Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Geely Emgrand EC7 – Čtyři hvězdy Čínu!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Čínské automobily doposud patřily o outsiderům prakticky ve všech nárazových testech.

Geely Emgrand EC7 předvádí, že se čínské automobilky učí rychle. Získal čtyři hvězdy!

Zatímco pro některé evropské a japonské značky představují čtyři hvězdy debakl, pro čínský Geely Emgrand EC7 jsou velmi dobrým výsledkem, který přispěje k zvýšení prestiže v očích mnoha evropských zákazníků.

Přitom ještě v loňském roce Geely CK1 skončil v testech Latin NCAP bez bodu. Za připomenutí stojí i výsledky čínského MPV Landwind CV9, jehož výrobce se dušoval, že bylo stavěno tak, aby vyhovělo evropským standardům. Z loňských testů Euro NCAP si neslavně odvezlo jen dvě hvězdy.

Geely Emgrand EC7 se v letošních testech Euro NCAP přiblížil evropské, japonské a korejské konkurenci prakticky ve všech kategoriích. Nejlepší výsledky předvedl v ochraně dětí a asistenčních systémech. Vylepšit je potřeba především ochranu nohou cestujících vpředu a podobně jako u řady konkurentu zapracovat na zlepšení ochrany chodců.

Předmětem testu byl sedan Geely Emgrand EC718 ve výbavě Luxury. Vůz měl pohotovostní hmotnost 1355 kg a volant na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a ESC. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte pomocí úchytů isofix a Top Tether instalována ve směru jízdy autosedačka Britax-Römer Duo Plus, pro figurínu 3letého dítěte pak byla stejně uchycená idnetická autosedačka.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Části palubní desky však představují nebezpečí úrazu pro cestující jiných výšek a sedících v jiných pozicích.

V oblasti chodidel došlo k závažné deformaci, která roztrhla kov. Vůz byl penalizován kvůli špatné ochraně chodidel a kotníků.

crashtest geely euroncap crashtest geely euroncap

Geely dosáhl maximálního počtu bodů při bočním nárazu, protože dobře chrání všechny oblasti těla.

Při nárazu do sloupu byla na základě údajů z figuríny ochrana hrudníku vyhodnocena jako malá, protože došlo ke kompresi žeber.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytuje při nárazu zezadu (Whiplash) dobrou ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých9,157%8100%6,176%3,793%2775%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figuríny získal Geely maximální počet bod za ochranu 3letého dítěte.

Dopředný pohyb dětí při čelním nárazu nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny dobře obklopeny dětskými autosedačkami, což minimalizovalo riziko úderu do hlavy.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby mohla být na sedadlo umístěna dětská sedačka orientovaná proti směru jízdy. Řidič však nemá přehled o jeho stavu.

Nebezpečí umístění autosedačky na sedadlo spolujezdce proti směru jízdy bez vypnutí airbagu je jasně vysvětleno v jazycích zemí, ve kterých se vůz prodává.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční1083%4100%2100%1689%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-538%
Ochrana dětí-3980%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodcům převážně mezní ochranu. Přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu ve všech testovaných oblastech, a proto nezískala ani jeden bod.

Kapota poskytuje v oblastech možného nárazu dětské hlavy dobrou ochranu, v oblasti možného nárazu hlavy dospělého špatnou.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců9,238%00%5,897%1542%

Asistenční systémy

Stabilizační systém je standardním vybavením vozu Geely EC7 a systém současně splňuje požadavky Euro NCAP.

Dále je standardem připomínání zapnutí pásu pro přední a zadní sedadla.

Omezovač rychlosti je sice součástí standardního vybavení, ale jeho provedení nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Palubní deska a struktury v podlaze představují riziko pro cestující na předních sedadlech.

Výrazně vylepšit potřebuje i ochrana chodců.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2775%3980%1542%686%70%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Avatar - abacus
5. 12. 2011 20:18
Re: ?
V krátkosti: Každý člen EuroNCAP má právo testovať každý rok jeden model. Výrobca môže požiadať o test, ktorý si ale zaplatí a nemá na výsledky vplyv. Euro NCAP získava autá na testy rôznymi cestami (spôsobmi) a dbá aby automobily boli z normálnej (štandartnej) produkcie....
Ďalší modelový rok to auto môžu kľudne zmeniť a nebudú postihnuteľný. To by mohla robiť, ktorákoľvek automobilka. Verme, že sa tak nekoná.
Za nejaký čas ich tu budeme mať. To nezmeníme. Spôsobili sme si to sami. Zatiaľ čo Ázia je dokonale obohnaná ekonomickým múrom mi tu im otvárame náruč a vítame ako záchrancov európskej ekonomiky. Pre mňa sú to najväčší vyciciavači. príkladom je Kia, ktorá "zožrala" 4mld. Sk v dotáciach a ďalšie išli nepriamo. Dokonalý príklad Samsung. Nedávno sťahovali fabriku do Rumunska / zamozrejme po daňových prázninách/. No situácia sa zmenila ako náhle vláda prisľúbila opätovné dotácie.
Vždy išlo a pôjde o peniaze. :-)
5. 12. 2011 20:01
Re: ?
Z oficiálních stránek:

"Each member of Euro NCAP pays to have at least one car model tested each year. Car manufacturers can also request that their car is tested. In such circumstances, manufacturers pay for the testing but they have no control over the publishing of the results. Euro NCAP obtains the cars in a number of ways. In each case, care is taken to ensure that the cars are built to normal production standards. It is clearly important to ensure that we do not test cars which are specially prepared for us. Normally, the cars are paid for by the sponsor of the tests."

Snaží se, ale můj sentiment zůstává. Případný podvod prodáváním ošizených kusů (třeba rok po zahájení prodejů a testování bezpečnosti) je mimo jejich záběr.
Avatar - abacus
5. 12. 2011 08:41
Re: ?
Ako píšem Frantizsekk-ovi .... len subjektívne dojmy ako sa niečo deje, myslím si že to tak je.... /všetko sa tu skrýva pod pojem "môj názor" i keď je mnohokrát scestný/
Ja sa snažím používať overené fakty, ak to tak nie je, napíšem, že je to len moja domnienka.
Niečo som Ti našiel. čítaj bod č.17 [odkaz]
Avatar - abacus
5. 12. 2011 08:34
Re: ?
Ten test je holý fakt. Máš pravdu fakty patria do krčmy.

Na auto.cz jediné prekrútené pojmy
a subjektívne dojmy!

Už som svoj názor o ázijskej produkcii písal. Je ľahké dobehnúť časy priemerných bežcov, no pokoriť stovku vo svetovom čase dokážu len tí najlepší.
Potrvá ešte pár generácií áut, kým to bude vo všetkých smeroch porovnateľné s európou... No zarážajúce je, že automobilka, ktorá dlhé roky stavala na vysokej bezpečnosti svojich produktov dnes prešľapuje na mieste. Line assist, Blis, sledovanie únavy vodiča, presafe systém a pod. V ktorom modely od Renaultu to dnes dostanem? Opraty prevzali iní. [odkaz]
4. 12. 2011 19:51
Re: ?
Renault doteraz posielal na testy len autá pri ktorých vedel že dosiahnú 5 hviezd. Preto doteraz fluence neabsolvoval crash testy ... ktovie či pri Z.E. niečo upravili.

Pri renaulte na rozdiel od Činy človek aspoň môže dúfať, že o 5 rokov keď otestuje na vlastnej koži crash test tak systémy ešte budú fungovať. :-)