230 činí 761.900 Kč, což je dost ve srovnání s částkou 686.900 Kč za běžné Combi RS, ale lepší výbava rozdíl do značné míry smazává.

Škoda Octavia RS 230 - technická data
Motor2.0 TSI
Převodovka6 MT
Zdvihový objem (cm3)1984
Válce/ventily4/4
Největší výkon (kW/min)169/4700-6000
Točivý moment (N.m/min)350/1500-4600
Maximální rychlost (km/h)247
Zrychlení 0-100 km/h (s)6.8
Spotřeba (l na 100 km)6,2
Cena (Kč)761.900

Peugeot 308 SW GT


Pokud vyloženě hledáte automobil, který bude na silnici stejně pohodlný a tichý jako kterékoliv standardní kombi, ale bude mít navíc zajímavý motor, slušný výkon a mírně přiostřený vzhled, pak byste se měli vydat k Peugeotu, kde nabízejí model 308 SW GT s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 151 kW.

Vůz je k dispozici i s naftovým agregátem a automatickou převodovkou, vás by však měla zajímat relativně úsporná benzinová varianta, která navíc přesvědčí kultivovaností a výkonovou špičkou motoru. Tohle auto má lepší podvozek než běžný model, a to i z hlediska komfortu na našich silnicích, ale zároveň nabízí svižné svezení.

Buď můžete mít ostřejší reakce na sešlápnutí pedálu plynu a umělý brumlavý zvuk, to když jede v režimu sport, anebo máte naopak možnost užívat si velmi klidného projevu motoru, který dá vyniknout i výborně odhlučněné kabině.

S ne zrovna citlivým řízením se auto úplně nehodí k nějakému stíhacímu tempu na zatočených silnicích, pokud to však po něm budete požadovat, popere se s tím se ctí. Zvenku pak model GT kromě mírně přifouknutých nárazníků poznáte snad jen díky dvěma výrazným koncovkám výfuku na zádi.

Peugeot 308 SW GT - technická data
Motor1.6 THP
Převodovka6 MT
Zdvihový objem (cm3)1598
Válce/ventily4/4
Největší výkon (kW/min)151/6000
Točivý moment (N.m/min)285/1750
Maximální rychlost (km/h)235
Zrychlení 0-100 km/h (s)7.6
Spotřeba (l na 100 km)5,8
Cena (Kč)609.500

Volkswagen Golf GTD Variant


Jak jsme již avizovali v první kapitole, Volkswagen Golf R Variant s výkonem 300 koní, pohonem všech kol a praktickou karoserií je již mimo naše milionové spektrum. Místo něj jsme tedy vybrali verzi GTD, která má pod kapotou naftový dvoulitr o výkonu 135 kW a u prodejce na voze visí cenovka minimálně 693.900 Kč.

Může vůbec naftový kombík působit nějak uspokojivě při jízdě na silnici? My se domníváme, že v tomto případě ano. Motor totiž dokáže s mírnou pomocí zvukového generátoru vydávat překvapivě zajímavé zvuky, točí se nadšeně až k hranici pěti tisíc otáček, dobře spolupracuje s přesnou šestistupňovou manuální převodovkou a tak celkově máte pocit, že i když tlačíte na pilu, auto jednoduše funguje.

Přitom ve standardním jízdním režimu se jedná o klasický úsporný naftový vůz, který z vás nevyklepe duši a nezaútočí na vaši peněženku. Může to znít divně, ale jízda s GTD nás vždycky i trochu bavila, třeba tedy okouzlí i ty, kteří by chtěli benzinové GTI, ale potřebují veliký zavazadlový prostor.

Pokud byste však považovali za dostatečný i pětidveřový hatchback, má pro vás Golf mnohem větší lákadla za příznivější cenu.

Volkswagen Golf GTD Variant - technická data
Motor2.0 TDI
Převodovka6 MT
Zdvihový objem (cm3)1968
Válce/ventily4/4
Největší výkon (kW/min)135/3500-4000
Točivý moment (N.m/min)380/1750-3250
Maximální rychlost (km/h)231
Zrychlení 0-100 km/h (s)7.9
Spotřeba (l na 100 km)4,4
Cena (Kč)693.900

Ford Focus ST Combi


V případě ostrého Fordu Focus ST Combi je nejdůležitějším číslem částka 718.990 Kč. Za tu totiž pořídíte jak variantu s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 250 koní (184 KW), tak naftovou verzi se 136 kW, která jde přímo proti dříve zmíněnému Golfu GTD Variant.

Zajímavější je však v tomto případě rozhodně benzinová varianta, která má maximální rychlost 248 km/h a zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 6,7 sekund. Vůz je nastaven řádně ostře se sklony k přetáčivosti, takže potřebuje pevnou ruku, ale uspokojí i zkušené řidiče. Zajímavý je navíc i zvukový doprovod, který vás jednoduše bude bavit.

Z hlediska využití vnitřního prostoru a šířky zavazadelníku není Focus žádným přeborníkem, běžné rodině však jeho parametry pravděpodobně hravě vystačí.

Focus ST je zde velmi zajímavým průnikem řidičské zábavy, rychlosti a praktičnosti. Není to technicky nejvyspělejší, nejpraktičtější ani nejsilnější stroj, ale ve výsledku dokáže pobavit i odvézt rodinu stylově.

Ford Focus ST Combi - technická data
Motor2.0 EcoBoost
Převodovka6 MT
Zdvihový objem (cm3)1999
Válce/ventily4/4
Největší výkon (kW/min)184/5500
Točivý moment (N.m/min)360/2000-4500
Maximální rychlost (km/h)248
Zrychlení 0-100 km/h (s)6.7
Spotřeba (l na 100 km)6,8
Cena (Kč)718.990

Mazda 6


Možná si nyní ťukáte na čelo, co zde dělá dlouhý sedan střední třídy s pohonem předních kol, který ani nemá žádnou sportovní variantu či motor s výkonem větším než 141 kW. Dovolte mi však vysvětlení.

Mazda 6 je pro mě synonymem starosvětské zábavy a překvapivě mě nejvíce bavila základní varianta s výkonem „pouze“ 107 kW za cenu od 569.900 Kč. Jízdně lepší je v tomto případě delší sedan než kombi, porot se budeme bavit o té méně praktické variantě. Za své peníze dostanete atmosférický motor, který musíte ždímat, ale za to se vám odměňuje nejen dynamikou, která je lepší než napovídají čísla, ale také zajímavým zvukem, a nadšením. Jednotka je spojena s výborným šestistupňovým manuálem, se kterým vás bude jednoduše bavit řadit.

A pak je zde podvozek, který na základních sedmnáctipalcových kolech funguje vůbec nejlépe. Vůz má výbornou kinematiku náprav, vrhá se do zatáček po hlavě a zatáčí všemi čtyři. Díky vypínatelné stabilizaci si můžete s autem libovolně hrát, verze před faceliftem dokonce měla ještě klasickou mechanickou ruční brzdu, která se dala použít v utažených vracečkách.

Zní to podivně hovořit o těchto věcech v souvislosti s takto velikým rodinným autem, ale tahle Mazda prostě funguje a bavil mě s ní každý metr jízdy. Když se však uklidníte, můžete jet s až překvapivě nízkou spotřebou a vysokým komfortem libovolně daleko, byť odhlučnění zejména u verze před modernizací nebylo nejlepší.

Pro mě osobně je ta nejobyčejnější Mazda 6 sportovnější, než mnozí jiní, kteří se honosí obrovským výkonem, masivním bodykitem a tvrdým podvozkem.

Mazda 6 - technická data
Motor2.0 Skyactiv-G
Převodovka6 MT
Zdvihový objem (cm3)1998
Válce/ventily4/4
Největší výkon (kW/min)107/6000
Točivý moment (N.m/min)210/4000
Maximální rychlost (km/h)206
Zrychlení 0-100 km/h (s)9.6
Spotřeba (l na 100 km)5,6
Cena (Kč)569.900

Seat Leon Cupra ST


Leon Cupra je pro španělský Seat obrovským úspěchem. Vůz vyhrává srovnávací testy, i díky příznivé ceně od 682.900 Kč se těší značné přízni zákazníků a navíc je to opravdu velmi rychlý vůz. Nyní si jej můžete koupit i jako kombi, což není vůbec špatný nápad.

Na Severní smyčce Nürburgringu je totiž kombi rychlejší, než třídveřový hatchback. Lepší rozložení hmotnosti se na okruhu holt projevuje pozitivně. Cupra je však primárně silniční stroj, který funguje výtečně i pro každodenní jízdu. Auto umí být tiché, relativně pohodlné a spotřeba na delších tratích klesá až k neuvěřitelným hodnotám, vzhledem k velmi výkonnému přeplňovanému motoru.

Samotná jednotka si zaslouží jen samá superlativa. Dnes budete jen stěží hledat lepší jednotku podobného objemu, protože 2.0 TSI má výborné reakce, minimální prodlevu turbodmychadla, masivní zátah jak těsně nad volnoběhem, tak v červeném poli, rychle se vytáčí a spotřeba zůstává rozumná, jak jsme již zmiňovali.

Mezi předními koly pak má vůz s výkonem 280 koní samosvorný diferenciál VAQ, o kterém již byla řeč v předchozích kapitolách. Jedinou slabinou vozu v mých očích tak je příliš měkké uložení, kdy je na rozbitější silnici téměř nemožné dát plný plyn, aniž by se neozvala hlasitá rána od předních kol v záběru.

Jako mix praktičnosti, masivní rychlosti a každodenní použitelnosti za relativně dostupnou cenu (u kombi od 712.900 Kč) je ale Leon Cupra ST těžko překonatelným strojem.

Seat Leon Cupra ST - technická data
Motor2.0 TSI
Převodovka6 MT
Zdvihový objem (cm3)1984
Válce/ventily4/4
Největší výkon (kW/min)206/5600
Točivý moment (N.m/min)350/1750-5600
Maximální rychlost (km/h)250
Zrychlení 0-100 km/h (s)6.0
Spotřeba (l na 100 km)6,7
Cena (Kč)712.900

Opel Insignia OPC


V případě posledního automobilu budeme trochu podvádět, protože Opel Insignia OPC ve verzi sedan překoná cenový limit o téměř 9.000 Kč. Jenže pochybujeme, že když přijdete do Opelu a řeknete, že chcete tohle auto za milion, tak vám jej nedají. Liftback je pak dražší o 10.000 Kč, kombi o 35.000 Kč.

Insignia OPC je přesným opakem základní Mazdy 6, která je rovněž v tomto výběru. Těžký stroj sází na pohon všech kol a výkonný přeplňovaný šestiválec, který se pyšní hodnotami 239 KW (325 koní) a 425 N.m točivého momentu. To stačí ke zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za šest sekund a k maximální rychlosti 250 km/h.

Jenže tohle auto není žádným okreskovým strojem ve stylu WRX STI, byť má pokročilou nápravu HiPerStrut vepředu a nechybí ani elektronický samosvorný diferenciál eLSD či sportovní sedadla Recaro. Jedná se spíše o dálniční křižník s výkonovou rezervou. Jenže i to může někomu vyhovovat a mít 325 koní v praktickém sedanu za milion, to vážně není zlá nabídka.

Opel Insignia OPC - technická data
Motor2.8 Turbo
Převodovka6 MT
Zdvihový objem (cm3)2792
Válce/ventily6/4
Největší výkon (kW/min)239/5250
Točivý moment (N.m/min)435/5250
Maximální rychlost (km/h)250
Zrychlení 0-100 km/h (s)6.0
Spotřeba (l na 100 km)10,6
Cena (Kč)1.008.900

Závěr


Jak lze vidět, vozidel, která se více či méně snaží spojit praktičnost a sportovnost je i s cenovým limitem do jednoho milionu korun poměrně dost a výběr je to docela různorodý – od obyčejného sedanu přes ultimativní hothatch až po šestiválcový křižník.

Zbývá tedy pouze říci, který z těchto vozů bychom si vzali my. Jenže vybrat jen jedno? To není spravedlivé ani dost dobře možné, proto zvolíme trojici. Chcete-li hlavně schopnosti na silnici, výrazný vzhled a rychlost na úrovni těch nejlepších sportovních vozů, pak sáhněte po Civicu Type-R. Je praktičtější, než si myslíte, každodenní použitelnost však teprve budeme muset otestovat.

Nejlépe pak chování sportovního hatchbacku a praktičnost kombi podle nás kombinují dva vozy- Ford Focus ST Combi a Seat Leon Cupra ST. Oba jsou rychlé, oba umí pobavit, byť každý trochu jinak, a oba nabízejí útulné prostředí i pro manželku, dítě a tchýni. Zajímavou volbou je samozřejmě i domácí Škodovka, kterou budou lidé milovat jak pro bohatou výbavu, tak pro statut nejrychlejší Octavie vůbec. Chybu ale neuděláte ani s ostatními, vyloženě špatný vůz v daném výběru nefiguruje.

Zobrazit celý článek
Ondřej Chamilla
Diskuze (175)
Avatar - Bully_
2. 6. 2015 17:42
Re: Sportovní:)
Pises to dobre. Sportovne se da jet i s uplne obycejnym turbodieselovym kombikem, obcas se me zene treba dela spatne od zaludku, kdyz nekam spechame a musim na to slapnout :-)
U druheho auta zase nemam ani ten posilovac rizeni a z 1000 km cesty jsem ted mel dokonce 2 dny namozena lytka z tvrdeho chodu pedalu (14 hodin!!- same havarie a zacpy), takze krome vsech tech tebou jmenovanych atributu sportovnosti mam v aute zaroven i fitness >:D
Avatar - white label
2. 6. 2015 14:55
Re: Sportovní:)
Tak to kašli na Transita na poli a zkus rovnou autocross. ;-)
2. 6. 2015 13:34
Re: Sportovní:)
Tak to halt máme vžitou jinou definici sportu, o tom právě nahoře píšu, že ve spojení s autem do provozu mi todle slovo přijde absurdní. Pro mě by náhodou ježdění po poli s Tranzitem bez posilovače sport úplně normálně bylo..
No nic, du rači něco dělat:)
Avatar - Emel
2. 6. 2015 12:53
Re: Sportovní:)
Sport není sportem pro svou fyzickou náročnost. Pokud u Transita odpojíš servo, sportovní auto z něj nevznikne.

Sportovní auto je o rychlosti, o interakci s řidičem, o nadprůměrných schopnostech auta akcelerovat, zatáčet a brzdit, o možnosti a nutnosti to auto opravdu řídit.

Hotheče... něco splňují a něco ne. Pujč je do ruky dobrému jezdci a zmrzne ti úsměv na rtech... ta auta rozhodně nejsou neschopná. Neposkytujou zpětnou vazbu na úrovni MX-5 nebo GT-86, ale tak nemůžeš mít všechno...
2. 6. 2015 09:20
Re: Sportovní:)
Já ti asi úplně nerozumim, musim se přiznat:) Můj point byl pouze to, že "sport" si prostě představuju jako něco, kdy se zapotíš, potrénuješ svaly, protáhneš se.. Což v rodinnym kombíku moc nejde. Ono koneckonců, v provozu by to nemělo jít ani v Caymanu.
No ale tak když můžou bejt uznanej sport i šachy..:)