Evropský Ford má novou šéfku, chystá příliv nových modelů a chce být ziskový
Modelová ofenziva se modrému oválu osvědčila už za mořem v letech 2008-2009, kdy se americký trh nacházel v hluboké krizi. Momentálně recese sužuje Evropu, ale právě v tomto horizontu se očekává oživení. Plán potvrdil sám prezident Ford of Europe Stephen Odell dle serveru Automotive News Europe na letošní frankfurtské IAA. „Zvýšili jsme své plány na rozšíření portfolia,“ řekl doslova.
Ještě loni přitom představitel Fordu tvrdil, že se objeví maximálně 15 modelů. Každopádně se bude jednat vždy buď o nové generace, modernizace, či zcela nové modely bez předchůdců, do tohoto počtu nejsou započteny karosářské varianty. Odell následně dodal: „Ford chce v roce 2015 vytvořit zisk. Klíčem k tomuto úsilí bude kromě nových produktů také snížení výrobní kapacity o 18 procent.“ O uzavírání továren bylo již napsáno mnohé, zaměstnance nepotěší, ale není jiná volba...
„Společnost hromadně inovuje svoji nabídku, protože čeká oživení evropského automobilového trhu. Ford chce být připraven na to, aby na něm mohl získat značný podíl. Je to přesně stejná strategie jako v Severní Americe. Chceme mít to nejlepší portfolio, až se ekonomická situace obrátí,“ řekla ředitelka produktového vývoje Barb Samardzich na autosalonu ve Frankfurtu. Tato dnes čtyřiapadesátiletá dáma od 1. listopadu 2013 nastupuje do funkce provozní ředitelky Ford of Europe a bude přímo podřízená Stephenu Odellovi. Její nová pozice zůstala roky neobsazená, současné okolnosti si však vyžádaly v tomto ohledu patřičné kroky. Barb Samardzich bude zodpovědná za vývoj, výrobu, nákup, kvalitu, i hlediska životního prostředí a bezpečnosti vozů Ford. V nedávné minulosti sice proběhly rošády na nižších manažerských postech, na tom nejvyšším se ale žádná změna nechystá. Odellovo křeslo drží pevně na místě a neotřásá se.
Ač Stephen Odell žádné nové přírůstky konkrétně nejmenoval, je jasné, který bude jedním z prvních. Jedná se o malý crossover EcoSport, který zamíří k prodejcům ke konci letošního roku. Jeho výroba pro Evropu poběží v Rusku. Až dosud vznikal jen v Brazílii a v Indii. Proces zahájení produkce ve velké zemi na východě trval i díky sdílení globálních platforem a pohonných jednotek jen 18 měsíců, což je velmi krátká doba. S velkou pompou uvedená strategie „One Ford“ tak skutečně přináší své ovoce a výsledky výše zmíněného ambiciózního plánu mohou být velmi uspokojivé.