25.8. 2014 Aleš Dragoun Aleš Dragoun - asd.png

DKW 1000 S z roku 1960 má místo dvoutaktu elektromotor

Elektromobily jsou v kurzu, i když prosazovány poněkud násilně. Najdou se ovšem i tací, kteří neváhají přestavět do jejich podoby poněkud starší auto.

Německá DKW proslula předním pohonem a dvoudobými zážehovými motory. Má ho i model 1000 S z roku 1960. Tedy, původně měl... Někomu tohle baculaté auto připomene tvarem východoněmecký vůz IFA F9. Není divu, oba produkty vycházely ze stejnojmenného prototypu z roku 1940. Ten nesl ještě logo DKW. Tuto zkratku odvodil sám zakladatel firmy Dán Jørgen Skafte Rasmussen nejprve z pokusu o parní vůz ( Dampf-Kraft-Wagen“), později používal jiné významy, třeba „Das kleine Wunder“ (malý zázrak). V českých zemích se vžilo poněkud méně lichotivé „Do kopce wytlač.“

Platí to i pro představované auto? Asi ne, jinak by se videem nepochlubil sám pokračovatel firmy, značka Audi z Ingolstadtu. Ano, Audi můžeme považovat za skutečného nástupce, byť předválečné osudy obou firem jsou diametrálně odlišné, až do roku 1932 navíc neměly vůbec nic společného. Jenže tahle dvoudveřová DKW 1000 S ve skutečnosti nese oficiálně prestižnější koncernovou značku Auto Union. Je také mnohem mladší, postavili ji v samém úvodu šedesátých let minulého věku, jak již bylo řečeno. Původní dvoudobý řadový tříválec 981 cm3 o výkonu 37 kW však v útrobách nenajdete. Nahradil jej totiž elektromotor.

Za přestavbou stojí Američan Al Swackhammer z předměstí Seattlu ve státě Washington, který pro vozy ze současného koncernu VW doslova žije. Ano, německá baculka je krásné auto, jenže Al vykuchal původní vnitřnosti a udělal z ní jako správný ekošílenec elektromobil. Klasický zvuk dvoutaktu a typická vůně benzinu s olejem tak přišly bohužel vniveč. „Konstruktér“ ani nesdělil žádné podrobnosti, druh elektromotoru a použitých baterií, ani dobu dobíjení a akční rádius. Je jasně vidět, co se skrývá pod přední kapotou a kam přišly akumulátory. Dozadu, tahle „dékáwa“ je pouze dvoumístná.

Ale má třeba zajímavou registrační značku APLUGIN. To, zda se články dobíjejí z běžné elektrické sítě, majitel a úpravce také neprozradil, ale nejspíš ano. Zajímavé, že? A upřímně, Al je pyšný na to, že ji vdechl nový život. Až na použitou techniku ji totiž zrenovoval do původního stavu včetně amerických dvojitých chromovaných nárazníků. Vozy DKW se mimochodem vyráběly i za Atlantikem, i když poněkud jižněji. Brazilská pobočka DKW-Vemag sice vznikla až v roce 1956, ale fungovala déle než mateřská firma v Bavorsku, až do letopočtu 1967. To už se v Ingolstadtu dva roky rodily vozy obnovené značky Audi.

Střípky z historie Audi: Značce DKW je 100 let








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…