reklama


Euro NCAP 2016: Fiat Tipo – Tři, nebo čtyři hvězdy?

 

Organizace Euro NCAP pro Fiat Tipo zveřejnila dvě různá hodnocení, které se od sebe liší pouze výsledky na základech vybavenosti systémy AEB.

Fiat Tipo nabízí systém automatického brzdění jen za příplatek. Proto si podle nových pravidel Euro NCAP zaslouží dvě hodnocení.

Euro NCAP od letošního roku nově zveřejňuje dvoje hvězdičkové hodnocení podle výbavy vozu, přičemž Fiat Tipo je jedním z vozidel, kterého se tohoto dvojí bodování týká. Se standardní výbavou má tento model jen tři hvězdičky, zatímco při doplnění automatického systému brzdění (AEB) poměrně slušné čtyři hvězdy.

Organizace provádějící nárazové zkoušky chce dvojím hvězdičkovým hodnocením názorněji ukázat výhody bezpečnostních asistentů. Jedno hodnocení je tak výsledek auta bez sledovaných pomocníků a druhé při jejich zahrnutí.

Předmětem testu byl Fiat Tipo 1.6 MultiJet, s karosérií pětidvéřový hatchback a pohotovostní hmotností 1350 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na předních a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Volitelnou výbavou vozu jsou pak systémy AEB a omezovač rychlosti, ta byla součástí druhého testovaného vozu.

Pro testy ochrany dětí byla pro 6 leté dítě instalována autosedačka TAKATA MAXI plus a pro desetileté dítě podsedák z téže sedačky.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Fiat prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu nárazu celou šíří vozu ukázaly údaje z figurín mezní ochranu hrudníku a hlavy řidiče i spolujezdce. V testech obou typů bočního nárazu získal Fiat Tipo maximální počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech, geometrie zadních sedadel ukazuje na mezní ochranu krční páteře.

Funkce systému autonomního brždění, který zabraňuje nehodám v nízkých rychlostech, při kterých často dochází k poranění krční páteře, a který je součástí příplatkového balíčku, byla vyhodnocena jako mezní. Selhala při rychlostech nižších než 20 km/h.

Euro NCAP 2016: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých73,1162,2031,382%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu byla ochrana krku figuríny 10letého dítěte špatná. Údaje z figuríny 6letého dítěte ukázaly slabou ochranu hrudníku. V testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla vyhodnocena jako dobrá, ale zádová část sedačky pro 6leté dítě se oddělila od základny a vozu byly strženy body.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout, ale způsob informování řidiče o jeho stavu nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit s výjimkou zadního prostředního místa, které se jeví nevhodné pro jakoukoli dětskou autosedačku.

Euro NCAP 2016: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí10,54411,329,860%

Ochrana chodců

Povrch kapoty poskytuje v různých částech různou úroveň ochrany.

Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohám chodců ve všech svých oblastech. Ochrana pánve je převážně dobrá.

Euro NCAP 2016: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců14,85,46026,262%

Asistenční systémy

Standardní výbavou je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Omezovač rychlosti a systém upozorňování na opuštění jízdního pruhu jsou za příplatek.

Systém autonomního brždění ve vysokých rychlostech si v testech Euro NCAP vedl dobře.

Euro NCAP 2016: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy0/1,5300/2,43/6,925/57%

Celkový výsledek: Tři a čtyři hvězdy

Fiat Tipo byl testována ve standardním provedení i s volitelnou výbavu v podobě AEB. Díky tomu je pro něj uváděno dvojí hodnocení.

V případě nárazových testů si novinka italské značky vedla dobře v ochranně dospělých cestujících, ale o cenné body přišla díky nedostatkům v ochranně dětských cestujících. Nejhůř si Tipo nevedlo ani v ochraně chodců.

V případě asistenčních systémů pak prvky dodávané za příplatek stojí za ziskem slušných čtyř hvězd pro vozy, které jsou jím vybaveny.

Euro NCAP 2016 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3182%29,860%2662%3/6,925/57%68/71%
Počet hvězd***/****

Jak se hodnotí v roce 2016?

Euro NCAP se v letošním roce rozhodlo ještě více zaměřit na bezpečnostní pomocníky. Hodnocení bezpečnostních systémů se tak na celkovém výsledku nově podílí z 20 %, zatímco dosud to bylo jen 10 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí už jen z 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Navíc do celkového výsledku je nově zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Automatické brzdění bylo součástí testů už nyní, avšak pouze jako systém rozeznávající okolní vozidla. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se už nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Novinkou je také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2016)
2016Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Fiat Tipo – Tři hvězdy (2016)

Euro NCAP Fiat Tipo – Čtyři hvězdy (2016)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
CEFC se stahuje ze Soukupova vydavatelství a agentury CEFC se stahuje ze Soukupova vydavatelství a agentury

Čínský investiční fond CEFC končí spolupráci s…

Trump tvoří rozpočet: seškrtá ekologii a diplomacii, přidá armádě Trump tvoří rozpočet: seškrtá ekologii a diplomacii, přidá armádě

Donald Trump se dnes hodlá vložit do tvorby státního…

Sazka se stává největší loterní firmou, dostala licenci od ministerstva Sazka se stává největší loterní firmou, dostala licenci od ministerstva

Sázková společnost Sazka může na internetu provozovat…

 
Zdroj: Euro NCAP
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2016: Fiat Tipo – Tři, nebo…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají

Vybrali jsme šest aut a modelových řad, které předčasně…

Boj za zelenější města: Zákaz dieselových motorů chystá také Stuttgart Boj za zelenější města: Zákaz dieselových motorů chystá také Stuttgart

Evropské metropole bojují se starými dieselovými vozy.…

 




Fiat Tipo Kombi: Jak funguje na českých silnicích? Fiat Tipo Kombi: Jak funguje na českých silnicích?

Vyzkoušel jsem rodinnou verzi italského kompaktu na…

Fiat Tipo Kombi konečně odhaluje české ceny. Je o hodně dražší než sedan! Fiat Tipo Kombi konečně odhaluje české ceny. Je o hodně dražší než sedan!

Nejpraktičtější varianta kompaktního modelu Fiatu Tipo je…

 



 
VW Golf Variant GTD DSG – Naftové sportování nevoní

TEST: VW Golf Variant GTD DSG – Naftové sportování nevoní

Dnes 10:52

Volkswagen Golf už prošel faceliftem, ještě před tím však otestujeme rychlou naftu GTD ve verzi Variant.




Blesk.cz

Pravda o trapasu na Oscarech: Bylo to nahrané? Pořadatelé promluvili

Pravda o trapasu na Oscarech: Bylo to nahrané?…

Společnost PricewaterhouseCoopers (PwC), která více než 80 let zajišťovala administrativní chod předávání…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Real zpět v čele po super obratu. Messi rozhodl na Atlétiku

SESTŘIHY: Real zpět v čele po super obratu. Messi…

Fotbalisté Barcelony vyhráli ve 24. kole španělské La Ligy šlágr na půdě Atlétika Madrid 2:1, když o jejich…

WOW! Je to hrdina! Koneho záchrana brankáře v Ďolíčku oslovila Evropu

WOW! Je to hrdina! Koneho záchrana brankáře v…

Útočník Slovácka Francis Kone prokázal v sobotním utkání na Bohemians 1905 (0:0) obdivuhodnou pohotovost, když v…

 

Reflex.cz

Kdo má 50 tisíc měsíčně, není boháč, říká Andrej Babiš

Kdo má 50 tisíc měsíčně, není boháč, říká Andrej Babiš

Od delegátů sněmu ANO dostal staronový předseda necelých 95 procent hlasů. „Jde to se mnou dole vodou,“…

Oscary: Příliš černobílé výsledky a pointa pro Trumpa

Oscary: Příliš černobílé výsledky a pointa pro Trumpa

Dodržel-li prezident Trump slovo a opravdu se na letošní Oscary nedíval, musí teď hořce litovat. „Pointu“ v…

 
 
reklama