Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DKW 1000 S z roku 1960 má místo dvoutaktu elektromotor

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Elektromobily jsou v kurzu, i když prosazovány poněkud násilně. Najdou se ovšem i tací, kteří neváhají přestavět do jejich podoby poněkud starší auto.

Německá DKW proslula předním pohonem a dvoudobými zážehovými motory. Má ho i model 1000 S z roku 1960. Tedy, původně měl... Někomu tohle baculaté auto připomene tvarem východoněmecký vůz IFA F9. Není divu, oba produkty vycházely ze stejnojmenného prototypu z roku 1940. Ten nesl ještě logo DKW. Tuto zkratku odvodil sám zakladatel firmy Dán Jørgen Skafte Rasmussen nejprve z pokusu o parní vůz ( Dampf-Kraft-Wagen“), později používal jiné významy, třeba „Das kleine Wunder“ (malý zázrak). V českých zemích se vžilo poněkud méně lichotivé „Do kopce wytlač.“

Platí to i pro představované auto? Asi ne, jinak by se videem nepochlubil sám pokračovatel firmy, značka Audi z Ingolstadtu. Ano, Audi můžeme považovat za skutečného nástupce, byť předválečné osudy obou firem jsou diametrálně odlišné, až do roku 1932 navíc neměly vůbec nic společného. Jenže tahle dvoudveřová DKW 1000 S ve skutečnosti nese oficiálně prestižnější koncernovou značku Auto Union. Je také mnohem mladší, postavili ji v samém úvodu šedesátých let minulého věku, jak již bylo řečeno. Původní dvoudobý řadový tříválec 981 cm3 o výkonu 37 kW však v útrobách nenajdete. Nahradil jej totiž elektromotor.

Za přestavbou stojí Američan Al Swackhammer z předměstí Seattlu ve státě Washington, který pro vozy ze současného koncernu VW doslova žije. Ano, německá baculka je krásné auto, jenže Al vykuchal původní vnitřnosti a udělal z ní jako správný ekošílenec elektromobil. Klasický zvuk dvoutaktu a typická vůně benzinu s olejem tak přišly bohužel vniveč. „Konstruktér“ ani nesdělil žádné podrobnosti, druh elektromotoru a použitých baterií, ani dobu dobíjení a akční rádius. Je jasně vidět, co se skrývá pod přední kapotou a kam přišly akumulátory. Dozadu, tahle „dékáwa“ je pouze dvoumístná.

Ale má třeba zajímavou registrační značku APLUGIN. To, zda se články dobíjejí z běžné elektrické sítě, majitel a úpravce také neprozradil, ale nejspíš ano. Zajímavé, že? A upřímně, Al je pyšný na to, že ji vdechl nový život. Až na použitou techniku ji totiž zrenovoval do původního stavu včetně amerických dvojitých chromovaných nárazníků. Vozy DKW se mimochodem vyráběly i za Atlantikem, i když poněkud jižněji. Brazilská pobočka DKW-Vemag sice vznikla až v roce 1956, ale fungovala déle než mateřská firma v Bavorsku, až do letopočtu 1967. To už se v Ingolstadtu dva roky rodily vozy obnovené značky Audi.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
30. 8. 2014 04:40
Proc to opovrzeni?
Nechapu, cim ten clovek, co DKW prestavel na elektromobil, zaslouzil takove opovrzeni? Neni to trochu detinske rozplyvat se nad smradem dvoutaktu a posmivat se mu kvuli tomu, ze autem chce jezdit a zaroven neobtezovat okoli? Podle mne je to borec, ja bych takovou prestavbu asi nedokazal, nebo bych toho musel hodne nastudovat, abych vubec ziskal odvahu se do neceho takoveho pustit.
27. 8. 2014 09:49
Re: VŠAK TO JE TAKY SVĚTOZNÁMÝ MAZL !!! :-)
1) NEZÁVIĎ TESLE ÚSPĚCH
2) NEZÁVIĎ ŽE NEMÁŠ TESLU
3) NEZÁVIĎ ŽE NEMÁŠ NA TESLU [odkaz]
4) NEZÁVIĎ VŮBEC !! TO JE ŠPATNÁ VLASTNOST :-)

Tesla už spooosty problémů vyřešila prkotina s kufrem? u mě dobrý žádný problémy s kufrem a zprávy ze sveta coveče ani se ke me nedostaly. Jezdí fajn u me dobry :-) Nesmíš věřit každý desinformaci co ropácký prase vypustí >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Egi
25. 8. 2014 21:25
Re: VŠAK TO JE TAKY SVĚTOZNÁMÝ MAZL !!! :-)
Hele, že jsi ale nekomentoval ty články o tom, jak má Tesla problémy s kvalitou, jak jim ten úžo žůžo displej vypadává, jak nejde zavírat kufr atd.... >:D >:D >:D Jinak auto není mobil a ani stolní lampička, aby fungovalo jen na elektriku >:-[]
25. 8. 2014 09:50
VŠAK TO JE TAKY SVĚTOZNÁMÝ MAZL !!! :-)
jj
elektromotor [odkaz] to je prostě žůžojízda ;-)