Euro NCAP 2009:  Honda Jazz - 5 hvězd s nedostatečnou ochranou při nárazu na kůl

Euro NCAP 2009: Honda Jazz - 5 hvězd s nedostatečnou ochranou při nárazu na kůl

 
 
28.5. 2009 SK

V nárazových testech Euro NCAP získal Jazz v celkovém hodnocení 5 hvězd. Nicméně výrobce by se měl zamyslet nad ochranou hrudníku při nárazu na kůl a nad ochranou dolních končetin při čelním nárazu.

Nejmenší evropský model japonské automobilky staví na unikátních vlastnostech svého prodejně velmi úspěšného předchůdce. V karoserii s designem, který je víceméně evolucí designu minulé generace, najdeme ještě prostornější interiér, lepší funkčnost a silnější, hospodárnější motory. Silnou zbraní proti konkurenci na poli variability interiéru je systém sedadel Magic Seats, která se dají sklopit jedním snadným pohybem.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v květnu 2009, absolvoval model Honda Jazz 1,4 ES s karoserií hatchback o hmotnosti 1119 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, dvoustupňový čelní airbag řidiče, airbag spolujezdce, boční airbagy a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíců věku použita sedačka Britax-Römer BabySafe ISOFIX, která byla instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) proti směru jízdy. Pro figurínu 36 měsíců se nainstalovala (pomocí úchytů ISOFIX a popruhu Top Tether) sedačka Britax-Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní. Podlaha u řidiče se sice zdeformovala, ale naštěstí nedošlo k jejímu roztržení. Nicméně posun pedálové skupiny směrem vzad byl poměrně velký a komisaři udělili penalizaci za posun spojkového pedálu. Konstrukce přístrojové desky představuje potenciální riziko vzniku poranění kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Při nárazu na kůl byla ochrana hrudníku ohodnocena známkou „nedostačující“, když míra stlačení žeber překročila bezpečné meze. Ochrana ostatních partií těla byla při nárazu na kůl i při bočním nárazu hodnocena jako „dobrá“.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu si vysloužila od komisařů známku „mezní“.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých11,471%7,898%675%2,870%2878%

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy figuríny ve věku 36 měsíců nebyl při čelním nárazu nadměrný. Při bočním nárazu zůstaly hlavy obou dětí v bezpečí sedaček. I když je možné airbag spolujezdce deaktivovat a na jeho sedadle použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči bohužel nebyla dostatečně jasná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční10,487%4100%2100%538%--
36 měsíční11,596%4100%2100%--
Ochrana dětí-3979%
Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Honda Jazz maximum bodů. Rovněž ochrana nohou a pánve v oblasti přední hrany kapoty získala téměř maximum bodů. Ochrana hlavy dítěte je převážně nedostačující. Kapota poskytuje akceptovatelnou míru ochrany dětské hlavy pouze v 1 ze 6 zkoušených sektorů. Další body jsou v této disciplíně uděleny pouze v několika málo segmentech ostatních zkoušených sektorů. Naopak ochrana hlavy dospělého chodce je na vysoké úrovni ve 4 ze 6 zkoušených sektorů kapoty.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,443%5,287%6100%2260%

Asistenční systémy
Honda rozšiřuje v průběhu roku 2009 používání elektronického stabilizačního systému (ESC) ve svých vozech. Model Jazz je momentálně pro některé trhy vybaven systémem ESC pouze v rámci mimořádné výbavy, nicméně celkově se očekává, že většina prodaných vozů bude mít nakonec ESC jako součást standardní výbavy. Navyšování vozů vybavených ESC bude pokračovat až do června 2010, kdy se očekává, že se systém ESC bude součástí standardní výbavy všech modelových řad ve všech evropských zemích. Připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech jsou součástí standardní výbavy, ale vůz za ně obdržel jen 2 body (patrně provedení připomínače na některém z míst nevyhovělo podmínkám Euro NCAP.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Honda Jazz podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získala v celkovém hodnocení maximální počet 5 hvězd. Nicméně vůz má velké rezervy zejména v oblasti ochrany hrudníku při nárazu na kůl, která byla hodnocena dokonce jako nevyhovující a potom v oblasti ochrany dolních končetin řidiče i spolujezdce. Díky bodovým srážkám za problémy popsané výše by měl Jazz problémy udržet si 5 hvězd i v roce 2010. Pochvalu naopak zaslouží ochrana chodců (až na hlavu dítěte).

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2878%38,979%2260%571%74%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Honda Jazz (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Vítek hodlá vrátit závodiště v Chuchli mezi evropskou elitu, plánuje stamilionové investice Vítek hodlá vrátit závodiště v Chuchli mezi evropskou elitu, plánuje stamilionové investice

Rodina miliardáře Radovana Vítka investuje do dostihového…

Akcie, měny & názory Miroslava Frayera: Příležitosti stále existují Akcie, měny & názory Miroslava Frayera: Příležitosti stále existují

Americký akciový trh byl v dosavadním průběhu tohoto roku…

Německo na pomoci Řecku vydělalo miliardy eur Německo na pomoci Řecku vydělalo miliardy eur

Německo od roku 2010 vydělalo na pomoci Řecku nejméně 2,9…

Zásadní není vláda s důvěrou, ale důstojnost ČSSD, říká Jan Chvojka Zásadní není vláda s důvěrou, ale důstojnost ČSSD, říká Jan Chvojka

Kdyby Miroslav Poche po schůzce s prezidentem Milošem…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Honda Euro NCAP MPV

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Subaru BRZ V8 na českých značkách? Postrach Ferrari má 580 koní Subaru BRZ V8 na českých značkách? Postrach Ferrari má 580 koní

Pokud si opravdu myslíte, že japonská dvojčata GT 86 a…

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu? TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu…

 



Honda Jazz: S bohatou výbavou za 339.000 Kč Honda Jazz: S bohatou výbavou za 339.000 Kč

Výměnou za 339.900 korun je malé japonské MPV vybaveno…

Honda Fit Shuttle: Facelift pro malé japonské kombi Honda Fit Shuttle: Facelift pro malé japonské kombi

Ačkoli nová generace malého crossoveru Honda Fit/Jazz už…

 



 
Odhalujeme tajemství nové Kie Ceed: Kdy se začne prodávat? Jaké karosářské verze nabídne?

Odhalujeme tajemství nové Kie Ceed: Kdy se začne prodávat? Jaké karosářské verze nabídne?

Dnes 12:50

Nejnovější generace oblíbeného kompaktu korejské značky vstoupí do prodeje během letních prázdnin.




Blesk.cz

Prezident Zeman znovu v akci: Čeká Evropu nová vlna migrace? A co udělá s vládou?

Prezident Zeman znovu v akci: Čeká Evropu nová vlna…

Prezident Miloš Zeman už překonal sto dní ve svém druhém fuknčním období, a tak znovu usedne na zámku v Lánech…

„Kde se tu ty schody vzaly?“ Řidič v Chomutově věřil navigaci a takhle to skončilo

„Kde se tu ty schody vzaly?“ Řidič v Chomutově věřil…

Kuriózní podívaná se naskytla lidem v chomutovské Hornické ulici. Na schodech se tu zaseklo auto, jehož řidič…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Podprůměrný výkon, mrzí Kolocovou. České hvězdy jsou v Ostravě na hraně

Podprůměrný výkon, mrzí Kolocovou. České hvězdy jsou…

Plážové volejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová a Michala Kvapilová, vicemistryně Evropy a šestý pár světového…

 

Reflex.cz

Případ Tommyho Robinsona: Jak udělat z radikálů evropské hrdiny boje za pravdu

Případ Tommyho Robinsona: Jak udělat z radikálů…

V posledních letech vidíme v Evropě nástup legitimizace osobností z okraje společnosti do jejího centra. Lidé,…

Merkelová udělala katastrofální kroky. Přijdou další migrační vlny a ona je nezastaví, říká Daniel Kaiser

Merkelová udělala katastrofální kroky. Přijdou další…

„Angela Merkelová přežije, bude to ale takové politické vegetování.“ Komentátor Daniel Kaiser už konec německé…