Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger Daytona se vrací

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (55)
Na letošní Los Angeles International Auto Show se odehraje premiéra nového Chargeru s označením Daytona, odkazujícím na slavný muscle car konce šedesátých let.

Současná generace Chargeru, kterou lze v jeho novodobé čtyřdveřové historii označit za druhou, je na trhu od modelového roku 2011. Na své slavné předky v této podobě odkazuje vedle jména i řadou detailů.

V modelové roce 2013 bude jméno Charger po tříleté pauze opět doplňovat označení Daytona. To v souvislosti se značkou Dodge nejvíce proslavil právě Charger a to v letech 1969 a 1970, kdy kupé Daytona s aerodynamicky tvarovanou přídí a obřím křídlem na zádi dominovala tehdejší sérii Nascar. V téměř identické podobě s předními partiemi doplněnými o výklopné světlomety mířila tato monstra i do běžného provozu a stala se vrcholem tehdejší éry muscle cars.

Popularity spojení jmen Charger a Daytona od té doby Dodge využil již několikrát ke zvýšení atraktivity akčních modelů na základě standardních verzí Chargeru. Poprvé se tak stalo v letech 1976 až 1977 a podruhé 2006 až 2009.

Nyní nastupuje Daytona jako paket pro Charger R/T a Charger R/T Road & Track modelového roku 2013. Dodge hodlá vyrobit pouze omezenou edici 2500 vozů a každý z nich bude vybaven plaketou se sériovým číslem.

Nejnovější Charger Daytona s osmiválcem HEMI o výkonu 276 kW (375 koní) se od ostatních verzí odliší specifickými laky karoserie – Daytona Blue, Bright White, Billet Silver a Pitch Black. S nimi mají kontrastovat prvky v odstínu Satin Black použitém na masku chladiče, pruhy na kapotě, střechu, spoiler na zádi a nápisy Daytona na zadních blatnících.

Standardem pro nový Charger Daytona jsou mimo jiné 20palcová litá kola, kryt motoru Daytona Blue, stály převod 3,06 :1 a nové nastavení řídící jednotky motoru, řazení se sportovním režimem, posilovač řízení i podvozek.

Interiér nabídne čalounění černou kůží Nappa s vyšitým logem na opěradlech sedadel. Standardem jsou vyhřívaná a odvětrávaná sedadla i 8,4palcová dotyková obrazovka multimediálního systému UConnect Touch. Součástí výbavy bude i Beats Audio System s deseti reproduktory a výkonem 552 Wattů.

Do showroomů dorazí nové Chargery Daytona v prvním čtvrtletí příštího roku s cenami od 32.990 amerických dolarů (zhruba 650.000 Kč) u verze R/T a 36.495 amerických dolarů (okolo 730.000 Kč) za R/T Road & Track.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (55)
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2012 21:26
Re: Co že si...
Nu přímo zde v této diskuzi ne, ale myslím že docela dost lidí "si to myslí" a ostatně "padá" to občas v diskuzích i zde (Barichello by asi "mohl vyprávět" :-)
PS: K tomu "VLASTNÍmu GÓLu" - myslela jsem že jsem to celkem "osvětřlila" - to jste to NEčetl, nebo ... nevím co NE"věříte" nebo CO? ;-)
Naprosto VÁŽNĚ preferuji spíše benzíny, ale (tak trochu) NEbylo na výběr a klidně přiznám že jsem i "chtěla vyzkoušet" co to naftové V6 bi-turbo v reálu je (a záběr při předjíždění je opravdu "velmi příjemný" - do jisté míry můžete "ignorovat" v jakých je motor zrovna otáčkách, vpodstatě VŽDY zabere jak lokomotiva a i předjetí 2 kamionů za sebou je otázkou "mžiku" - pravda zařazujete se často v již HODNĚ NEpředpisové rychlosti..
...nicméně V8 HEMi by se mi pod kapotou (nějakého vozu typu) Citroën C5 určitě "líbil" ještě VÍC ;-)
PPS: Jen připomenu že jinak to "důsledné rozlišování" benzín nafta NEmám moc ráda - fakt spíš "lepší/horší" (vhodnější) motor(izace pro ten či onen vůz :-)
Je to TAK NEpochopitelné mít "benzín, benzín, benzín, naftu, benzín, naftu, naftu, (asi) benzín ? :-)
28. 11. 2012 20:42
Re: Co že si...
Nikde tady nevidím jediný příspěvek, kde by někdo zmiňoval zaostalost US produkce, ale ano, tyto hlasy lze zaslechnout. Bych si koupila, ale jezdím naftu a káži o benzínech a zaostalosti evropy vůči USA. Někdo vidí zaostalost v používání "nadmotorů" na předpisové cestování, někdo v "pidimotůrku" na autobahn. To jsou kontrasty a logicky by to vlastně mělo být naopak, ne.
2 značně rozdílné světy. Nic víc nic míň.
Mám dojem, že tato nenápadná debata je tvůj letošní vlastní gól roku. >:D
28. 11. 2012 20:26
Cena Dodge Charger v US
Tot nedavno som dostal do ruk reklamny letak Jeep, Chrysler, Dodge tu v US a Dodge Charger V8 Hemi tam ponukali za 25.000$. So vsetkymi danami, registraciami to spravi okolo 27.000$, co robi takych 20.700Eur, alebo 648.000CZK.
Spotrebu to ma okolo 10l/100km, cena benzinu v US 60 - 80eurocentov/l.
A ten VW 1.4 90kW si kludne moze VW nechat.
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2012 18:19
Re: Co že si...
Jít "po vlákně" snad ZVLÁDNETE (kdo s C5 už ZASE "začal" - že opět NE já ;-)
PS: Pak stačí napsat "sorry" :-)
PPS: OPRAVDU jste chtěl napsat že když jste s něčím NEspokojený, ujišťujete se že "je to to pravé? ;-)
PPPS: Proč mne stále UJIŠŤUJETE že ani NEtušíte jak se s takovým V6 bi-turbo jezdí? Mně (už) je to celkem JASNÉ :-)
Avatar - Bristol
28. 11. 2012 17:36
Re: Co že si...
tady naprosto souhlasím...ono se stačí podívat kolik stojí litr benzínu v zemích kde se tyto vozy vesele prodávají jak housky na krámu a kolik stojí u nás...a kolik musíme platit povinné ručení a dle jakého klíče...kdy vlastnit jakékoli auto nad 2500ccm je pro řadu lidí naprosto neúnosné...

nehledě na zažité stereotypy které jsou pro řadu lidí také velmi důležité, v jistých zemích když auto nemá aspoň V6 tak na to koukají jak na buginu jinde je to naopak: kdo má víc jak V6 tak je petrolhead, pirát a nepřítel přírody... >:D >:D