Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mopar Dodge Charger: Stylová limitovaná edice

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Na autosalonu v New Yorku divize Mopar představí veřejnosti nové provedení sportovně laděného sedanu Charger.

Divize Mopar se prakticky až do loňského roku věnovala především produkci doplňků pro vozy koncernu Chrysler, pod jehož křídla patří. Její první limitovanou sérií, jejíž prodej probíhal prostřednictvím showroomů značky Dodge se stal Mopar Challenger. Právě na tento úspěšný model letos naváže Mopar Charger.

Základem pro novou limitovanou edici je Charger R/T s atmosférickým vidlicovým osmiválcem HEMI. Ten z objemu 5,7 litru nabízí u standardního modelu i v omezené sérii maximální výkon 370 koní (272 kW) a točivý moment 536 Nm.

Standardem pro Mopar Charger je stejně jako u ostatních verzí s motorem HEMI pětistupňová automatická převodovka W5A580. Nový je stálý převod 3,91:1. Právě díky němu má Mopar Charger akcelerovat z 0 na 96 km/h za méně než 5,0 s.

Podvozek vozů z limitované edice je vybaven novými stabilizátory s větším průměrem. Vpředu se zvětšil z 27 mm na 30 mm a vzadu z 16 mm na 20 mm. Brzdový systém je vybaven kotouči o rozměrech 345 mm x 28 mm vpředu a 320 mm x 22 mm vzadu. Dvacetipalcová kola Envy jsou obutá do pneumatik Goodyear F1 Supercar o rozměrech 245/45 ZR20 na všech čtyřech kolech.

Mopar Charger bude stejně jako loňský Challenger k dispozici pouze s černým lakem karoserie, který doplňují podélné pruhy modré barvy, které se táhnou od přídě přes kapotu, střechu až na záď. Stejné barevné schéma se opakuje v interiéru čalouněném kůží Katzkin. Standardem je zadní spoiler a volič automatické převodovky s designem rukojeti revolveru.

Výstavní premiéra Mopar Chargeru se odehraje na autosalonu v New Yorku, který bude probíhat od 22. dubna do 1. května. Produkce tohoto modelu bude omezena na 900 vozů pro USA a 100 vozů pro Kanadu. Základní cena tohoto sportovně laděného sedanu je stanovena na 39.750 amerických dolarů (zhruba 680.000,- Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Avatar - CHerokee
18. 4. 2011 17:21
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
JJ, Impexta není jediná, ale v USA je třeba záruka tuším pouze rok a chcu vidět , jak ji upaltníš. Impexta jako jedna z mála na sebe nabízí klasické tři roky. A vygooglit se dá vše, alerealita bývá jiná...já to tam mám cca 10 minut autem a x krát sem uvažoval o Mustangu, ale chtějí za ty Ameriky moc. Ale nic proti nim, jsou to auta na srdíčko...
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 15:33
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
Až tady začne Fiat prodávat Dodge, nebudu muset používat šedej dovoz :-)

A protože se tu tu ofiko koupit nedá a ani nikdy nepůjde, tak je jaksi šedej dovoz jediná možnost. To samý další zančky, že. Vynechávat něco kvůli tomu že se to tu nedá ofiko koupit je dost ubohé, nemyslíš?

Nepotřebuju googlit dva dny, já vím kam si jít pro ověřené informace co se týče tech údajů. Z prstu si to necucám ani neprojíždím 150 stránek. Vím kam šáhnout, jak se říká.

Jeje, já nevím že MM bude dodávat filtry, brzdy atd pro Mopar a že je uzavřený partnerství s Shell (btw jakto že to není Agip - hehe)
Teda ty mě podcenuješ, já o tom psal ve čtvrtek článek(chceš, ukážu) a ještě sme se klukama bavili ve čtvrtek o Avengeru rallye.
Pro tvojí informaci - to co tady píšou o Chrysler Group už já vím 2 dny předem jak říkám mam své zdroje.

No a to LPG si nějak taktně vynechal, proč reješ do LPG, CNG když je Fiat takový propagátor těchto alternativních pohonů?
To mi vysvětli.
E85 zas používá většina amerik, s tím se taky smiř.

Jo a nepřekrucuj, sem nepsal že máš Favorita, ale jestli si ho kdysi neměl nebo něco v tom stylu. Že jestli máš s LPG špatný zkušenosti nebo proč.
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 15:18
Re: OT: Nový Viper
Ta já ty spekulace o V10 četl i jinde už.

Ono už dávno se spekulovalo že bud V10 nebo HEMI upravená (výkon cca 500 HP), že ferrari určitě ne.
A použít to na čem sem se podíleli za dob DaimlerChrysler AG - to mi přijde rozumný, však na tom nechali kus práce.

Vidíš, tohle mě vůbec nevadí.

Že bude menší spotřeba a kultivovanější chod a že budou el. systémy a lepší vnitřek.
Takhle by ta spolupráce měla vypadat, stavět na tradicích ale vylepšit je.
Společnými silami.

Za každou cenu tam cpát svojí techniku a prosazovat jen své názory se nevyplácí, Mercedes se o tom přesvědčil na vlastní kůži.
Chce to spolupráci obou partnerů. Vzájemnou.
18. 4. 2011 15:09
Re: OT: Nový Viper
No hlavně to psali na autowebu.. tak to bdue pravda... No je fakt, že tam taky psali o Multiairu... Zlej Fiat..., kdo se jim prosil o nižší spotřebu a kulturu chodu... >:-[]
18. 4. 2011 15:04
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
On je sice s rudýma očima a zatemněným mozkem, ale googlit umí dobře. Proti vygoogleným jednotlivostem v jeho případě nemám připomínek (už je ani neověřuji a beru je jako fakta), bohužel to skládání do jednotlivých liníí a vydávání akcentu tam, kde by normálního člověka ani nenapadlo nějaké bližší srovnání, jeho informaco posouvá do jiné roviny. Už teď je celý vycukaný (a to ještě neví, že an nových krabicích MOPARu je už MM)... Ale v pohodě.

Mě vždycky pobaví srovnání neofiko šedých dovozů s ofiko prodejem a další srandy..., nicméně... Stuttgartem myslel Porsche. Uniklo ti nejspíš srovnání Panamery (která je jen o 30 koní silnější, i když je lehčí), ale jinak.. jinak je ve všem horší, jen stojí o mlion víc. Srovnání s Mercedesem tady nebylo. Mercedes je prémiový aušus proti Dodge, který už nejde ničím vylepšit a kdyby přeci jenom ano.. tak žádný majitel už an to prostě nemá... (a to mám Dodge fakt rád..., ale je teprve na začátku své lepší cesty a tohle auto je dobrým počinem, jen jaksi ani autory asi nenapadlo, že to bdue někdo srovnávat s panamerou, či Mkovým BMW)... Tak nějak marně přemýšlím, proč chce Maserati dělat konkurenci pro AMG a M a S, když už je tady Dodge Charger... >:D

Jinak na mě dobře útočí... že jezdím naftou a nebo na LPG Favoritu... :-) Co na to dodat. Hold je to ostuda..., ten chlapec. :yes: Třeba se časem srovná...