Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Ford B-Max – Pět hvězd i bez B-sloupku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ford B-Max předvádí, že ani absence pevného B-sloupku coby součásti skeletu karoserie nemusí být překážkou k zisku plného počtu hvězd v testech Euro NCAP.

Ford v případě modelu B-Max odvážně vyvinul karoserie bez pevného B-sloupku, jehož funkci převzaly rámy dveří. Na jaře letošního roku samotná automobilka demonstrovala bezpečnost tohoto řešení, když novinářům předvedla boční náraz do B-Maxu.

Testy Euro NCAP potvrzují, že konstrukce Fordu B-Max je bezpečná, i když při bočním nárazu na sloup byla zjištěna mezní ochrana hrudníku řidiče. Prostor pro zlepšení nabízí kapota motoru, která poskytuje špatnou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělého chodce.

Předmětem testu byl Ford B-Max 1.5 diesel, s karosérií pětidvéřový hatchback s pohotovostní hmotností 1357 kg, výbavou Trend a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala elektronickou kontrolu stability, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe Plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

crashtest ford euroncap novemodely crashtest ford euroncap novemodely

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Ford poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

B-Max získal maximum bodů za ochranu předního spolujezdce. Stejně tak získal maximum bodů v testu bočního nárazu. Při testu bočního nárazu na sloup byla však zjištěna mezní ochrana hrudníku řidiče.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,792%8100%788%3,178%3392%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získal Ford B-Max maximum bodů za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny proti nárazu hlavy do interiéru vozu i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasný přehled o jeho stavu. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční9,176%4100%2100%15,184%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4184%

Ochrana chodců

Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla zhodnocena jako dobrá a získala maximální počet bodů.

V oblastech možného nárazu hlavy dospělého poskytuje kapota špatnou ochranu naproti tomu v oblasti možného nárazu hlavy dítěte je ochrana dobrá téměř ve všech částech.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1563%350%6100%2467%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Fordu B-Max je systém elektronické stability, který splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední sedadla. Omezovač rychlosti není pro B-Max dostupný.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Ford B-Max dosáhl velmi dobrých výsledků v ochraně cestujících, včetně dětí. Zlepšit by se měla především ochrana chodců a ochrana řidiče při bočním nárazu na sloup.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3392%41,184%2467%571%83%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Ford B-Max (2012)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)