Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fanoušci Tesly jsou jako náboženští fanatici, říká slavný Bob Lutz

David Bureš
Diskuze (34)
Bývalý vysoce postavený manažer několika amerických automobilek přirovnává Elona Muska k Stevu Jobsovi. Kompliment to však není.

Bob Lutz, který zastával vysoké manažerské funkce v automobilkách Ford, Chrysler nebo General Motors, nikdy nešel pro ostré slovo daleko. Nyní si opět vyšlápl na americkou Teslu a jejího šéfa Elona Muska. A servítky si ani tentokrát rozhodně nebral.

„Fanoušci Tesly jsou jako členové náboženské sekty,“ prohlásil Lutz v ekonomickém pořadu Squawk Box vysílaném americkou stanicí CNBC. „Stejně jako Steve Jobs byl uctíván v Applu, je Elon Musk viděn jako vizionářský bůh, který slibuje fantasmagorickou budoucnost, utopii ziskovosti a výrobního objemu,“ říká dnes čtyřiaosmdesátiletý manažer.

Jenže zatímco Steve Jobs Apple skutečně pozvedl, Musk se zatím podle Lutze může pochlubit jen rostoucí ztrátou a zvyšujícími se výdaji. Výsledkem je tak fakt, že výrobce elektromobilů negeneruje peníze.

„Nevidím nic, co by mně dávalo důvěru, že tato firma může přežít,“uvedl též Lutz s odkazem na to, že finanční injekce společnosti vydrží jen pár čtvrtletí. Zároveň si ale odmítl vsadit na to, kdy Tesla zbankrotuje.

Lutz už Teslu kritizoval v minulosti, i proto mnozí fanoušci Tesly argumentují, že i tentokrát známý byznysmen uvádí zavádějící informace. Lutz třeba v rozhovoru tvrdil, že Tesla prodává vozy pod cenou, protože v prodejní ceně nezohledňuje práci a materiály. Ve skutečnosti se ale hrubá marže výrobce v posledních čtvrtletích pohybuje kolem 20 %.

Sám Elon Musk na Lutzova slova reagoval s humorem. Na své oblíbené sociální síti Twitter zveřejnil svým fanouškům vzkaz: Vážení členové sekty, zbožňuji vás.

Bob Lutz patří mezi nejuznávanější manažery světa. Během své bohaté kariéry vystřídal mnohé pozice u BMW, Fordu, Chrysleru nebo General Motors. Dnes působí ve firmě VLF Automotive, která chce vyrábět upravený Fisker Karma s osmiválcem pod kapotou (Destino V8) nebo sporťák Force 1 V10 na bázi Dodge Viper.

David Bureš
Diskuze (34)
28. 10. 2016 03:27
Nic než pokus zpomalit Teslu
Tesla získala mnohaletý náskok, který masivními investicemi stále udržuje, ne-li zvětšuje. Všichni hoši kteří zaspali mají jedinou šanci - přesvědčit akcionáře, aby donutili Teslu snížit investice a začít generovat zisk. Proto ta "upřímná starost" představitelů autoprůmyslu o zisk Tesly. Naštěstí akcionáři Tesly dobře vědí, že to je krátkozraký postup, kterým by uškodili jenom sami sobě a ztratili náskok, který dělá stroje Tesla jedinečné a to zase zaručuje rychlý a dlouhodobý růst společnosti.
28. 10. 2016 00:49
Re: Sekta
A co ti majitelé Škoda, kteří by o naftový pohon nezavadili ani pohledem?
Avatar - Barrichello
28. 10. 2016 00:14
Re: Bob Lutz
první úvěr co dostali splatili, pak dostali druhý, ale ten byl na nové modely s nízkou spotřebou a emisemi a na rozvoj, ten zatím nesplatili, je dlouhodobý a s nízkými úroky
27. 10. 2016 20:42
Re: Keď pamäť neslúži
:yes:
Avatar - Ondore
27. 10. 2016 16:04
Keď pamäť neslúži
Povedzme si pár faktov o tom, čo dokázal Bob Lutz:
- za 7 rokov spravil sekeru vo výške cca 50-násobku toho, čo Musk získal od investorov za 9 rokov. Bob svoj účet dosiaľ nezaplatil.
- odpísal vodíkové autá ako nereálne
- jeho postoj k elektromobilom je podobný, ako sa pred 100 rokmi pozerali na kone vs. autá. Sakra chlape, máš dosť rokov, aby si si to mohol pamätať, alebo to aspoň počuť od svojho otca! Vlastne keby si si to pamätal, tak by si vedel, že prvé auto, ktoré v tých časoch prekonalo rýchlosť 100 km/h bol elektromobil...

Za mňa tento 84-ročný pán nemá vôbec žiadny kredit na to, aby ho ostatní brali vážne, pokiaľ hovorí o moderných technológiách alebo dlhoch iných.