Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: Škoda Kodiaq získala pět hvězd bez zaváhání

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (80)
Škoda Kodiaq je v pořadí již desátým zástupcem své značky, který si z testů Euro NCAP odváží plný počet hvězd.

Škoda Kodiaq byla odhalena v září loňského roku a od té doby slaví první sedmimístné SUV mladoboleslavské značky jeden úspěch za druhým. Mezi ty nejdůležitější patří obrovský zájem ze strany zákazníků, titul Auto roku 2017 v České republice a nyní i plný počet pěti hvězd v testech bezpečnosti organizace Euro NCAP.

Předmětem testu byla Škoda Kodiaq 2.0 TDI Ambition s karoserií pětidvéřové SUV a pohotovostní hmotností 1653 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro první i druhou řadu sedadel.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Britax Römer KidFix XP a pro desetileté Nania Booster.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující nového Kodiaqu zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Škoda prokázala, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako mezní, v případě ostatních důležitých částí těla byla ochrana jak řidiče, tak cestujícího na zadním sedadle dobrá nebo dostatečná.

Kodiaq získal v testu bočního nárazu maximální počet bodů za dobrou ochranu všech důležitých částí těla. Při testu bočního nárazu na sloup byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako dostatečná, u ostatních částí těla byla dobrá.

crashtest skoda kodiaq euroncap novemodely video crashtest skoda kodiaq euroncap novemodely video

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě geometrie se u zadních sedadel, včetně volitelné třetí řady, předpokládá mezní stupeň ochrany proti tomuto typu nárazu.

Kodiaq je standardně vybaven autonomním nouzovým brzdovým systémem, který při nízkých rychlostech, při kterých nejčastěji dochází k poraněním krční páteře při nárazu zezadu, fungoval dobře.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,17,3162,42,535,392%

Ochrana dětí

Během čelního nárazu byla naměřena špatná ochrana krku desetiletého dítěte. V ostatních oblastech těla byla ochrana obou figurín dobrá nebo dostatečná.

Při testu bočního nárazu byly důležité části těla u obou figurín dětských pasažérů ochráněny dobře.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasné informace o jeho aktuálním stavu.

Univerzální dětské zádržné systémy nemohly být řádně instalovány na sedadlech na přání dodávané třetí řady a problémy nastaly i se sedačkami skupiny 0+ na vnějších sedadlech druhé řady. Ostatní sedačky lze nainstalovat bez problémů.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí13,58610,738,277%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků.

Kodiaq získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců ve všech oblastech předního nárazníku.

Ochrana pánevní oblasti dosáhla převážně dobrých výsledků s některými oblastmi se špatnou ochranou.

Autonomní brzdící systém si v testu detekce chodce vedl dostatečně.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,74,46430,071%

Asistenční systémy

Autonomní brzdící systém, který je standardní výbavou Škody Kodiaq, podal dobrý výkon při testech v dálničních rychlostech, kdy zabránil téměř všem srážkám.

Další součástí standardní výbavy je řidičem nastavitelný omezovač rychlosti a signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech. Pro třetí řadu sedadel je signalizace možná za příplatek.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,32,602,76,554%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Škoda Kodiaq vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků dosahuje tento model v ochraně dospělých i dětských cestujících, i když zde se objevily nedostatky při instalaci univerzálních dětských zádržných systémů.

Dobré výsledky pak předvedl tento model i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem pánevní oblast a v případě kapoty motoru prostor kolem A sloupků a spodní hrany čelního okna.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3592%38,277%3071%6,554%77%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (80)
1. 6. 2017 18:55
Re: Celni naraz
Očekáváte špatně, podívejte se, jak dopadlo při čelním nárazu aktuální Audi Q7 (i první generace).
Avatar - Katikakus
1. 6. 2017 14:16
Bez zavahani...
...to teda rozhodne nebylo. Pr*del v hodnoceni mu zachranilo AEB - Automatic Emergency Braking. Takze zase body za vybavu a ne za skutecnou bezpecnost.
Avatar - Emel
1. 6. 2017 13:39
Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!
Hele... já věřím, že ta figurína je schopná to namáhání krku změřit a ty uvedené barvičky platí. Samozřejmě stačí aby bylo něco trošku jinak a problém je na světě, což je obecný problém nárazových testů... a i proto neberu nějaké drobné rozdíly v hodnocení moc vážně. 5* je záruka dobrého výsledku, i 4* můžou být pořád v klidu (viz ta mnou pomotaná C3).

Obecně beru, že má unicorn pravdu a minutí hlavové opěrky je potenciálně nebezpečná vlastnost současných bezpečnostních standardů při tomto typu nárazu.
Avatar - wakantanka
1. 6. 2017 13:00
Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!
keď máš krámy, zober si tabletku >:D a zas mi podozrivo cuká prostredníkom
Avatar - Hammunasakra
1. 6. 2017 11:40
Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!
Vypatláno? >:D

Přečti si diskuzi = seš víc mimo než asi tušíš ;-)

A i když mi tě je trochu líto [odkaz] SKLAPNI >:-[]