Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropská komise žaluje Německo kvůli klimatizacím v Mercedesech

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Kauza s chladivem do klimatizací se rozpoutala už v roce 2012. Vedle Daimleru tehdy s použitím nového typu nesouhlasily například automobilky Volkswagen a Toyota.

Evropská komise se rozhodla zažalovat Německo, protože nezabránilo tamnímu automobilovému koncernu Daimler používat v klimatizacích vozů Mercedes zakázané chladivo. Rozhodnutí komise obrátit se na Soudní dvůr Evropské unie je podle agentury Reuters novou fází v dlouhodobém sporu, ve kterém kritici Německo obviňují, že chrání své exportéry před negativními důsledky ekologických pravidel EU.

„Komise tvrdí, že Německo porušilo zákony EU, když dovolilo výrobci automobilů Daimler dodávat na evropský trh vozidla, která nebyla v souladu se směrnicí (o mobilních klimatizacích) MAC," uvedla komise. „Předvoláním Německa před Soudní dvůr hodlá komise zajistit, že budou splněny klimatické cíle směrnice MAC a že zákony EU budou jednotně uplatňovány po celé unii," dodala. Soudní dvůr může členský zemím EU nařídit, aby se přizpůsobily zákonům EU. Může jim rovněž vyměřit pokuty.

Daimler jako jediný evropský výrobce automobilů odmítl vyhovět směrnici Evropské unie, která kvůli negativním dopadům na životní prostředí zakázala používat v klimatizacích náplň R134a. S použitím ale původně nesouhlasili i další výrobci. Zákaz se týká nových automobilových modelů schválených po roce 2011.

Daimler tvrdí, že předepsanou náhradu za náplň R134a nepoužívá kvůli hrozbě vznícení. Žádná jiná automobilka však jeho obavy nesdílí. Tvrzení Daimleru navíc odmítlo Společné výzkumné středisko (JRC), které je poradním vědeckým orgánem Evropské komise.

Letos v říjnu Daimler nakonec slíbil, že začne schválenou náhražku používat. Vyvinul prý kvůli tomu speciální systém ochrany před vznícením. Bruselští experti nicméně podle agentury DPA vyjádřili pochybnosti o tom, zda je říjnový příslib Daimleru dostatečný.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Avatar - Ja Prvni 123
13. 12. 2015 09:39
Re: o.O
V zásadě souhlas... až na to VW.. to je právě to "Brusel-friendly" auto... jinak by už dávno musel být zažalovaný za poškození značky "Made in EU", platilo by tady jako mourovatý za svoje podvody - jako platí všude ve světě!
Jen v EU si odhlasovali, že to vlastně ničemu nevadí...
12. 12. 2015 23:43
o.O
Další eurobuzerace. Páni komisaři by asi byli nejradši, aby všichni jezdili jedním Brusel-friendly autem. To by totiž nikoho nediskriminovalo. Já jsem za rád, že si můžu vybrat, jestli koupím VW (natruc všem médiím), Fiata nebo Mercedesa a stejně tak že můžu nakupovat nový auta nebo v bazarech (kde je to levnější a de facto stejný).
12. 12. 2015 10:30
Směrnice
A co když je ta náplň lepší než vyžaduje nějaká směrnice? Osobně bych si Mercedes koupil radši než nějaký jiný auto, protože jsou napřed. I když koupíte ojetinu někde v aaa, tak stejně to bude kvalitativně lepší auto než úplně nový od jinýho výrobce..
Avatar - S8
11. 12. 2015 22:49
Eurotunel
Jestli se nepletu - nové chladivo může vyrábět jen držitel patentu, což je kartel dvou velkých chemických koncernů a nikdo jiný, od toho se odvíjí nesmyslná cena a zdražení aut.

Nové chladivo může způsobit vznícení.

Nové chladivo může při havárii ohrozit posádku na životě formou poleptání.

Evropská Unie nařizuje používat patentovaný výrobek konkrétního výrobce.

Jasně že to všichni chceme a budeme společně s Evropskou komisí proti tomu zlému ošklivému Mercedesu který se nechce nechat sr.t na hlavu! :-O
11. 12. 2015 21:12
mb
zažaloval bych celý svět!!