Euro NCAP 2009:  VW Scirocco – Nový vítr s pěti hvězdami i přes penalizaci při čelním nárazu

Euro NCAP 2009: VW Scirocco – Nový vítr s pěti hvězdami i přes penalizaci při čelním nárazu

 
 
4.12. 2009 SK

Scirocco zaslouží pochvalu za dobrou ochranu hrudníku při nárazu na kůl a krční páteře při nárazech zezadu a také ochranu nohou chodců v oblasti přední hrany kapoty. To totiž stále nebývá u zkoušených vozů běžné.

VW Scirocco postavený na koncernové platformě PQ35 je třetí generací vozu vyráběného od roku 1974 s přestávkou v období let 1992-2008.

V nárazových testech Euro NCAP získal VW Scirocco v celkovém hodnocení 5 hvězd i přes penalizaci při čelním nárazu. Vyzvednout je ale nutné dobrou ochranu hrudníku při nárazu na kůl a krční páteře při nárazech zezadu a také ochranu nohou chodců v oblasti přední hrany kapoty. To totiž stále nebývá u zkoušených vozů běžné. Zlepšit by se určitě mohla ochrana dětí a ochrana hlavy chodců.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2009, absolvoval vůz VW Scirocco 1,4 s karosérií třídveřový hatchback o hmotnosti 1280 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 měsíců instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) sedačka Bobsy G0/1 ISOFIX s orientací proti směru jízdy. Pro starší z figurín se použila autosedačka Bobsy G1 ISOFIX instalovaná (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Na základě údajů naměřených zkušební figurínou lze usuzovat na fakt, že došlo ke kontaktu hlavy s věncem volantu (ne tak agresivnímu jako v případě bočního nárazu vozu Toyota Urban Cruiser), když prošla airbagem. Komisaři tuto událost penalizovali a oblast hlavy je proto hodnocena jako dostačující.

 [555×192]

Ochrana kolen, stehen a pánve byla na dobré úrovni u řidiče i u spolujezdce vpředu, a to i bez použití kolenního airbagu. Výrobce byl schopen navíc prokázat, že podobná úroveň ochrany je poskytována nezávisle na velikosti cestujících a pozicích při sezení. Při bočním nárazu byla ochrana hrudníku dostačující a při náročnějším nárazu na kůl dokonce dobrá, což nebývá mezi vozy ostatních výrobců zcela běžné, stejně jako dobrá ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,679%7,594%8100%3,383%3187%

Ochrana dětí
Výrobce poměrně nedávno modifikoval dětskou sedačku Bobsy G0/1 ISOFIX a od října 2009 dodává pro použití v modelu Scirocco právě tuto modifikovanou sedačku. Zkoušky v rámci testu Euro NCAP probíhaly s aktuální verzí dětských sedaček a hodnocení se proto nevztahuje na vozy, které používají starší verze těchto sedaček.

Dopředný pohyb hlavy starší z figurín ( figurína věku 18 měsíců byla přepravována v zádržném systému s orientací proti směru jízdy) při čelním nárazu nepřekročil bezpečné meze a při bočním nárazu ochránil dětský zádržný systém spolehlivě hlavy obou figurín.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná.

Nevýrazná varovná samolepka nedostatečně upozorňuje na nebezpečí používání dětské autosedačky s orientací proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční10,184%4100%2100%431%--
36 měsíční9,781%4100%2100%--
Ochrana dětí-3673%

Ochrana chodců
Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá, stejně tak i v oblasti přední hrany kapoty, a to rozhodně nebývá u většiny zkoušených vozů běžné. Bohužel ochrana hlavy dítěte v oblastech s největší pravděpodobností kontaktu s kapotou je pouze mezní ochrana hlavy převážně nedostačující.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců7,130%6100%6100%1953%

Asistenční systémy
Všechny evropské verze disponují již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem a připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd
VW Scirocco podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získal v celkovém hodnocení 5 hvězd.

Ochrana dospělých cestujících při čelním nárazu je poznamenána kontaktem hlavy s věncem volantu. Pochvalu si ale zaslouží dobrá ochrana hrudníku při bočním nárazu a dobrá ochrana krční páteře při nárazech zezadu.

Rovněž dosažená dobrá ochrana nohou chodce v oblasti přední hrany kapotě není u všech testovaných vozů samozřejmostí.

Vylepšit by se ale měla oblast ochrany dětí včetně příslušných varovných samolepek. Právě díky této oblasti by VW Scirocco příští rok 5 hvězd neobhájil.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2158%3571%1953%686%62%
Počet hvězd* * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP VW Scirocco (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Petříček: Brexit bez dohody by oslabil český HDP až o procento Petříček: Brexit bez dohody by oslabil český HDP až o procento

Vystoupení Británie z Evropské unie bez dohody by mohlo…

Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka

Možnost bydlet jako seriálové hvězdy zřejmě nikdy nebyla…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2009: VW Scirocco – Nový vítr s…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

Dostane Mustang další motor? Ford zřejmě chystá výkonnější čtyřválec Dostane Mustang další motor? Ford zřejmě chystá výkonnější čtyřválec

Ford má zřejmě v plánu doplnit nabídku motorizací…

 



VW Scirocco III: Tohle byl comeback! Bohužel byl... VW Scirocco III: Tohle byl comeback! Bohužel byl...

Scirocco loni skončilo. Po jeho předchůdcích jsme se…

Ojetý Volkswagen Scirocco III (2008-dosud): Není to jen převlečený Golf Ojetý Volkswagen Scirocco III (2008-dosud): Není to jen převlečený Golf

Žhavá novinka roku 2008, kterou se Volkswagen vrátil do…

 



 
Švédská rallye po 2. etapě: Tänak převzal žezlo a kraluje

Švédská rallye po 2. etapě: Tänak převzal žezlo a kraluje

Včera

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) je lídrem Švédské rallye, druhého podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích. Na začátku sobotního programu se dostal na první místo, vyhrál čtytři měřené testy a suverénně kraluje severské soutěži.




Blesk.cz

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300 kilo závadného polského masa

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300…

Byl to hnus! Bezmála 300 kilo závadného polského masa odhalili inspektoři veterinární správy spolu s celníky v…

Tahle choroba dostala Karla Svobodu: Většinu dožene k sebevraždě, varuje expert

Tahle choroba dostala Karla Svobodu: Většinu dožene…

Trpěl jí Miloš Kopecký, Winston Churchill nebo Vincent Van Gogh. Řeč je o bipolární poruše, duševní chorobě,…

 

iSport.cz

Odchod do Oktagonu a tahanice s XFN? Ptejte se ONLINE Karlose Vémoly

Odchod do Oktagonu a tahanice s XFN? Ptejte se…

Svým přestupem z organizace XFN pod hlavičku společnosti OKTAGON MMA způsobil poprask, jaký česká MMA scéna…

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek, který se žene korytem

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek,…

Deset zápasů bez vítězství, pět zápasů bez vstřeleného gólu a hořký pád na čtrnácté místo. Kdyby ve FORTUNA:LIZE…

 

Reflex.cz

Zdechovský: EU je teď hodně levicová, z brexitu se nepoučila, chyby se hledají všude jinde

Zdechovský: EU je teď hodně levicová, z brexitu se…

KDU-ČSL se v nadcházejících eurovolbách bude o hlasy voličů ucházet v alianci s menšími konzervativními…

Radomil Bábek: Česká republika jako navoněná bída

Radomil Bábek: Česká republika jako navoněná bída

Tak skvěle se nám ještě nežilo. Občan vidí, že mu roste plat, v obchodech najde lákavé zboží, zaletí si na…