Facelift Audi A4/S4: další člen klanu

Facelift Audi A4/S4: další člen klanu

 
 

Audi dnes uveřejnila první fotografie faceliftovnané A4 a S4 - 56 fotografií a 6 plakátů je zde..."

V krátkém časovém intervalu se modelová řada vozů z Ingolstadtu přeměnila z decentní podoby do nového výrazného vzhledu, který se odlišuje od všeho ostatního co jezdí po silnicích. Právě teď dostala velkou jednodílnou masku chladiče také řada A4.

Náskok díky designu?
Design vozů Audi prošel v posledních dvou desítkách let zajímavým vývojem. V osmdesátých letech bylo pro tuto luxusní značku koncernu Volkswagen typické futuristické zasklení karosérie, s dokonale aerodynamicky optimalizovanými přechody mezi jednotlivými díly. To se nejdříve objevilo na modelech 100/200, později se stalo jednotícím znakem celého výrobního programu. Po letech se ke stejnému řešení dostala i řada jiných automobilek. Vzhled přídě vozů Audi se měnil jen opatrně, když z generace na generaci přibývaly chromované prvky, zaoblovaly se přísně obdélníkové a později lichoběžníkové tvary masky resp. světlometů a hrany byly zprvu vystřídány obecnými oblými plochami, které v nedávné době inklinovaly zpět k náznakům hran. Zkrátka typický opatrný ("nadčasový") vývoj vzhledu automobilů, které mají být snadno přiřaditelné ke svému výrobci. V této disciplíně vede dlouhá léta Porsche, mnohé asijské značky sice drží tradiční jméno modelové řady, ale příbuzenský vztah dvou po sobě jdoucích generací je často neznatelný.

V prémiovém segmentu, kam Audi patří, je stále velmi těsno. S Mercedesem a jeho klasickou maskou rozeznatelnou na stovky metrů mohly čtyři malé kruhy jen těžko soupeřit a když přišlo BMW s novou stylingovou vlnou Chrise Bangla, ocitlo se Audi (tak pyšné na technické inovace) na konci žebříčku inovativního designu. Pomoc přišla, jako už mnohokrát, z historických předloh. Výrazná maska chladiče monopostů z meziválečného období se v roce 2004 vrací téměř do všech řad automobilky Audi a bude tvořit nový identifikační znak značky. Výrazná příď bude snadno odlišitelná od Mercedesů a BMW. Jak ji však příjme český zákazník, naučený chodit kupovat luxusní vozy s čtyřmi kruhy?

Zapomeneme-li na chvíli na to, jak se změnila příď, je tu výrazně přepracovaná zadní partie, s nízkými do boků zasahujícími koncovými světly. Ta jsou nyní rozdělena (část se nachází na výklopném víku) a přestože Audi se odkazuje na dříve prezentované koncepční studie, nám se zdá, že inspirací byly spíše tvary italských vozů.

Charakteristickým prvkem přepracovaného interiéru je volant, jehož střední část, kryjící airbag, opakuje tvar jednodílné masky chladiče. Všechny verze nové řady Audi A4/A4 Avant mají interiér vykládaný řadou prvků z leštěného hliníku. Zákazníci mohou volit ze tří druhů textilního čalounění, v nabídce jsou i dva druhy luxusního koženého čalounění a nechybí ani čalounění v kombinaci kůže/Alcantara. Zavazadlový prostor čtyřdveřové limuzíny má základní objem 460 litrů, verze A4 Avant nabízejí při sklopených zadních sedadlech až 1184 litrů prostoru pro zavazadla.

Motory
Pro inovované Audi A4/A4 Avant je připravena řada zážehových a vznětových motorů, ve které jsou dva nové zážehové motory s přímým vstřikováním benzinu FSI. Jde o podélně uložený šestiválec 3.2 FSI (188 kW) a přeplňovaný čtyřválec 2.0 T FSI (147 kW). S šestiválcem 3.2 V6 FSI dosahuje Audi A4 rychlosti až 250 km/h (elektronicky omezena) a z 0 na 100 km/h zrychluje během 6,4 s. Přeplňovaný dvoulitr 2.0 T FSI dokáže Audi A4 udělit rychlost až 241 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,3 s.

Škála pohonných jednotek zahrnuje dále agregáty, které se osvědčily už v předchozích modelech značky: Dvoulitrový zážehový čtyřválec (96 kW), přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 T o výkonu (120 kW) a základ tvoří nadále motor 1.6 (75 kW). Na opačném konci nabídky stojí zážehový vidlicový osmiválec V8 o objemu 4,2 (253 kW), určený výhradně pro sportovní verze Audi S4.

V nabídce samozřejmě nemohou chybět turbodiesely TDI – dvoulitrový čtyřválec 2.0 TDI s přímým vstřikováním systému čerpadlo-tryska o výkonu (103 kW), nový šestiválec 3.0 TDI se systémem „common-rail“ o výkonu 150 kW, vidlicový šestiválec 2.5 TDI V6 o výkonu 120 kW a čtyřválec 1.9 TDI o výkonu 85 kW.

Všechny motory přenášejí svůj výkon buď na přední, nebo na všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro. Podle zvolené motorizace a přání zákazníků jsou nové modely vybaveny pěti- nebo šestistupňovými převodovkami, v nabídce modelů s pohonem předních kol je také automatická převodovka multitronic s plynule měnitelným převodem a modely s pohonem všech kol mohou být na přání vybaveny novou šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic se sportovním programem.

Vysoké výkony motorů dobře korespondují s jízdními vlastnostmi. Audi A4 mají vpředu nezávislé čtyřprvkové závěsy kol, vzadu pak nezávislé zavěšení s trojúhelníkovými rameny. Řada prvků zavěšení kol, např. zadní trojúhelníková ramena, náboje kol nebo přední řídicí tyče pocházejí ze sportovních modelů Audi S4. Pro použití v A4/A4 Avant byly však všechny komponenty podvozku, především vinuté pružiny, tlumiče a stabilizátory, nově naladěny.

Standardní výbava nových modelů Audi A4/A4 Avant obsahuje mj. tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy u všech pěti sedadel (přední pásy mají předpínače a omezovače napětí v pásech), aktivní opěrky u předních sedadel, dvoustupňové čelní airbagy, boční airbagy vpředu a průběžné hlavové airbagy. Všechny verze mají rovněž elektricky ovládaná přední a nově i zadní okna a zpětná zrcátka nebo dálkově ovládané centrální zamykání.

Na přání si může zájemce o Audi A4 objednat také např. xenonové adaptivní světlomety, stěrače s dešťovým senzorem, systém samočinné aktivace světel nebo špičkový audiosystém BOSE. Kromě standardně dodávaných hliníkových litých kol mohou zákazníci volit ze škály osmi ráfků o rozměrech až 7,5J x 17 s pneumatikami 235/45 R17. Perlou v nabídce kol jsou osmnáctipalcové disky, dodávané společností quattro GmbH. Řidiči, kteří chtějí nechat ještě více vyniknout sportovnímu stylu nových modelů Audi A4/A4 Avant, mohou zvolit atraktivní „S line“ pakety, obsahující řadu designových a funkčních doplňků.

Audi S4/S4 Avant
Modely Audi S4/S4 Avant patřily podle mínění odborníků už v minulé generaci k tomu nejlepšímu, co segment prestižních vozů nabízel a nové vydání těchto vysoce výkonných sportovně laděných vozů v této tradici bude pokračovat.

K charakteristickým rysům nových modelů Audi S4/S4 Avant patří vedle výkonného zážehového motoru 4.2 V8 (253 kW) také výrazný design který akcentuje dynamický naturel těchto vozů, stálý pohon všech kol quattro a hliníkový podvozek (snížený o 20 mm), korespondující svým charakterem s dynamickými výkony.

Na pohled se modely S4/S4 Avant nové generace od svých sourozenců A4/A4 Avant odlišují jednodílnou maskou chladiče v exkluzivním provedení používaném výhradně pro modely řady „S“. Při pohledu zezadu dávají modely S4/S4 Avant najevo svoji suverenitu čtveřicí oválných koncovek výfuku, osobitým prvkem je i diskrétní spojler nebo atraktivní osmnáctipalcová litá kola Avus rozměru 8J x 18“ obutá do nízkoprofilových pneumatik 235/40 R18. Dominantním prvkem sportovně pojatého interiéru jsou anatomická sedadla Recaro vpředu i vzadu, které poskytují výborné boční držení při jízdě zatáčkami.

Motor V8 dává z objemu 4,2 l výkon 253 kW při 7000 ot/min, jeho točivý moment vrcholí při 3500 ot/min na hodnotě 410 Nm, ovšem už od hranice 1100 ot/min má řidič pod pedálem plynu k dispozici točivý moment téměř 300 Nm. Výkonová hmotnost 4,8 kg/k a mohutný točivý moment jsou zárukou špičkové dynamiky: Audi S4 s novou šestistupňovou manuální převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h během pouhých 5,6 s a na 200 km/h mu to trvá jen 20,6 s. Maximální rychlost je z bezpečnostních důvodů omezena na 250 km/h.

Audi S4/S4 Avant se dodává buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic s funkcí DSP (dynamic shift program) a možností volby sportovního režimu.

Standardní výbava modelů Audi S4/S4 Avant koresponduje s modely A4/A4 Avant – všechny modely mají např. čelní, boční i průběžné hlavové airbagy, aktivní opěrky u předních sedadel, aktivní bezpečnost zvyšuje standardní montáž elektronického stabilizačního systému ESP a vysoce výkonných kotoučových brzd, do jejichž okruhu je zařazený dvoustupňový posilovač s brzdovým asistent.

Inovované A4 se dostane na trh již za nekolik týdnů, S4 (limuzína a kombi) se bude prodávat od příštího roku. Ceny nových modelů A4/S4 zatím nebyly zveřejněny.

Spolupracujeme s TipCars.com
Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou

Asociace českého tradičního obchodu narazila…

Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů

K růstu bitcoinu v poslední době přispívá příliv nového…

Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě

První personální změnou v současné vládě byl odchod…

 
Zdroj: AUDI

Štítky Audi Nové modely Střední třída Design

 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Ojeté Audi A4 B8: Revoluce na německý způsob. Je ale spolehlivá? Ojeté Audi A4 B8: Revoluce na německý způsob. Je ale spolehlivá?

Od roku 1994 plní model A4 roli nejmenšího vozu značky s…

Ojeté Audi A4: Největší problém je s 2.0 TDI PD Ojeté Audi A4: Největší problém je s 2.0 TDI PD

Audi A4 generací B6 a B7 (2000 až 2008) není v zásadě…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s nevlastním tátou!

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s…

Jde ve stopách svého babičky Veroniky Žilkové (55) a nevlastního otce Jakuba Prachaře (33)? Syn Agáty Prachařové…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin uhlídal růžový trikot

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin…

Sedmnáctou etapu Gira d'Italia ovládl po samostatném úniku v závěru francouzský cyklista Pierre Rolland z týmu…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci lidí pocházeli z jižní Evropy a byli staří 7 milionů let

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci…

Nejnovější výzkumy tvrdí, že první předchůdci člověka nepocházeli z Afriky, jak se vědci domnívali doteď, ale…