Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU zahajuje s Německem právní kroky kvůli při o chladivo

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)
Evropská komise se rozhodla zahájit právní kroky vůči Německu kvůli rozhodnutí německé automobilky Daimler, která odmítla odstranit zakázané chladivo z některých nových aut.

Vyjádření ohledně zahájení právních kroků proti Německu zveřejnil Antonio Tajani, evropský komisař odpovědný za průmysl. Komise přitom krok německého výrobce luxusních vozů zkoumala několik měsíců. V červenci po předběžné analýze uvedla, že některé nové vozy značky Mercedes-Benz od Daimleru se kvůli zakázanému chladivu v klimatizačních systémech v Evropské unii nemohou prodávat ani registrovat.

"Zahajujeme postup vůči Německu," sdělil dnes podle Reuters Tajani. Brusel právními kroky pohrozil i Británii, Belgii a Lucembursku, a to kvůli podezření, že se snažily pravidla týkající se chladicí směsi obejít.

Daimler jako jediná evropská automobilka odmítl vyhovět směrnici EU, která od loňského ledna zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat náplň R134a. Ta je sice zdravotně zcela bezpečná, nevyhovuje však evropské politice proti emisím skleníkových plynů.

Daimler odmítl používat nové chladivo proto, že ve svých testech zjistil problémy s jedinou možnou náhradou, chladivem R134yf od amerických společností Honeywell a DuPont.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)
Avatar - šmoula nešika
27. 1. 2014 23:22
Re: Tajani
No, staré chladivo se do nového okruhu dát snad dá, zatímco nové chladivo do starého ne (což by bylo pozitní), nebo ani tak. ;-\ Každopádně prý byly problémy při opravě nabouraného novinářského cee'du, jež měl mít systém složitě předěláván.
Avatar - šmoula nešika
27. 1. 2014 23:15
Re: Tajani
Njn. Kdyby všechny automobilky jen nečinně trpěly, byl by to výhodný kompromis pro několik subjektů (jako dnes u většiny novátorských počinů a fám). Jenže se Daimler sekl, tak se to teď celé sesypalo, a zájmové skupiny půjdou proti sobě.
27. 1. 2014 22:06
Re: Test...
Azda sam neveris tomu, ze nieco sa nariadi len tak mirnix-dirnix bez akehokolvek testovania? A co si tak predstavujes pod pojmom EU? Precitaj si aspon preambulu tej smernice, co som vlozil nizsie a zamysli sa ;-)
27. 1. 2014 20:03
Re: Hmm...
Nie. Moja logika je, ze akakolvek pravna norma je zavazna pre vsetkych. Najvyssi zakonodarny organ v akomkolvek demokratickom statnom utvare je vzdy voleny, teda nevyhnutne politicky. Ako inak by podla Teba mali vznikat pravne normy?
Obdobne, podla Tvojej logiky by som sa mohol rozhodnut, ze v aute nebudem jazdit priputany a podla pravidiel cestnej premavky, lebo su to blbosti schvalene politikmi, teda politicke rozhodnutie.
Avatar - Ham.
27. 1. 2014 19:42
Re: Tajani
Za tu šílenou cenu to tam některé automobilky už dávají. Automobilky mohou vyhrožovat čím chtějí a je jim to prd platné, proto se také Daimler vzepřel, protože ví, že buď koupí za 50x vyšší cenu nebo se musí hádat s EU, protože vývoj CO2 nemá nikdo hotový, Daimler tím hádáním získává čas na vývoj. A EU dosáhne přesně nežádoucího stavu pro všechny, nová auta budou dražší, protože automobilky si vícenáklady na nové chladivo promítnou do ceny a při obnově se bude podvádět a plnit staré chladivo. Výsledek podobný jako u kuchání DPF u dieselů. Zlepšení ekologičnosti se stejně nedosáhne a DuPont si namastí kapsu. V tomto konkrétním případě Daimler podle mě lobuje samozřejmě za sebe, ale i za celou komunitu spotřebitelů v Evropě, nevidím důvod, proč by měl Evropan platit ze své kapsy nepřiměřené zisky DuPontu navíc za tichého přihlížení truhlíků z EU komise.