Euro NCAP 2012: Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107 – Jen tři hvězdy

 

Trojice mini z Kolína se ve své aktuální podobě podrobila současným testům Euro NCAP a ty odhalily nedostatky v ochraně cestujících i chodců.

Trojčata Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107 měla světovou premiéru v roce 2005 a v letošním roce vstoupila na trh v modernizované podobě. Poprvé se testů Euro NCAP účastnil Citroën C1 již v roce 2005 a podle tehdejší hodnocení získal čtyři hvězdy za ochranu cestujících. V současnosti je hodnocení testů o něco přísnější a výsledkem je celkový výsledek v podobě tří hvězd.

Testovaným vozem byla Toyota Aygo 1,0 ve výbavě High Grade s pohotovostní hmotností 845 kg a s volantem na levé straně. Po konstrukční stránce je Toyota shodná s Citroënem C1 i Peugeotem 107 a proto Euro NCAP využívá výsledků testů i pro tyto dva modely francouzských značek.

Bezpečnostní výbava testovaného automobilu obsahovala ESP, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem pro přední sedadla, čelní, boční a hlavové airbagy a připomenutí nezapnutého pásu pro přední sedadla.

Pro testy bezpečnosti dětí byly použity sedačky Britax Baby Safe Plus, umístěná proti směru jízdy pomocí bezpečnostního pásu, a Britax Duo Plus umístěná pomocí úchytů ISOFIX a top tether ve směru jízdy vozidla.

Ochrana dospělých

Současné vozy jsou ve vlastnostech důležitých pro test čelního nárazu shodné s Citroenem C1 testovaným v roce 2005, proto byly pro hodnocení použity výsledky staršího testu.

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Hrudník řidiče však během testu narazil na volant. Údaje z figurín ukazují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče a spolujezdce. Přesto některé části palubní desky mohou pro cestující jiných rozměrů a sedících v jiných pozicích než figuríny představovat riziko poranění. V prostoru pro nohy byla zaznamenána malá deformace, brzdový pedál se posunul dozadu a zablokoval se, čímže se zvýšilo riziko poranění nohou a chodidel řidiče.

 [555×192]

Pro test bočního nárazu byl vůz vybaven bočními a hlavovými airbagy, které jsou nyní u některých variant za příplatek, standardním vybavením budou až od července 2013. V obou testech údaje z figurín ukázaly mezní hodnotu ochrany hrudníku.

Sedadlo a hlavové opěrky poskytují špatnou ochranu krku při nárazu zezadu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých10,868%6,379%6,581%1,128%2568%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín během dynamických testů získala Toyota Aygo maximum bodů za ochranu tříletého dítěte. To bylo umístěno čelem dopředu pomocí úchytů ISOFIX, které budou součástí standardní výbavy vozu až od července 2013. Pohyb hlavy tříletého dítěte dopředu při čelním nárazu nebyl nadlimitní a při bočním nárazu sedačky dobře ochránily obě figuríny před nárazem hlavy do částí interiéru automobilu.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro bezpečné umístění dětské autosedačky na sedadlo spolujezdce proti směru jízdy. Řidič však nemá jednoznačnou informaci o jeho stavu.

Nebezpečí vyplývající z umístění dětské autosedačky na sedadlo řidiče proti směru jízdy bez předchozího vypnutí airbagu jsou v autě jasně vyznačena.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční8,672%4100%2100%14,681%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-323%
Ochrana dětí-3673%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu a nezískala žádný bod. Ve většině oblastí kapoty, kam může narazit hlava dítěte nebo dospělého, byla ochrana špatná nebo mezní, v několika oblastech dobrá.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,255%00%6100%1953%

Asistenční systémy

ESC je v současnosti součástí volitelné výbavy, ale od července 2013 se má stát standardem pro všechny verze vozu. Systém splňuje požadavky Euro NCAP. Do července 2013 je jen volitelné také připomínání pásu pro předního spolujezdce. Vůbec není k dispozici připomínání pro zadní sedadla a omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Celkový výsledek letošních testů není pro trojčata z Kolína právě lichotivý a odráží se v něm stále se zpřísňující hodnocení testů Euro NCAP spolu s pokročilým věkem modelů uvedených na trh v roce 2005.

Ze současných výsledků si mohou vzít ponaučení především konstruktéři druhé generace těchto modelů a zapracovat prakticky na všech oblastech od ochrany dospělých cestujících a dětí až po chodce.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2568%35,673%1953%571%66%
Počet hvězd***

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Toyota Aygo (2012)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Online: Slova o zásadních a zlomových volbách jsou jen reklamní kampaní, prohlásil Zeman Online: Slova o zásadních a zlomových volbách jsou jen reklamní kampaní, prohlásil Zeman

S úderem čtrnácté hodiny se v Česku otevřely volební…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Citroën Peugeot Toyota Euro NCAP

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

 



Čtyři otázky pro Evu Samkovou, zlatou medailistku ze Soči (video) Čtyři otázky pro Evu Samkovou, zlatou medailistku ze Soči (video)

Mluví o sobě jako o nejrychlejší holce ve vesmíru. Právě…

PSA bude s Toyotou vyrábět v Česku novou generaci minivozů PSA bude s Toyotou vyrábět v Česku novou generaci minivozů

Kolínská TPCA vyvíjí a bude vyrábět novou generaci…

 



 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Dnes 17:50

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

 

iSport.cz

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

Prémie za poháry: Juventus vydělal nejvíc, Sparta má skoro 150 milionů

Prémie za poháry: Juventus vydělal nejvíc, Sparta má…

V minulém ročníku evropských pohárů si na prémiích nejvíce vydělal poražený finalista Ligy mistrů Juventus.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…