Euro NCAP 2009:  VW Scirocco – Nový vítr s pěti hvězdami i přes penalizaci při čelním nárazu

Euro NCAP 2009: VW Scirocco – Nový vítr s pěti hvězdami i přes penalizaci při čelním nárazu

 
 

Scirocco zaslouží pochvalu za dobrou ochranu hrudníku při nárazu na kůl a krční páteře při nárazech zezadu a také ochranu nohou chodců v oblasti přední hrany kapoty. To totiž stále nebývá u zkoušených vozů běžné.

VW Scirocco postavený na koncernové platformě PQ35 je třetí generací vozu vyráběného od roku 1974 s přestávkou v období let 1992-2008.

V nárazových testech Euro NCAP získal VW Scirocco v celkovém hodnocení 5 hvězd i přes penalizaci při čelním nárazu. Vyzvednout je ale nutné dobrou ochranu hrudníku při nárazu na kůl a krční páteře při nárazech zezadu a také ochranu nohou chodců v oblasti přední hrany kapoty. To totiž stále nebývá u zkoušených vozů běžné. Zlepšit by se určitě mohla ochrana dětí a ochrana hlavy chodců.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2009, absolvoval vůz VW Scirocco 1,4 s karosérií třídveřový hatchback o hmotnosti 1280 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 měsíců instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) sedačka Bobsy G0/1 ISOFIX s orientací proti směru jízdy. Pro starší z figurín se použila autosedačka Bobsy G1 ISOFIX instalovaná (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Na základě údajů naměřených zkušební figurínou lze usuzovat na fakt, že došlo ke kontaktu hlavy s věncem volantu (ne tak agresivnímu jako v případě bočního nárazu vozu Toyota Urban Cruiser), když prošla airbagem. Komisaři tuto událost penalizovali a oblast hlavy je proto hodnocena jako dostačující.

 [555×192]

Ochrana kolen, stehen a pánve byla na dobré úrovni u řidiče i u spolujezdce vpředu, a to i bez použití kolenního airbagu. Výrobce byl schopen navíc prokázat, že podobná úroveň ochrany je poskytována nezávisle na velikosti cestujících a pozicích při sezení. Při bočním nárazu byla ochrana hrudníku dostačující a při náročnějším nárazu na kůl dokonce dobrá, což nebývá mezi vozy ostatních výrobců zcela běžné, stejně jako dobrá ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,679%7,594%8100%3,383%3187%

Ochrana dětí
Výrobce poměrně nedávno modifikoval dětskou sedačku Bobsy G0/1 ISOFIX a od října 2009 dodává pro použití v modelu Scirocco právě tuto modifikovanou sedačku. Zkoušky v rámci testu Euro NCAP probíhaly s aktuální verzí dětských sedaček a hodnocení se proto nevztahuje na vozy, které používají starší verze těchto sedaček.

Dopředný pohyb hlavy starší z figurín ( figurína věku 18 měsíců byla přepravována v zádržném systému s orientací proti směru jízdy) při čelním nárazu nepřekročil bezpečné meze a při bočním nárazu ochránil dětský zádržný systém spolehlivě hlavy obou figurín.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná.

Nevýrazná varovná samolepka nedostatečně upozorňuje na nebezpečí používání dětské autosedačky s orientací proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční10,184%4100%2100%431%--
36 měsíční9,781%4100%2100%--
Ochrana dětí-3673%

Ochrana chodců
Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá, stejně tak i v oblasti přední hrany kapoty, a to rozhodně nebývá u většiny zkoušených vozů běžné. Bohužel ochrana hlavy dítěte v oblastech s největší pravděpodobností kontaktu s kapotou je pouze mezní ochrana hlavy převážně nedostačující.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců7,130%6100%6100%1953%

Asistenční systémy
Všechny evropské verze disponují již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem a připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd
VW Scirocco podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získal v celkovém hodnocení 5 hvězd.

Ochrana dospělých cestujících při čelním nárazu je poznamenána kontaktem hlavy s věncem volantu. Pochvalu si ale zaslouží dobrá ochrana hrudníku při bočním nárazu a dobrá ochrana krční páteře při nárazech zezadu.

Rovněž dosažená dobrá ochrana nohou chodce v oblasti přední hrany kapotě není u všech testovaných vozů samozřejmostí.

Vylepšit by se ale měla oblast ochrany dětí včetně příslušných varovných samolepek. Právě díky této oblasti by VW Scirocco příští rok 5 hvězd neobhájil.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2158%3571%1953%686%62%
Počet hvězd* * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP VW Scirocco (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Sobotky: Urgence V4 uspěly. Kvalitu potravin začne řešit i Jucker Sobotky: Urgence V4 uspěly. Kvalitu potravin začne řešit i Jucker

lak zemí V4, tedy ČR, Polska, Maďarska a Slovenska kvůli…

Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou

Partnerem dopravce se stala ČSOB, s níž byla uzavřena…

Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu

Evropskému výrobci letecké techniky Airbus klesl v prvním…

Saakašvili přišel o ukrajinské občanství a utekl do USA. Budu bojovat, tvrdí Saakašvili přišel o ukrajinské občanství a utekl do USA. Budu bojovat, tvrdí

Bývalý gruzínský prezident žijící na Ukrajině Michail…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2009: VW Scirocco – Nový vítr s…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Ojetý Volkswagen Scirocco III (2008-dosud): Není to jen převlečený Golf Ojetý Volkswagen Scirocco III (2008-dosud): Není to jen převlečený Golf

Žhavá novinka roku 2008, kterou se Volkswagen vrátil do…

Volkswagen Scirocco GTS: Omlazená verze debutuje v Šanghaji Volkswagen Scirocco GTS: Omlazená verze debutuje v Šanghaji

Všechny verze Volkswagenu Scirocco už za sebou mají od…

 



 
Testujeme Ladu Vesta: Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo? (video)

Testujeme Ladu Vesta! Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo?

Dnes 12:53

Ruskou alternativu k Dacii Logan nebo Citroënu C-Elysée lze pořídit i u nás. Pohodlným podvozkem nadchne, lacinými detaily ale zklame.




Blesk.cz

Odborník radí: Co dělat, když prodejce nechce uznat vaší reklamaci?

Odborník radí: Co dělat, když prodejce nechce uznat…

Co dělat, když prodejce nechce přijmout zboží koupené na internetu ve lhůtě deseti dnů, jako se to stalo paní…

Královna „kačeřího zobáku“ Kucherenko u soudu: Pohublý manžel v poutech, Silvia vystrojená jako party girl!

Královna „kačeřího zobáku“ Kucherenko u soudu:…

Silvia Kucherenko (34) asi jediná věřila, že Nejvyšší soud v Bratislavě zruší manželův jedenáctiletý trest…

 

iSport.cz

Stoper Kalas prodloužil smlouvu s Chelsea. Sezonu opět stráví ve Fulhamu

Stoper Kalas prodloužil smlouvu s Chelsea. Sezonu…

Fotbalový reprezentant Tomáš Kalas prodloužil smlouvu v Chelsea na další čtyři roky. Zároveň bude pokračovat na…

Soupeře Sparty nejvíc děsí Plavšič. Snad nebude mít svůj den, věří kouč

Soupeře Sparty nejvíc děsí Plavšič. Snad nebude mít…

Fotbalisty Sparty čeká ostrý vstup do sezony. Souboj s Crvenou Zvezdou Bělehrad v předkole Evropské ligy bude…

 

Reflex.cz

Za rakovinu může špatná nálada. Vše si člověk vyléčí sám, i poškozenou míchu, tvrdí lékař

Za rakovinu může špatná nálada. Vše si člověk vyléčí…

„Sebeuzdravovací síla člověka je nekonečná,“ má jasno zakladatel neuropsychoimunologie Jan Šula. Choroby podle…

Žaludky českých politiků jsou skutečné plechové a proto se neštítí agitovat úplně všude

Žaludky českých politiků jsou skutečné plechové a…

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek se v jednom ze svých posledních tweetů svěřil, že vyrazí do Liberce na…