4.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2015: Renault Talisman – Štístko to má za pět

 

První Laguna v crash testech Euro NCAP před 18 lety propadla. To už je ale dávno, Renault od té doby na bezpečnosti výrazně zapracoval a v této oblasti se mu daří.

Druhá generace Renaultu Laguna byla v roce 2000 prvním automobilem, který dosáhl v nárazových testech Euro NCAP na pět hvězd. Na úspěch Laguny navázal i nový Renault střední třídy, také model Talisman hlásí pětihvězdový výsledek.

Renault tak pokračuje v úspěšném tažení nárazovými testy Euro NCAP, už 20 jeho modelů získalo v těchto zkouškách pět hvězd. Z pěti letos testovaných modelů francouzské značky nedosáhl na pět hvězd jen Trafic, který získal hvězdy jen tři. Úspěch Laguny II před patnácti lety byl přitom reakcí na neúspěch první Laguny, která v roce 1997 dosáhla jen na 2,5 hvězdičky.

Nárazových testů se zúčastnil Talisman v karoserii sedan s turbodieselem 1.5 dCi pod kapotou, jehož pohotovostní hmotnost činila 1.446 kilogramů. Automobil byl vybaven předními, bočními a hlavovými airbagy. Samozřejmě nechyběly bezpečnostní pásy s předpínači a omezovačem síly na všech sedadlech. Úchyty Isofix se objevují pouze na zadních sedadlech.

Testovaný exemplář byl vybaven omezovačem rychlosti a asistentem pro jízdu v pruzích, které jsou pro tento model dodávány na přání. Talisman za příplatek nabízí i systém automatického brzdění, tím ale zkoušený vůz nedisponoval. Systém navíc funguje pouze ve vyšších rychlostech.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní. Zjištěné hodnoty ukázaly dobrou ochranu ve všech kritických částech těla řidiče a jeho spolujezdce, výjimkou byla pouze oblast lýtek a u řidiče oblast chodidel. V případě bočního nárazu byla ochrana v oblasti hrudníku přiměřená, v případě závažnějšího nárazu na sloup byla jen průměrná – test odhalil výraznou kompresi v místě žeber. V případě nárazu zezadu je krční páteř posádky dobře chráněna.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,77,814,82,6032,986%

Ochrana dětí

V hodnocení ochrany nejmenších dětí do 18 měsíců Talisman získal plný počet bodů. U figuríny simulující tříleté dítě však byly odhaleny mírně zvýšené síly působící na krk, za což auto ztratilo body. Proto je ochrana dětí starých 36 měsíců pouze adekvátní. V případě nárazu z boku jsou však děti dobře zajištěny v autosedačkách.

Airbag spolujezdce je možné vypnout pro případ umístění autosedačky otočené proti směru jízdy na sedadle řidiče. Řidič je o stavu nafukovacího vaku zřetelně informován. Všechny typy zádržných systémů, pro které je Talisman navržen, je možné do kabiny správně umístit.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1210,471241,484%

Ochrana chodců

Nárazník Talismanu za ochranu noh chodců získal plný počet bodů. Hrana kapoty a samotná kapota ale na tom byla už hůře. Ochrana pánevní oblasti chodců je v některých partiích přední hrany kapoty dobrá, v jiných ale špatná. Ochrana poskytovaná kapotou je převážně dobrá a přiměřená, jen A sloupky jsou jako již tradičně tuhé.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců153,6624,768%

Asistenční systémy

Talisman sice nabízí funkci automatického brzdění, Euro NCAP jej ale nehodnotilo, protože nepředpokládá, že by jím byl vybaven potřebný počet aut. Auto je však možné vybavit inteligentním omezovačem rychlosti, který tempo může upravit podle aktuálního povoleného limitu. K jeho rozeznání používá mapové podklady navigace a kameru. Systém Euro NCAP ohodnotilo plným počtem bodů. Body vůz dostal i za asistent pro jízdu v pruzích.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem 
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy333101076%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Talisman je další model značky Renault, který v testech Euro NCAP dosáhl na plný počet pěti hvězd. Automobil se vyhnul větším přešlapům, body ztratil jen za slabší ochranu v případě bočního nárazu a slabší ochranu chodců. V případě nehody tak není potřeba žádný talisman pro štěstí, Talisman bohatě stačí.
Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky32,986%41,484%24,768%1076%81,00%
Počet hvězd*****
Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2015: Renault Talisman – Štístko…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Renault Talisman Grandtour: S novým kombi poprvé na českých silnicích Renault Talisman Grandtour: S novým kombi poprvé na českých silnicích

Do segmentu kombíků střední třídy míří nový zástupce. Za…

Renault Talisman Grandtour má české ceny, je o 30.000 Kč dražší než sedan Renault Talisman Grandtour má české ceny, je o 30.000 Kč dražší než sedan

České zastoupení Renaultu zveřejnilo ceny modelu Talisman…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých nábytkářů. Komplikuje jim výrobu

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých…

Před Vánoci se znovu rozhořel spor o certifikaci českých lesů. Olej do ohně tentokrát přilil europoslanec Tomáš…

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři zahraniční posily!

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři…

Ve fotbalové Slavii pokračují změny, které odstartovaly s příchodem nového sportovního manažera Jana Nezmara.…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…