Dodge Journey 2.0 CRD vs. Ford S-MAX 2.0 TDCi – Velký potkal většího

Dodge Journey 2.0 CRD vs. Ford S-MAX 2.0 TDCi – Velký potkal většího

 
 

Mají falešné svaly vlastně vůbec šanci proti moderní, ale účelné kinetice? Nováček z USA vyzývá úřadující evropské auto roku. Troufá si příliš?

K srovnávacímu testu se nám tentokrát do redakce sjeli dva na první pohled nepříliš si konkurující stroje. První z nich je nejnovějším příspěvkem značky Dodge do kategorie crossover. Druhý je starý známý Ford S-MAX, který stále představuje špičku mezi vozy MPV, o čemž svědčí i jeho titul evropského auta roku 2007. Svým způsobem je i S-MAX crossover, protože Ford jej staví do role sportovnější alternativy k usedlému a na prostor zaměřenému Galaxy.

Jeden velký a druhý ještě větší

Když jsem si u Fordu přebíral testovací S-MAX a musel jsem jej doslova vycukat ze zaklínění mezi zdí, kontejnerem a dalšími zaparkovanými vozy, tak jsem si říkal, že týden s tímhle autem bude, asi jako, kdybych jezdil s vyhlídkovým autokarem. Toto MPV totiž jako většina zástupců této kategorie vyniká především svou délkou (4768 mm), ze kterou nezaostává ani šířka (1884 mm) a výška (1658 mm). Ford na první pohled zaujme svými ladnými křivkami, které především díky lehce klesající linii střechy mohou vyvolávat dojem téměř sportovního vozu. Vzhled tohoto Fordu ale už na silnicích zdomácněl. Jeho design už nevyvolává takové pozdvižení jako po svém představení na ženevském autosalonu v roce 2006. Zvyknout si na větší rozměry trvá právě tak dlouhou dobu, po kterou se s ním budete snažit vyjet z přeplněného parkoviště, i když odhadování, kde je asi právě konec zaoblené přídě trvá chvílí i pak.

obrázek [555 x 416]
 

Pokud je Ford velkým automobilem, pak o Dodgi Journey se nedá říct nic jiného, než že je ještě větší. Vynikne to v okamžiku, kdy se obě auta postaví vedle sebe. Dodge působí s výrazně hranatou karoserií, která je dlouhá 4888 mm, široká 1878 mm a vysoká 1691 mm, vedle úhledně zaobleného Fordu jako pracovní stroj. Americký crossover se snaží zaujmout designem, který jej přibližuje vozům kategorie SUV. Rozměrná maska chladiče s velkými hlavními světlomety a masivním nárazníkem může na ostatní účastníky silničního provozu působit jako radlice sněžného pluhu, který si razí cestu vpřed. Díky poměrně pravidelnému půdorysu vozu je manévrování s vozem i přes jeho velké rozměry a poměrně malá okna celkem jednoduché, protože se dobře odhaduje, kde se který roh vozu nachází.

Při porovnání vnějších rozměrů karoserie může být za vítěze prohlášen Dodge, který je delší o 20 mm, vyšší o 43 mm, ale užší o 6 mm. Tedy, platí to za předpokladu, že potřebujete na silnici cítit jistý respekt okolí.

Díky své hranatější karoserii s menšími okny působí Američan dojmem mnohem mohutnějšího stroje než je Ford a v současnosti, kdy je S-MAX téměř mazákem na trhu, uděláte s Journeyem více povyku na ulici.

Vzhůru dovnitř

obrázek [311 x 473] Ani v jednom z vozů si cestující rozhodně nebudou stěžovat na nedostatek místa, ale pokaždé budou vystupovat se zcela jiným pocity.

Ford S-MAX nabízí v základním uspořádání vzdušný prostor pro posádku, která si bude užívat vynikající výhled díky velké prosklené ploše. Interiér Fordu mohl v době svého uvedení na trh působit poměrně extravagantním nebo snad až futuristickým dojmem, na čemž měla zásluhu palubní deska s přístrojovým štítem nebo letecká páka ruční brzdy. V současnosti je to klasický reprezentant modrého oválu, který potěší především kvalitními materiály, ušlechtilým dílenským zpracováním a bohatou nabídkou vnitřního prostoru. Sedadla v první i druhé řadě jsou plnohodnotná, ale musíte počítat s tím, že pokud chcete mít ve voze i třetí řadu, tak si připlatíte 25.000,-Kč.

Dodge Journey nemusí na každého zapůsobit jako naprostý elegán, ale rozhodně se mu nedá upřít osobitý šarm. Do jeho interiéru je skvělý přístup díky rozměrným dveřím, otevíraným ve velkém úhlu. Palubní deska má ortodoxní tvary. Zvláštně působí panel přístrojů, který vzhledem k celkovým rozměrům vozu vypadá jako, kdyby původně sloužil v mnohem menším automobilu. Sedadla Dodge nejsou ve srovnání s Fordem tak profilována, což jim neubírá nic z pohodlnosti, ale v zatáčkách tolik nepodrží. V druhé řadě nejsou tři samostatné sedačky, ale sedadlo dělené v poměru 40:60, které poskytne dostatek pohodlí krajním cestujícím. Pasažér uprostřed si příliš komfortu neužije. Třetí řadu tvoří dvě samostatná sedadla, k nimž je přístup po odsunutí sedadel druhé řady.

Kapitolu samu pro sebe představují zavazadlové prostory. S-Max nabízí v základním pětimístném uspořádání objem 755 l, který je sklopením sedadel možné zvětšit na 2000 l. Dodge Journey má v pětimístném uspořádání objem 784 l a po sklopení sedadel nabídne 1461 l.

Zavazadelník Fordu S-MAX je široký 1030 mm, po sedadla druhé řady je dlouhý 1070 mm, po sedadlo předního spolujezdce je dlouhý 1950 mm. Na výšku po krycí roletu nabízí 570 mm a po strop je vysoký 930 mm. Při složení zadních sedadel nevznikne zcela rovná podlaha. Celková délka interiéru Fordu je 3350 mm. Přístup k zavazadlovému prostoru umožňuje vzhůru výklopné víko, jehož hrana je po otevření 1910 mm nad zemí. Po otevření víka je k dispozici vstupní otvor vysoký 940 mm a široký 1180 mm. Nákladová hrana je u Fordu S-MAX ve výšce 590 mm.

Zavazadlový prostor Dodge Journey je široký 1060 mm, po sedadla druhé řady je dlouhý 1000 mm, po sedadlo předního spolujezdce je dlouhý 1750 mm na výšku nabízí 450 mm a po strop je vysoký 700 mm. Při sklopení sedadel třetí i druhé řady vznikne u Dodge vpřed stoupající podlaha. Celková délka interiéru Dodge Journey je stejně jako u Fordu 3350 mm. Přístup do zavazadlového prostoru Dodge je prostřednictvím výklopného víka, jehož hrana je po otevření 1810 mm nad zemí. Vstupní otvor do zavazadelníku je vysoký 770 mm a široký 1070 mm. Nákladová hrana je u Dodge Journey ve výšce 770 mm a podlaha zavazadlového prostoru je ve stejné úrovni.

Výsledek hovoří jasně pro Ford, který je zde však pouze v pěti místném uspořádání. Sedadla třetí řady by jeho nadvládu trochu oslabila, ale Američan by ani pak nezvítězil. Velké svaly zkrátka rostou také dovnitř. Obestavění půdorysu Fordu je příkladné.

Ještě jednou interiér

obrázek [314 x 478] Vraťme se ale ještě do interiéru a podívejme se na jeho zpracování a na to, jaký komfort cestujícím skutečně nabízí. V případě Fordu S-MAX si zájemci mohou být jisti, že za své peníze dostanou vedle osvědčené techniky a elegantního vzhledu také interiér, v němž najdou dobře vyřešenou ergonomii, kvalitní dílenské zpracování i hodnotně působící materiály a příjemně umístěný displej palubního počítače mezi přístroji v zorném poli řidiče.

Interiér Dodge Journey se sice nemůže pochlubit tak dokonalým dílenským zpracováním jako Ford, ale z čistě osobního pohledu musím přiznat, že zde panuje daleko přátelštější atmosféra a to i přesto, že zde není tak dobře vyřešená ergonomie. Sedadla obou vozů nabízejí příjemné posezení. Dodge se sice nemůže pochlubit tak výrazným bočním vedením jako Ford, ale i přesto jakoby právě jeho sedadla přímo vybízela k usednutí a projížďce skrz celou Evropu.

Tady jsou si nejblíže

Oba účastníci testu se sobě vizuálně prakticky ničím nepodobají, ale při pohledu pod jejich kapoty a na parametry jejich motorů je určitá podoba patrná. Pod kapotou Fordu S-MAX pracuje přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 l s výkonem 103 kW (140 k) při 4000 ot./min. a točivým momentem 320 Nm při 2000 ot./min. Tento agregát roztáčí kola přední nápravy prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Ford s touto pohonnou jednotkou dosahuje maximální rychlosti 196 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Poměrně sympatický jsou vzhledem k dosahovaným výkonům údaje výrobce o spotřebě paliva, která je městě 7,9 l na 100 km, mimo město 5,2 l na 100 km a v kombinovaném provozu 6,2 l na 100 km.

obrázek [311 x 436] Ford oproti svému konkurentovi s beraní hlavou na přídí nabízí sportovnější jízdní vlastnosti, na čemž má zásluhu především tužší podvozek, přesnější řízení a lepší držení stopy. Převodovka Fordu nabízí přesné řazení a krátké dráhy. Odhlučnění S-MAXu je kvalitní a do interiéru propouští jen tolik hluku od pohonné jednotky, aby řidič věděl, že má pod kapotou motor.

Dodge Journey dorazil k testu s přeplňovaným vznětovým motorem o objemu 2,0 l s výkonem 103 kW (140 k) při 4000 pt./min. a točivým momentem 310 Nm dostupným od 1750 ot./min. do 2500 ot./min. Tato pohonná jednotka spolupracuje s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou, jejímž prostřednictvím jsou roztáčena kola přední nápravy. Maximální rychlost 182 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,6 s jsou na automobil s pohotovostní hmotností 1990 kg poměrně slušné výkony. Výrobce u tohoto provedení Dodge Journey uvádí spotřebu paliva ve městě 9,1 l na 100 km, mimo město 5,1 l na 100 km a v kombinovaném provozu 7,0 l na 100 km.

Americký crossover se vedle Fordu naštěstí nesnaží ani v nejmenším zapůsobit sportovně působícími jízdními vlastnostmi a sází především na pohodlí, kterým hýčká všechny cestující. To sice znamená, že při potřebě rychlejšího průjezdu ostrou zatáčkou jde Dodge brzy do kolen a předvede jak mu umí pískat pneumatiky, ale na druhou stranu tento druh vozu si asi nikdo nepořídí pro zdolávání rychlostních rekordů. Oproti Fordu je Dodge poněkud hlučnější a do interiéru více proniká zvuk vznětového čtyřválce.

Při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 130 km/h hlásí otáčkoměr Fordu S-MAX, že na šestý rychlostní stupeň má motor 2500 ot./min. a otáčkoměr Dodge Journey hlásí 3100 ot./min. V případě, že se Ford a Dodge pohybují průměrnou rychlostí 100 km/h dosahuje spotřeba paliva hodnoty 5,9 l na 100 km u S-MAXu, resp. 7,8 l na 100 km u Journey. Pokud je průměrná rychlost 130 km/h, pak Dodge spotřebuje 9,2 l na 100 km, zatímco Ford si řekne o 6,8 l na 100 km. Tyto výrazné rozdíly jsou výsledkem naprosto odlišného přístupu k návrhu obou vozu, což je samozřejmě patrné při pohledu na jejich design, ale i při porovnání pohotovostních hmotností, kdy má Ford 1736 kg a Dodge úctyhodných 1990 kg.

Za kolik?

obrázek [310 x 343] Srovnání cen je i při nákupu vozu této velikosti jedním z důležitých kritérií, které v konečném součtu rozhodují o nákupu nového vozu. Při porovnání základních cen testovaných vozů se s přehledem dostává do vedení Dodge Journey s motorem 2.0 CRD v nejvyšším ze tří stupňů výbavy označeném R/T s cenou 864.750,- Kč, zatímco Ford S-MAX s motorem 2.0 TDCi v prostředním ze tří stupňů výbavy označeném Titanium stojí 949.990,-Kč. Již na první pohled je velmi citelný cenový rozdíl, který se dále prohlubuje při zaškrtávání položek příplatkové výbavy. Zájemce o Ford bude muset například v případě, že chce sedm sedadel připlatit 25.000,-Kč za třetí řadu sedadel, což je položka která zájemce o Dodge vůbec netrápí. Nemluvě o skutečně bohaté standardní výbavě Dodge, kterou prakticky není potřeba rozšiřovat. Po srovnání základních cen není již třeba dalších komentářů a vítězem v kategorii porovnávání cen je americký účastník.

Ceny a výbavaFord S-MAX Titanium 2.0 TDCiDodge Journey R/T 2.0 CRD
Základní cena949.990864.750
Čelní airbagySS
Boční airbagySS
Hlavové airbagySS
ABSSS
Stabilizační systémSS
Manuálně regulovaná klimatizacenelzenelze
Automaticky regulovaná klimatizaceSS
Autorádio s CDSS
Metalický lak19.500,-17.750,-
Centrální zamykáníSS
Centrální zamykání s d.o.SS
Elektricky ovládaná okna vpředuSS
Elektricky ovládaná okna vzaduSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSS
Elektricky ovládaná zrcátka s vyhřívánímSS
Kola z lehkých slitinSS
Mlhové světlometySS
Vyhřívání předních sedadel10.800,-S
Palubní počítačSS
Parkovací senzory vpředu i vzadu16.900,-nelze - zastoupeno parkovací kamerou za 6.750,-

Srovnání cen obou modelů vychází ze standardních platných ceníků, ale dealeři značky Ford mají nyní slevovou akci na modely S-MAX a zákazník u nich může ušetřit až 90.000,- Kč v závislosti na požadované verzi. U Dodge sice v současnosti žádná oficiální slevová akce neprobíhá, ale je více než jisté, že u prodejců rovněž získáte slevu, která bude závislá na požadované verzi modelu Journey a na aktuální skladové nabídce.

obrázek [555 x 277]

Závěr

Můžeme předpokládat, že i přes naše srovnání příznivci S-MAXu ani pohledem nezavadí o Dodge a naopak, což mohu po osobní zkušenosti potvrdit.

O Fordu tak s klidným svědomím prohlašuji, že se stále jedná o jednoho z nejlepších zástupců evropských MPV, k čemuž mu pomáhá líbivý design exteriéru i interiéru, dobře naladěný podvozek, výkonný a zároveň úsporný motor, kvalitní dílenské zpracování i použité materiály a jeho jediným mínusem se tak může stát vyšší cena.

Dodge díky svému designu, komfortnímu nastavení podvozku, bohaté výbavě a příznivým cenám představuje minimálně zajímavou alternativu pro evropskou konkurenci. Jde zároveň o maximálně pohodlný cestovní automobil, který budí pozornost svým vzhledem, mamutím rozměrem kol a exotickou značkou. Jeho problémem je vysoká nadváha, která sráží k zemi i sílu evropského motoru 2.0 TDI. K jeho svalnatému vzhledu by se hodil spíše vznětový šestiválec. Interiér nedosahuje úrovně, kterou Evropa od auta této kategorie požaduje. To ale neznamená, že by celek měl být zavržen.

Kdo chce vystoupit z řady, ten dnes nekoupí S-Max, ale možná právě Journey.

Související články

Dodge Journey R/T 2.0 CRD 103 kW (140 k)

První cena vozu597.250,-Kč (Journey SE, 2,4 Dual VVT (125 kW))
První cena vozu s testovanou motorizací644.750,-Kč (Journey SE, 2,0 CRD (103 kW))
Základní cena testovaného vozu864.750,-Kč (Journey R/T, 2,0 CRD (103 kW) DCT)
Cena testovaného vozu vč. příplatků923.000,-Kč (Journey R/T, 2,0 CRD (103 kW) DCT)

Plusy

  • Jízdní pohodlí
  • Prostorný interiér, komfortní sezení
  • Pocit z jízdy nevšedním autem
  • Přístup na sedadla první a druhé řady
  • Bohatá výbava
  • Příznivá cena

Minusy

  • Kvalita materiálů použitých v interiéru
  • Hlučný motor
  • Vyšší spotřeba
  • Horší přístupnost zavazadlového prostoru
  • Nedostatky v ergonomii interiéru
  • Omezená variabilita uspořádání interiéru

Ford S-MAX Titanium 2.0 TDCi 103 kW (140 k)

První cena vozu813.990,-Kč (S-MAX Trend, 2,0 Duratec (107 kW))
První cena vozu s testovanou motorizací899.990,-Kč (S-MAX Trend, 2,0 Duratorq TDCi (103 kW))
Základní cena testovaného vozu949.990,-Kč (S-MAX Titanium, 2,0 Duratorq TDCi (103 kW))
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.021.090,-Kč (S-MAX Titanium, 2,0 Duratorq TDCi (103 kW))

Plusy

  • jízdní vlastnosti
  • prostorný interiér
  • dobrá variabilita
  • kvalitní sedadel
  • přesné řazení
  • přesné řízení
  • spotřeba paliva odpovídající výkonu motoru

Minusy

  • vysoká cena
  • pozvolný nástup motoru: použitelné pásmo začíná až od 1600 ot./min
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Dodge Journey

Cena v základní výbavě: 597 250 Kč Cena v testované výbavě: 923 000 Kč

Základní výbava:Přední, boční a hlavové airbagy, bezpečnostní alarm se systémem SENTRY KEY, dálkový ovladač s imobilizérem, elektronické Informační centrum vozidla – EVIC, ABS, brzdový asistent, elektronický systém zamezení převrácení vozidla, ESP, TCS, opravná sada pneu - Tire Repare Kit, sledování tlaku v pneumatikách (displej - signál + monitorování jednotlivých kol), 7sedadlová verze, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné - 6ti směry, sedadlo spolujezdce horizontálně sklopné vpřed, sedadlo řidiče a spolujezdce vyhřívané, tří-zónová klimatizace s ovládáním regulace druhé řadě sedadel, elektricky ovládaná okna (řidič One-Touch system), elektricky ovládané zámky dveří vč. ovladače, elektricky vyhřívané okno zadních dveří včetně stěrače, elektrochromatické zpětné zrcátko řidiče - tlumení den/noc, středová loketní opěrka vč. konsole s odkládacím prostorem, tempomat, tónovaná skla oken - solar control, U-Connect Hands-Free komunikace (rádio), volant potažený kůží s ovládáním audia, Volant nastavitelný všemi směry, vyjímatelná dobíjecí LED svítilna integrovaná v zavazadlovém prostoru, 19" x 7.0" disky kol z lehkých slitin stříbrné, filtr pevných částic, přední mlhová světla, zpětná zrcátka vyhřívaná a elektricky sklopná, tmavá zadní skla oken s UV filtrem, tlakové ostřikovače předních světlometů, zpětná zrcátka vyhřívaná a elektricky sklopná

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+17.750,-Kč), INTERTAINMENT GROUP (+40.500,-) obsahuje MyGIG system - Rádio AM/FM/RDS/MP3/CD DVD navigační (mapování ČR), LCD obrazovka integrovaná v horním panelu přístrojové desky, zesilovač 380 W, reprosoustava - 6x reproduktor Infinity ® + Subwoofer, sada bezdrátových sluchátek (2ks), 30GB Hard Disc Drive, ParkView ™ - integrovaná parkovací kamera v zadních dveřích, dálkové ovládání systému

Ford S-Max

Cena v základní výbavě: 813 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 021 090 Kč

Základní výbava:elektronický stabilizační systém ESP (obsahuje ABS, protiprokluzový asistent TCS a bezpečnostní brzdový asistent EBA), kotoučové brzdy na všech kolech, přední ventilované, aktivace varovných světel při nouzovém brzdění, přední, boční a stropní airbagy řidiče a spolujezdce, stropní airbagy pro cestující na krajních zadních sedadlech, kolenní airbag řidiče, imobilizér, dva sklopné klíče dálkového ovládání centrálního zamykání, stereorádio/CD 6000 - RDS EON, kódování proti krádeži „Keycode“, 8 HiFi reproduktorů, ovládání na volantu, klimatizace – automatická duální, včetně vnitřní recirkulace vzduchu, s výdechy v B-sloupcích pro 2. řadu sedadel, přídavné topení elektrické (pouze vznětové motory), přední a zadní okna – elektricky ovládaná s jednorázovým otvíráním/zavíráním, globální zamykání, přední elektrická zásuvka / zapalovač, lampičky na čtení v 1. a 2. řadě sedadel, osvětlení prostoru pro nohy, rozptýlené osvětlení interiéru, palubní počítač, úprava jasu osvětlení přístrojové desky, kůží potažený volant, hlavice řadicí páky potažená kůží, úložné přihrádky v podlaze před 2. řadou sedadel, přední a zadní podlahové rohože, ozdobné lišty prahů předních dveří z kartáčované oceli, přední sedadla – sportovní, opěrky hlavy nastavitelné ve 4 směrech, sedadlo řidiče s elektricky nastavitelnou výškou a nastavitelnou bederní opěrkou, sedadla ve 2. řadě – tři samostatná do roviny sklopná sedadla s výškově nastavitelnými opěrkami hlavy, ISOFIX úchyty pro dětské sedačky (pouze krajní zadní sedadla), kryt zavazadlového prostoru, oboustranná rohož v zavazadlovém prostoru (omyvatelný povrch/velur), přední nárazník v barvě karoserie s ochrannou pryžovou lištou, zadní nárazník v barvě karoserie, boční ochranné lišty v barvě karoserie, kliky dveří v barvě karoserie, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie – elektricky ovládaná a vyhřívaná (pro Titanium a Titanium S s osvětlením prostoru pod zrcátky), modře tónovaná skla, vyhřívané čelní sklo a vyhřívané trysky ostřikovačů, reflexní čelní sklo – včetně automatických stěračů a světlometů, zadní stěrač s cyklovačem, elektrickým ostřikovačem a automatickou aktivací při zpětném chodu, světla denního svícení, zpožděné zhasínání světlometů, přední mlhová světla, 17" kola z lehkých slitin s 5 paprsky, pneumatiky 225/50 Rx17

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+19.500,-Kč), sluneční clony na zadních oknech (2. řada sedadel) (+3.900,-Kč), ostřikovače světlometů (+5.900,-Kč), tempomat (+12.100,-Kč), parkovací asistent s čidly vpředu a vzadu (+16.900,-Kč), vyhřívaná přední sedadla (+10.800,-Kč), 17" kola z lehkých slitin s 10 paprsky, pneumatiky 225/50 Rx17 (+2.000,-Kč)

Ceny drahokamů rapidně stoupají, vykazují nárůst v řádu až stovek procent Ceny drahokamů rapidně stoupají, vykazují nárůst v řádu až stovek procent

Vyšší poptávce po drahých kamenech nahrává zklamání…

Komentář Heleny Horské: Zahraniční investoři zadlužili Česko až po uši Komentář Heleny Horské: Zahraniční investoři zadlužili Česko až po uši

Podle informací České národní banky zahraniční dluh Česka…

ČSSD se chce s Altnerovými dědici vyrovnat mimosoudně, nabídla prý 180 milionů ČSSD se chce s Altnerovými dědici vyrovnat mimosoudně, nabídla prý 180 milionů

ČSSD nabídla dědicům zesnulého právníka Zdeňka Altnera…

Staroměstskou tržnici čeká rekonstrukce. Praha do ní investuje čtvrt miliardy Staroměstskou tržnici čeká rekonstrukce. Praha do ní investuje čtvrt miliardy

Praha plánuje investovat 250 milionů korun do oprav…

 
Technické údaje
Motor Dodge JourneyFord S-Max
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19681997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 1750 - 2500320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.610.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 5.1 / 77.9 / 5.2 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 167 / 784775 / 2000
Objem nádrže (l):7870
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1990 / 4901736 / 770
Rozměr pneu:225/55 R19225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 48884768
b) šířka (mm): 18781884
c) výška (mm): 16911658
d) rozvor (mm): 28902850
e) rozchod vpředu (mm): 15711578
f) rozchod vzadu (mm): 15821600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 10301020 / 1220
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 9301040 / 1180
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10401050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):9701050
k) šířka vpředu (mm): 14901540
l) šířka vzadu (mm): 14901570
délka sedáku vpředu (mm): 470500
délka sedáku vzadu (mm): 430470
výška opěradla vpředu (mm): 630800
výška opěradla vzadu (mm): 610670
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
Hodnocení Dodge Journey Ford S-Max
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8 9
Odkládací plochy: 9 8
Dojem z řízení: 7 9
Výhled vpřed: 7 7
Výhled vzad: 6 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6 8
Tah v nižších otáčkách: 8 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 6 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6 7
Spotřeba: 7 7
Odstupňování převodovky: 8 9
Snadnost řazení: 0 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9 9
Účinnost brzd: 8 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,48 8,40
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 



Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007) Evropské Automobily roku: Ford S-Max (2007)

S-Maxem, který debutoval před deseti lety, Ford dokázal,…

Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž… Ojetý Ford S-Max/Galaxy (2006-2015): Když dva dělají totéž…

Původní Ford Galaxy byl spíše Volkswagenem. S někdejším…

 



 
Škoda připomíná třicetiny Favoritu výstavou prototypů a jejich novými fotkami

Škoda připomíná třicetiny Favoritu výstavou prototypů a jejich novými fotkami

Dnes 14:56

Mladoboleslavská automobilka kulaté výročí svého přelomového modelu důkladně oslavuje. Důkazem je nejen nová sada firemních fotografií...




Blesk.cz

20 tipů na víkend: Bitva na Bílé Hoře, skřeti na Špilberku i závody dřevorubců!

20 tipů na víkend: Bitva na Bílé Hoře, skřeti na…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Česká Barbie si šla zvětšit prsa na osmičky! Doprovodila ji hrdá maminka

Česká Barbie si šla zvětšit prsa na osmičky!…

A je to tady. Česká živoucí Barbie Gabriel Jiráčková (17) se konečně dočkala. Je zase o krok blíž svému snu…

 

iSport.cz

Berdych o superčtyřhře s Nadalem: Bude to hodně podle instinktu

Berdych o superčtyřhře s Nadalem: Bude to hodně…

V pátek půjde do závěrečného zápasu dne, který bude velmi speciální. Tomáš Berdych si poprvé v kariéře zahraje…

Hokej řeší aféru! Liga mistrů žádá trest pro Hradec, vadí jí kritika

Hokej řeší aféru! Liga mistrů žádá trest pro Hradec,…

Na český hokej se valí mezinárodní aféra. Odstartoval ji nedávný rozhovor prezidenta hradeckého klubu Miroslava…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…