Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Renault Talisman – Štístko to má za pět

David Bureš
Diskuze (51)
První Laguna v crash testech Euro NCAP před 18 lety propadla. To už je ale dávno, Renault od té doby na bezpečnosti výrazně zapracoval a v této oblasti se mu daří.

Druhá generace Renaultu Laguna byla v roce 2000 prvním automobilem, který dosáhl v nárazových testech Euro NCAP na pět hvězd. Na úspěch Laguny navázal i nový Renault střední třídy, také model Talisman hlásí pětihvězdový výsledek.

Renault tak pokračuje v úspěšném tažení nárazovými testy Euro NCAP, už 20 jeho modelů získalo v těchto zkouškách pět hvězd. Z pěti letos testovaných modelů francouzské značky nedosáhl na pět hvězd jen Trafic, který získal hvězdy jen tři. Úspěch Laguny II před patnácti lety byl přitom reakcí na neúspěch první Laguny, která v roce 1997 dosáhla jen na 2,5 hvězdičky.

Nárazových testů se zúčastnil Talisman v karoserii sedan s turbodieselem 1.5 dCi pod kapotou, jehož pohotovostní hmotnost činila 1.446 kilogramů. Automobil byl vybaven předními, bočními a hlavovými airbagy. Samozřejmě nechyběly bezpečnostní pásy s předpínači a omezovačem síly na všech sedadlech. Úchyty Isofix se objevují pouze na zadních sedadlech.

Testovaný exemplář byl vybaven omezovačem rychlosti a asistentem pro jízdu v pruzích, které jsou pro tento model dodávány na přání. Talisman za příplatek nabízí i systém automatického brzdění, tím ale zkoušený vůz nedisponoval. Systém navíc funguje pouze ve vyšších rychlostech.

crashtest renault euroncap novemodely strednitrida crashtest renault euroncap novemodely strednitrida

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní. Zjištěné hodnoty ukázaly dobrou ochranu ve všech kritických částech těla řidiče a jeho spolujezdce, výjimkou byla pouze oblast lýtek a u řidiče oblast chodidel. V případě bočního nárazu byla ochrana v oblasti hrudníku přiměřená, v případě závažnějšího nárazu na sloup byla jen průměrná – test odhalil výraznou kompresi v místě žeber. V případě nárazu zezadu je krční páteř posádky dobře chráněna.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,77,814,82,6032,986%

Ochrana dětí

V hodnocení ochrany nejmenších dětí do 18 měsíců Talisman získal plný počet bodů. U figuríny simulující tříleté dítě však byly odhaleny mírně zvýšené síly působící na krk, za což auto ztratilo body. Proto je ochrana dětí starých 36 měsíců pouze adekvátní. V případě nárazu z boku jsou však děti dobře zajištěny v autosedačkách.

Airbag spolujezdce je možné vypnout pro případ umístění autosedačky otočené proti směru jízdy na sedadle řidiče. Řidič je o stavu nafukovacího vaku zřetelně informován. Všechny typy zádržných systémů, pro které je Talisman navržen, je možné do kabiny správně umístit.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1210,471241,484%

Ochrana chodců

Nárazník Talismanu za ochranu noh chodců získal plný počet bodů. Hrana kapoty a samotná kapota ale na tom byla už hůře. Ochrana pánevní oblasti chodců je v některých partiích přední hrany kapoty dobrá, v jiných ale špatná. Ochrana poskytovaná kapotou je převážně dobrá a přiměřená, jen A sloupky jsou jako již tradičně tuhé.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců153,6624,768%

Asistenční systémy

Talisman sice nabízí funkci automatického brzdění, Euro NCAP jej ale nehodnotilo, protože nepředpokládá, že by jím byl vybaven potřebný počet aut. Auto je však možné vybavit inteligentním omezovačem rychlosti, který tempo může upravit podle aktuálního povoleného limitu. K jeho rozeznání používá mapové podklady navigace a kameru. Systém Euro NCAP ohodnotilo plným počtem bodů. Body vůz dostal i za asistent pro jízdu v pruzích.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem 
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy333101076%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Talisman je další model značky Renault, který v testech Euro NCAP dosáhl na plný počet pěti hvězd. Automobil se vyhnul větším přešlapům, body ztratil jen za slabší ochranu v případě bočního nárazu a slabší ochranu chodců. V případě nehody tak není potřeba žádný talisman pro štěstí, Talisman bohatě stačí.

Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky32,986%41,484%24,768%1076%81,00%
Počet hvězd*****

David Bureš
Diskuze (51)
5. 12. 2015 01:34
Re: Systém automatického nouzového brždění
u sahranu mam viditelnou packu pod volantem, u tiguanu jsem to mel na leve pacce rovnez viditelne za volantem, na passatu to mam primo na volantu. akorat u rendlika jsem zatim videl ivladani schovane za volantem tak, ze musis hlavu strcit az za rovinu volantu, abys to videl, ze to tam je, nebo je to videt od spolujezdce. to jsou prosim fakta.
5. 12. 2015 01:23
Re: Systém automatického nouzového brždění
tak to zkus, zapnout to kok@tem. kdyz myslis, ze se to da. bude to docela legracni scena.
5. 12. 2015 00:23
Re: Systém automatického nouzového brždění
"Schovat to za volant je prostě úlet"... Prosim tě kde má koncern schovanej tempomat? To je úlet, viď. >:D
Avatar - qwerty99
4. 12. 2015 19:45
Plastove blatniky
Ty jo uz jsem koukal u noveho meganu, ze blatniky jsou zase plastove ale u talismana bych to necekal :-)

setrit (na vaze / na nakladech) se musi at to stoji co to stoji a vlastne proc ne, kdyz to nema zadnej pevnostni vyznam a jen to kreje a dela dyzajn ;-)

qwerty
Avatar - Blue Sun
4. 12. 2015 18:07
Re: Systém automatického nouzového brždění
Ty se kroutíš hůř, než Kalousek... A ještě ke všemu všem ukazuješ, že neumíš ovládat vozidlo...