Euro NCAP 2009: Honda Accord i v nové metodice pětihvězdičková

Euro NCAP 2009: Honda Accord i v nové metodice pětihvězdičková

 
 

Modely, které získaly pětihvězdičkové hodnocení nedávno, ještě před zveřejněním nových pravidel, mohou být nyní ohodnoceny podle nové metodiky.

Výhodné je to zejména pro ty vozy, které mají vyvážené výsledky ve všech „tvrdých“ disciplínách a jsou zároveň vybaveny stabilizačním systém a další asistující elektronikou. Honda Accord je jedním z těchto případů.

Accord vyniká nad konkurencí velmi dobrými výsledky v oblasti ochrany dětí, tedy pokud jste dostatečně proškolení, máte nastudovaný návod k používání sedaček a dobře nacvičené postupy k jejich správné montáži i bez varovných a instrukčních nápisech v interiéru auta. To je totiž oblast, za kterou Euro NCAP Accord strhávalo v této disciplíně body.

Ochrana dospělých
Prostor pro pasažéry zůstal během nárazu 1477 kg těžkého vozu stabilní. Data z figurín indikovala dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Honda ukázala, že cestující různých výšek a sedící v různých pozicích jsou dobře chráněni. Hrudník předního pasažéra byl stlačen více než řidičův a tato skutečnost se odrazila také v hodnocení.

Test bočního nárazu dopadl o něco lépe, zde k maximálnímu hodnocení scházelo jen málo. V testu nárazu bokem na kůl chybí Accordu k maximálnímu bodovému zisku 20 %, kvůli nadměrnému zatížení hrudníku.

Standardní sedadla s látkovým potahem mají pouze hraniční úroveň ochrany před poraněním krční páteře.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,591%7,796%6,480%2,358%3186%

 [555×192]

Ochrana dětí
Za testy s figurínou tříletého dítěte získal Accord maximální možný počet bodů. Ve výsledku pro 1,5roční dítě je srážka jen osm desetin bodu.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Požadavky Euro NCAP na označení aktuálního stavu aktivace airbagu ale splněny nebyly. Varování před umisťováním sedačky proti směru jízdy bez deaktivace airbagu sice ve voze je, ale Euro NCAP vyžaduje, aby bylo ve všech evropských jazycích. Přítomnost úchytů ISOFIX na vnějších místech v zadní řadě není jasně označena.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,697%4100%2100%17,698%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-326%
Ochrana dětí-3979%

Ochrana chodců

Přední nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců v oblasti hodnocené Euro NCAP. Avšak dodatečné testy prokázaly, že některé oblasti za hlavní zónou poskytují špatnou ochranu. Většina testovaných oblastí kapoty, do kterých by mohla narazit hlava dítěte, dosáhla také maximálního počtu bodů. Ovšem přední hrana kapoty byla ohodnocena jako špatná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,355%00%6100%1954%

Asistenční systémy
Stabilizační systém je součástí základní výbavy Accordu ve všech evropských zemích. To, stejně jako standardní umístění připomínačů nezapnutých pásů na obě přední o zadní sedadla, vyhovuje požadavkům EuroNCAP. Žádné body nebyly uděleny za chybějící omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Honda Accord získala podle nového systému hodnocení EuroNCAP pět hvězd. Testované auto mělo karoserii sedan s pravostranným řízením. Pod kapotou byl turbodiesel 2.2 i-DTEC.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3186%3980%1954%686%78%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Spolupracujeme s TipCars.com
Singapur brojí proti malým bytům, developery nutí stavět větší jednotky Singapur brojí proti malým bytům, developery nutí stavět větší jednotky

Městský stát se rozhodl zakročit proti rozmachu výstavby…

Podezřelý ze zmizení saúdského novináře zemřel při autonehodě Podezřelý ze zmizení saúdského novináře zemřel při autonehodě

Jeden ze Saúdů, kterého turecká policie podezřívá ze…

Rohlík.cz začíná s rozvozem léků Rohlík.cz začíná s rozvozem léků

Prodejce potravin přes internet Rohlík.cz zařadil do své…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Honda Euro NCAP Střední třída

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 



Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba

I v ojetém stavu je Accord alternativou pro ty, kterým…

Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord

MACZ Honda AccordZajímá vás, jaký je život ve společnosti…

 



 
Šéf VW se bojí, že německý automobilový průmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Šéf VW se bojí, že německý autoprůmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Dnes 12:55

Herbertu Diessovi se nelíbí, jak se v Evropě bojuje proti individuální dopravě.




Blesk.cz

Herečku napadli na Vinohradské?! Dva muži mě zkopali a řekli, že jsem upadla na schodech, popsala

Herečku napadli na Vinohradské?! Dva muži mě zkopali…

Mladá herečka Kateřina D. si podle svých slov ve středu brzy ráno prožila peklo. Na sociální síti zveřejnila…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Bijec, co se soudí s McGregorem: Má jedovaté fanoušky, nadávají i mámě

Bijec, co se soudí s McGregorem: Má jedovaté…

Kvůli jeho řádění přišel o zápas. Když irský bojovník Conor McGregor dorazil v dubnu do brooklynského Barclays…

Frolík se vrátil do sestavy a dvěma góly sundal Boston, Pastrňák nahrával

Frolík se vrátil do sestavy a dvěma góly sundal…

SOUHRN | Minulé utkání byl Michael Frolík zdravým náhradníkem, ale pro to další proti Bostonu už se vrátil do…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Hradní vyznamenání pro Michala Davida aneb Proč nesbírám céčka

Marek Stoniš: Hradní vyznamenání pro Michala Davida…

V minulých letech udělil prezident Miloš Zeman na Hradě tolik bizarních a kontroverzních vyznamenání, až jsem se…

Spisovatelka Kiran Desai: Měli bychom si uvědomit fakt, že Západ má migrantů velmi málo

Spisovatelka Kiran Desai: Měli bychom si uvědomit…

Kiran Desai (47) je vedle své matky Anity Desai a Arundhati Roy nejznámější a nejoceňovanější indickou…