Evropský trh v dubnu 2010: Pořadí modelů, značek a zemí

Evropský trh v dubnu 2010: Pořadí modelů, značek a zemí

 
 

Evropský trh v dubnu znamená návrat do starých kolejí. Na prvních příčkách jednotlivých žebříčků jsou Volkswagen Golf, značka se dvěma véčky, i německý trh. Ovšem nedá se říci, že by se nic zajímavého nedělo.

Ve čtvrtém měsíci letošního roku se prodalo dle dat společnosti JATO přes 1,16 milionu nových osobních automobilů v 27 evropských zemích, které tato organizace sleduje. To je ovšem oproti situaci před rokem o 6,7 % méně, respektive propad z 1,24 milionu. Prognózy některých analytiků o postupném poklesu se tak zřejmě začínají naplňovat.

Pro úplnost dodejme, že zveřejňované statistiky se netýkají užitkových vozů kategorie N1.

Na pozici nejprodávanějšího modelu se vrátil Volkswagen Golf, který minule přepustil svou pozici Fiestě. Tentokrát dosáhl na něco málo přes 49 tisíc exemplářů. Fiesta měla obrovskou ztrátu, byť jí stále náleží druhá příčka a zároveň první mezi malými vozy (32,2 tisíce). Rozdíl mezi nimi je tedy propastných 17 tisíc registrací ve prospěch Golfu.

Třetí je Renault Clio, který navíc vykazuje největší navýšení: 36,1 %. Polepšil si z 21,5 na necelých 29,3 tisíce. Plus má v dubnovém pořadí již jen další Renault: Mégane. Nesmíme rovněž opomenout Opel Astra. Nové generaci (i když v nabídce zůstává i ta předchozí) se daří, navíc v absolutních číslech překonala svou menší sestru Corsu. Všichni ostatní mají u srovnání s loňským rokem záporné znaménko, a to včetně obou lídrů. Z nejlepší desítky zmizel Fiat Punto, největší pád má na kontě malá Panda (-29,7 %).

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí modelů duben 2010
PořadíModel4/20104/2009Změna [%]Tržní podíl
1.VOLKSWAGEN GOLF49 39550 948-3,0%4,25%
2.FORD FESTA32 22644 149-27,0%2,77%
3.RENAULT CLIO29 25821 49036,1%2,52%
4.VOLKSWAGEN POLO28 09230 204-7,0%2,42%
5.PEUGEOT 20726 41532 109-17,7%2,27%
6.OPEL/VAUXHALL ASTRA25 85422 16316,7%2,23%
7.OPEL/VAUXHALL CORSA25 62835 366-27,5%2,21%
8.RENAULT MÉGANE22 09419 41513,8%1,90%
9.FORD FOCUS21 94824 349-9,9%1,89%
10.FIAT PANDA20 95829 812-29,7%1,80%
-Celkem1 161 7791 244 867-6,7%100,00%

Také mezi značkami patří pomyslná zlatá medaile výrobci z Wolfsburgu. Za ním se ovšem děly věci nevídané, protože na stupních vítězů najdeme dvě francouzské automobilky: Renault a Peugeot. Minule první Ford je až čtvrtý! Hranici 100 tisíc kusů překročili ale jen první dva. Renault slaví úspěchy díky Cliu, a to zejména doma ve Francii (+63,7 %). V menších zemích západní části starého kontinentu, například v Belgii, jde na dračku pro změnu větší Mégane.

Jeho rival Peugeot má v Top 10 řadu 207, která si sice celkově pohoršila, ale jak doma, tak ve Španělsku je velmi úspěšná, navíc ji zdatně podporuje třistaosmička. Nárůsty obou značek ze země galského kohouta oproti dubnu 2009 jsou slušné: 17,2 %, respektive 10,6 %. V tomto ohledu jim může konkurovat pouze deváté BMW (+15,9 %).

Špatně je na tom naopak italský Fiat s poklesem -28,6 %, těsně pod dvacetiprocentní hranicí jsou Ford a evropská větev GM (Opel/Vauxhall). V první desítce budeme marně hledat japonskou Toyotu. Ta doplácí na ztrátu image spolehlivosti, kterou v minulosti oplývala. Před časem dosti medializované svolávací akce s největší pravděpodobností vykonaly své. Na posledních místech Top 10 tak najdeme tři přímé konkurenty z Německa, které si nedarují ani jediné nové auto: Audi, BMW a Mercedes-Benz.

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí značek duben 2010
PořadíZnačka4/20104/2009Změna [%]Tržní podíl
1.VOLKSWAGEN142 037153 223-7,3%12,23%
2.RENAULT100 20985 49117,2%8,63%
3.PEUGEOT89 78781 16810,6%7,73%
4.FORD89 381110 842-19,4%7,69%
5.OPEL/VAUXHALL79 70297 672-18,4%6,86%
6.FIAT70 95299 350-28,6%6,11%
7.CITROËN70 48774 858-5,8%6,07%
8.AUDI56 61957 269-1,1%4,87%
9.BMW52 01744 87215,9%4,48%
10.MERCEDES-BENZ49 38947 9193,1%4,25%
-Celkem1 161 7791 244 867-6,7%100,00%

Na jednotlivých trzích je oproti březnu opět vše jinak. Hitparádu totiž vede Německo, a to i přes další mohutný pokles zapřičiněný šrotovným, nové majitele totiž našlo jen necelých 260 tisíc vozů, zatímco před rokem jich bylo o zhruba 120 tisíc více. Pád tedy činí v procentním vyjádření - 31,7 %. Druhá je překvapivě Francie (191 tisíc), třetí Itálie (160,5 tisíce) a minule první Velká Británie je až čtvrtá (takřka 149 tisíc kusů). Propad italského trhu je také dvouciferný, byť proti německému ani ne poloviční.

Z velkých hráčů na evropském poli se zvedlo opět velmi razantně Španělsko, a to o zhruba 40 %. Ještě více mají dva skandinávské státy: Švédsko a Norsko, největším nárůstem se chlubí trpaslík Irsko (přes 95 %). Česká republika zůstává třináctá, ale toto číslo se objevuje i v procentním poklesu, prodalo se přesně o 2.328 nových automobilů méně.

To ale ještě není nic proti našemu východnímu sousedovi. Slovenský trh se propadl o více než polovinu, čímž trumfl i jinak tradičního vítěze této nelichotivé statistiky, Maďarsko. Několik vln státní podpory se muselo zákonitě projevit, Slováci tak bez ní nemají o výměnu svého vozového parku momentálně zájem.

Registrace automobilů v Evropě podle zemí – duben 2010
PořadíZnačka4/20104/2009Změna [%]Tržní podíl
1.NĚMECKO259 414379 626-31,7%22,33%
2.FRANCIE190 917184 4753,5%16,43%
3.ITÁLIE160 578190 181-15,6%13,82%
4.VELKÁ BRITÁNIE148 793133 47511,5%12,81%
5.ŠPANĚLSKO93 97467 20439,8%8,09%
6.BELGIE57 30947 64120,3%4,93%
7.NIZOZEMÍ37 66830 08125,2%3,24%
8.RAKOUSKO31 72335 898-11,6%2,73%
9.ŠVÝCARSKO26 47724 8926,4%2,28%
10.ŠVÉDSKO25 66818 24940,7%2,21%
11.POLSKO25 31228 736-11,9%2,18%
12.PORTUGALSKO16 94412 19139,0%1,46%
13.ČESKÁ REPUBLIKA15 26417 592-13,2%1,31%
14.ŘECKO12 19814 236-14,3%1,05%
15.NORSKO10 6777 50442,3%0,92%
16.FINSKO10 4077 44339,8%0,90%
17.IRSKO8 5444 37395,4%0,74%
18.DÁNSKO6 8459 054-24,4%0,59%
19.LUCEMBURSKO5 9415 8751,1%0,51%
20.SLOVINSKO5 4414 84012,4%0,47%
21.SLOVENSKO4 94510 540-53,1%0,43%
22.MAĎARSKO3 6656 773-45,9%0,32%
23.KYPR1 1061 402-21,1%0,10%
24.ESTONSKO8611 164-26,0%0,07%
25.LITVA581797-27,1%0,05%
26.LOTYŠSKO458554-17,3%0,04%
27.ISLAND797111,3%0,01%
-Celkem Evropa1 161 7791 244 867-6,7%100,00%
Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Data JATO
 

Přidat názorDiskuse: Evropský trh v dubnu 2010: Pořadí modelů,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…