Ferrari 250 GTO vytesané počítačem z mramoru

 

Jedno z nejslavnějších Ferrari a aktuálně stále nejdražší auto světa přitáhlo pozornost společnosti, věnující se výhradně kamení. Výsledkem je jedinečný model z mramoru.

V loňském roce Ferrari 250 GTO potvrdilo svou pozici nejžádanějšího a nejdražšího klasického vozu, když se jeden z 36 vozů první série vyrobený v roce 1963 prodal za 52 milionů amerických dolarů.

Od svého představení na počátku šedesátých let přitahuje toto Ferrari pozornost závodníků, sběratelů klasických vozů, výrobců sběratelských modelů i hraček a často se stane i cílem umělců, kteří mu vzdávají hold většinou obrazy nebo plastikami.

Nyní se na Ferrari 250 GTO zaměřila společnost Lapicida, která patří mezi nejlepší světové specialisty na zpracování přírodních druhů kamene. Klasický závodní vůz jí posloužil k demonstrování svých schopností.

Ve svém britském sídle vytvořila Lapicida z jediného kusu italského mramoru Arabescato skulpturu Ferrari 250 GTO. Pro její výrobu byl neskenován skutečný vůz a data byla následně vložena do počítače, ovládajícího stroj na řezání mramoru. Ten je schopen vytvořit 3D objekty z bloku kamene o hmotnosti až 25 tun a jeho vrtací hlavy s diamantovými noži se mohou točit rychlostí až 7000 otáček za minutu.

Výsledkem práce tohoto stroje je model v měřítku 1:3,6, který je dlouhý 120 cm, široký 46 cm a vysoký 34 cm. Ruce kameníků se mramorového Ferrari dotkly až při finálních úpravách, kdy byl leštěn jeho povrch, aby vyniklo žilkování mramoru, které vyvolává dojem rychlosti.

Lapicida uvádí, že její mramorové Ferrari 250 GTO je ještě větším unikátem než skutečný vůz, protože existuje v jediném exempláři. Cenou se skulptura skutečné 250 GTO překonat nesnaží a je nabízena za 30.000 britských liber.

Ferrari 250 (1952 - 1964)

Ferrari 250 GTO se představilo v roce 1962 a je poháněno dvanáctiválcem o objemu 3,0 l, osazeným šesti dvojitými karburátory Weber. Tento motor podával výkon 220 kW (299 k) při 7500 min-1 a točivý moment 275 Nm při 5500 min-1. Automobil, jehož pohotovostní hmotnost se pohybuje okolo 1050 kg je schopen dosáhnout maximální rychlosti přes 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 5,6 s.

V letech 1962 až 1963 vzniklo 36 vozů takzvané první série a v roce 1964 je doplnily 3 vozy druhé série, lišící se vzhledem karoserie, která je nižší a připomíná model 250 LM, ale s motorem umístěným vpředu.

Ferrari 250 GTO – homologovaný klasik

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 

Štítky Ferrari Sportovní

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




V hollywoodském bytě se našlo Ferrari 250 GT. Stálo tady přes 30 let! V hollywoodském bytě se našlo Ferrari 250 GT. Stálo tady přes 30 let!

Historická auta lze objevit všude možně, hlavně v…

Ferrari za miliardu: David Lee se svojí sbírkou netroškaří! Ferrari za miliardu: David Lee se svojí sbírkou netroškaří!

Ferrari má po celém světě hodně fanoušků. Někteří si také…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…