Euro NCAP 2012: Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107 – Jen tři hvězdy

 

Trojice mini z Kolína se ve své aktuální podobě podrobila současným testům Euro NCAP a ty odhalily nedostatky v ochraně cestujících i chodců.

Trojčata Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107 měla světovou premiéru v roce 2005 a v letošním roce vstoupila na trh v modernizované podobě. Poprvé se testů Euro NCAP účastnil Citroën C1 již v roce 2005 a podle tehdejší hodnocení získal čtyři hvězdy za ochranu cestujících. V současnosti je hodnocení testů o něco přísnější a výsledkem je celkový výsledek v podobě tří hvězd.

Testovaným vozem byla Toyota Aygo 1,0 ve výbavě High Grade s pohotovostní hmotností 845 kg a s volantem na levé straně. Po konstrukční stránce je Toyota shodná s Citroënem C1 i Peugeotem 107 a proto Euro NCAP využívá výsledků testů i pro tyto dva modely francouzských značek.

Bezpečnostní výbava testovaného automobilu obsahovala ESP, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem pro přední sedadla, čelní, boční a hlavové airbagy a připomenutí nezapnutého pásu pro přední sedadla.

Pro testy bezpečnosti dětí byly použity sedačky Britax Baby Safe Plus, umístěná proti směru jízdy pomocí bezpečnostního pásu, a Britax Duo Plus umístěná pomocí úchytů ISOFIX a top tether ve směru jízdy vozidla.

Ochrana dospělých

Současné vozy jsou ve vlastnostech důležitých pro test čelního nárazu shodné s Citroenem C1 testovaným v roce 2005, proto byly pro hodnocení použity výsledky staršího testu.

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Hrudník řidiče však během testu narazil na volant. Údaje z figurín ukazují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče a spolujezdce. Přesto některé části palubní desky mohou pro cestující jiných rozměrů a sedících v jiných pozicích než figuríny představovat riziko poranění. V prostoru pro nohy byla zaznamenána malá deformace, brzdový pedál se posunul dozadu a zablokoval se, čímže se zvýšilo riziko poranění nohou a chodidel řidiče.

 [555×192]

Pro test bočního nárazu byl vůz vybaven bočními a hlavovými airbagy, které jsou nyní u některých variant za příplatek, standardním vybavením budou až od července 2013. V obou testech údaje z figurín ukázaly mezní hodnotu ochrany hrudníku.

Sedadlo a hlavové opěrky poskytují špatnou ochranu krku při nárazu zezadu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých10,868%6,379%6,581%1,128%2568%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín během dynamických testů získala Toyota Aygo maximum bodů za ochranu tříletého dítěte. To bylo umístěno čelem dopředu pomocí úchytů ISOFIX, které budou součástí standardní výbavy vozu až od července 2013. Pohyb hlavy tříletého dítěte dopředu při čelním nárazu nebyl nadlimitní a při bočním nárazu sedačky dobře ochránily obě figuríny před nárazem hlavy do částí interiéru automobilu.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro bezpečné umístění dětské autosedačky na sedadlo spolujezdce proti směru jízdy. Řidič však nemá jednoznačnou informaci o jeho stavu.

Nebezpečí vyplývající z umístění dětské autosedačky na sedadlo řidiče proti směru jízdy bez předchozího vypnutí airbagu jsou v autě jasně vyznačena.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční8,672%4100%2100%14,681%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-323%
Ochrana dětí-3673%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu a nezískala žádný bod. Ve většině oblastí kapoty, kam může narazit hlava dítěte nebo dospělého, byla ochrana špatná nebo mezní, v několika oblastech dobrá.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,255%00%6100%1953%

Asistenční systémy

ESC je v současnosti součástí volitelné výbavy, ale od července 2013 se má stát standardem pro všechny verze vozu. Systém splňuje požadavky Euro NCAP. Do července 2013 je jen volitelné také připomínání pásu pro předního spolujezdce. Vůbec není k dispozici připomínání pro zadní sedadla a omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Celkový výsledek letošních testů není pro trojčata z Kolína právě lichotivý a odráží se v něm stále se zpřísňující hodnocení testů Euro NCAP spolu s pokročilým věkem modelů uvedených na trh v roce 2005.

Ze současných výsledků si mohou vzít ponaučení především konstruktéři druhé generace těchto modelů a zapracovat prakticky na všech oblastech od ochrany dospělých cestujících a dětí až po chodce.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2568%35,673%1953%571%66%
Počet hvězd***

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Toyota Aygo (2012)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Citroën Peugeot Toyota Euro NCAP

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Čtyři otázky pro Evu Samkovou, zlatou medailistku ze Soči (video) Čtyři otázky pro Evu Samkovou, zlatou medailistku ze Soči (video)

Mluví o sobě jako o nejrychlejší holce ve vesmíru. Právě…

PSA bude s Toyotou vyrábět v Česku novou generaci minivozů PSA bude s Toyotou vyrábět v Česku novou generaci minivozů

Kolínská TPCA vyvíjí a bude vyrábět novou generaci…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí obvolávání hotelů pro termín

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí…

Koupě domácího či zahraničního pobytu či rezervace místa v restauraci přes slevové servery se výrazně…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…