Fiat 500: špičkový výsledek v testu Euro NCAP (+ video)
Co Renault nedokázal, Fiat má. Malá pětistovka vyráběná v Polsku překonává očekávání v zájmu zákazníků i v úrovni pasivní bezpečnosti. Když ji Euro NCAP poslalo proti zdi s připevněnou deformovatelnou bariárou, téměř vše zafungovalo tak jak mělo. Karoserie zůstala v oblasti určené pro posádku stabilní a kolenní airbag řidiči ochránil v malých vozech často zranitelná kolena a stehna. Euro NCAP také chválí iniciativu Fiatu, který doložil, že opatření by bylo efektivní i u menších osob a těch, kteří nesedí ve chvíli nárazu optimální poloze. Na rozdíl od mnoha konkurentů Euro NCAP uvádí, že přístrojová deska nepředstavuje riziko poranění kolen a stehen cestujících v případě kolize.
930 kg těžký Fiat 500 1,2 s čelními, bočním, hlavovými a kolenním airbagem si odvezl 15 ze 16 bodů za čelní náraz, maximum 16 bodů za boční náraz, 2 body za boční náraz na kůl a 2 body za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů. Celkový výsledek 35 bodů za ochranu cestujících znamená 5 hvězd a výborné vysvědčení od Euro NCAP.
Hlava tříletého dítěte nebyla dobře fixována v sedačce a při bočním nárazu se střetla s okrajem sedačky 1,5letého dítěte vedle. Při stejném testu došlo ke kontaktu hlavy 1,5letého dítěte se sedačkou a k následnému vysokému zatížení.Airbag spolujezdce lze vypnout, ale evropské bezpečnostní autoritě se nezamlouvá způsob informování o aktuálním stavu funkce spolujezdcova airbagu. Přítomnost úchytů ISOFIX není podle Euro NCAP dostatečně indikována.
Za bezpečnost dětí si Fiat 500 odváží 28 bodů a 3 hvězdy.
Ochrana chodců je podle Euro NCAP i u Fiatu stále problematická. Hrana kapoty nedostala žádný bod, kapota je převážně velmi riziková při případném střetu s hlavou chodce. Celkem 2 hvězdy (14 bodů).