Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrobusy v Ostravě umí ultrarychlé dobíjení. Pět minut na nabíječce stačí na hodinu cestování

Stanislav Kolman
Diskuze (8)
Dopravní podnik Ostrava zařadil do své flotily dva elektrobusy s technologií ultrarychlého nabíjení. Ostrava se stala vůbec prvním českým městem, kde takovou inovaci najdete.

Dva nové elektrobusy vozí již od posledního víkendu cestující na lince č. 64 ze Svinova do Klimkovic. Oba stroje EKOVA Electron disponují technologií oportunity charging, tedy ultrarychlého nabíjení, které je dokáže vybavit na hodinu jízdy za pouhých pět minut.

Dobíjení o výkonu 450 kW probíhá přímo na zastávce Svinov mosty, dolní zastávka. Tady je připraven speciální pohyblivý mechanismus s ramenem, které se k elektrobusu připojí přes střešní ližiny. Dopravní podnik Ostrava předběžně počítá s až patnácti rychlými dobitími denně, což pro každý z elektrobusů znamená denní dojezd 350 km.

„Považuji to za velký úspěch celého dopravního podniku. Cestujícím jsme slíbili nejmodernější veřejnou dopravu v zemi a zároveň vozový park bez dieselových motorů do konce roku 2020,“ připomíná Daniel Morys generální ředitel DPO.

„Více než šest let bojují Klimkovice o zachování čistého ovzduší ve městě a tedy i ekologizaci dopravy. Radnice už má čtyři roky elektromobil a jsme z něj nadšeni, konečně tak přichází první výsledky snažení. Počin Dopravního podniku Ostrava velmi vítáme,“ dodal Zdeněk Husťák, starosta Klimkovic.

Vraťme se ale ještě k samotným strojům. Elektrobusy EKOVA Electron jsou 12 metrů dlouhé nízkopodlažní, klimatizované a uvezou až 86 cestujících. Nechybí samozřejmě ani dvě místa pro invalidní vozíky.

Vysokorychlostní nabíjení má být k dispozici čtyřiadvacet hodin denně 365 dní v roce. Předseda představenstva společnosti EKOVA Electric Tomáš Pittermann navíc vysvětluje, že nemusí zůstat jen u dvou strojů. „Jedná se o otevřený systém dobíjení, což v praxi znamená, že se k nabíjecí stanici bude moci v budoucnu připojit jakékoli další vozidlo splňující její standardy,“ dodává Pittermann.

Stanislav Kolman
Diskuze (8)
2. 11. 2018 01:32
Naprostá kravina,
baterie při tak extrémně rychlém nabíjení vydrží prd. A pro autobus budou nové baterky v řádu milionů. Už ani CNG autobusy se kvůli drahým nádržím nevyplatí. Zrovna v Ostravě je to úplná kravina - doprava tam dělá minimum znečištění, vše je z průmyslu. Ale někdo si slušně namastí kapsu, že? Kdyby mysleli, investují do nových tras trolejbusů - sice prvotní investice je vyšší ale zase je provoz nesrovnatelně efektivnější. Btw. raději nebýt poblíž až to dobíjení 450 kW spustí v prudkém dešti nebo až bude celý elektrobus namrzlý...
Avatar - Barrichello
31. 10. 2018 16:03
Re: verejne finance jsou jeden velky tunel
klasika, tak na pí*oviny, na kterých si zas někdo namastí kapsu dotace jsou, na nemocné děti, seniory v domovech důchodců, kteří nikoho nemaj - jen stát, na postižené a na důelžité věci peníze nejsou.

Prostě pomatená EU v čele s debilními skopčáky, klasika. Až budou mít blackout, budou se divit.
30. 10. 2018 22:35
verejne finance jsou jeden velky tunel
tohle je turecke hospodarstvi v praxi, prehazovat prachy tak dlouho, az prestane byt zrejme, co je efektivni. Nikdo normalni si nekoupi elektro Golfa za mega, kdyz stejne vybaveny benzinovy stoji polovinu. Ale stat nas oskube na danich, z tech nakoupi predrazene nesmysly, protoze z ciziho krev netece, ze?
Avatar - Ada je zase tady
30. 10. 2018 22:19
Re: hmm
Co to je Česko? [odkaz]
Avatar - JirkaV8
30. 10. 2018 21:35
Re: hmm
Olmík taky něco má: [odkaz]