Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Ford Tourneo Connect – Pět hvězd pro dvojče Transitu Connect

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nový Ford Tourneo Connect předvedl velmi dobré výsledky v ochraně cestujících a v případě ochrany chodců je těsně nad hranicí pro zisk plného počtu hvězd.

Ford Tourneo Connect stojí uprostřed nové nabídky čistě osobních modelů odvozených od užitkových Transitů. Pod něj se v příštím roce umístí menší Tourneo Courier a nad ním je Tourneo Custom, které je z této nové generace nejstarší.

Předmětem testu byl Ford Tourneo Connect 1.6 Trend s karosérií pětidvéřové MPV, pohotovostní hmotností 1612 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, omezovač rychlosti a připomínání zapnutí pásů pro přední sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) autosedačka Römer Baby Safe ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) s orientací ve směru jízdy.

crashtest ford euroncap novemodely crashtest ford euroncap novemodely

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Ford poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla zaznamenána ochrana hrudníku dostatečná, ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,597%8100%7,493%3,178%3494%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získal EcoSport maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte.

Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má o jeho stavu dobrý přehled.

Štítek s varováním před nebezpečím umístění dětské autosedačky na sedadlo spolujezdce bez předchozího vypnutí airbagu je viditelně umístěn v interiéru vozu.

Všechny dětské sedačky, pro které je vůz navržen, lze nainstalovat.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí21,991%675%1275%4285%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech. Naproti tomu přední hrana kapoty poskytuje pánevní oblasti chodců převážně špatnou ochranu. Kapota poskytuje smíšeně dobrou nebo dostatečnou, v oblasti A-sloupků špatnou ochranu.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců16,268%0,35%6100%2262%

Asistenční systémy

Běžným vybavením Fordu Tourneo Connect je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP. Standardem je i připomínání zapnutí pásů pro přední sedadla. Za příplatek je vůz vybaven řidičem nastavitelným omezovačem rychlosti.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%267%670%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Ford Tourneo Connect dosáhl s ohledem na svůj příbuzenský vztah s užitkovým Transitem Connect velmi dobrých výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících. Výrazný prostor pro zlepšení ovšem nabízí kategorie ochrana chodců.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4285%2262%670%83%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)