Ferrari 250 GTO vytesané počítačem z mramoru

 

Jedno z nejslavnějších Ferrari a aktuálně stále nejdražší auto světa přitáhlo pozornost společnosti, věnující se výhradně kamení. Výsledkem je jedinečný model z mramoru.

V loňském roce Ferrari 250 GTO potvrdilo svou pozici nejžádanějšího a nejdražšího klasického vozu, když se jeden z 36 vozů první série vyrobený v roce 1963 prodal za 52 milionů amerických dolarů.

Od svého představení na počátku šedesátých let přitahuje toto Ferrari pozornost závodníků, sběratelů klasických vozů, výrobců sběratelských modelů i hraček a často se stane i cílem umělců, kteří mu vzdávají hold většinou obrazy nebo plastikami.

Nyní se na Ferrari 250 GTO zaměřila společnost Lapicida, která patří mezi nejlepší světové specialisty na zpracování přírodních druhů kamene. Klasický závodní vůz jí posloužil k demonstrování svých schopností.

Ve svém britském sídle vytvořila Lapicida z jediného kusu italského mramoru Arabescato skulpturu Ferrari 250 GTO. Pro její výrobu byl neskenován skutečný vůz a data byla následně vložena do počítače, ovládajícího stroj na řezání mramoru. Ten je schopen vytvořit 3D objekty z bloku kamene o hmotnosti až 25 tun a jeho vrtací hlavy s diamantovými noži se mohou točit rychlostí až 7000 otáček za minutu.

Výsledkem práce tohoto stroje je model v měřítku 1:3,6, který je dlouhý 120 cm, široký 46 cm a vysoký 34 cm. Ruce kameníků se mramorového Ferrari dotkly až při finálních úpravách, kdy byl leštěn jeho povrch, aby vyniklo žilkování mramoru, které vyvolává dojem rychlosti.

Lapicida uvádí, že její mramorové Ferrari 250 GTO je ještě větším unikátem než skutečný vůz, protože existuje v jediném exempláři. Cenou se skulptura skutečné 250 GTO překonat nesnaží a je nabízena za 30.000 britských liber.

Ferrari 250 (1952 - 1964)

Ferrari 250 GTO se představilo v roce 1962 a je poháněno dvanáctiválcem o objemu 3,0 l, osazeným šesti dvojitými karburátory Weber. Tento motor podával výkon 220 kW (299 k) při 7500 min-1 a točivý moment 275 Nm při 5500 min-1. Automobil, jehož pohotovostní hmotnost se pohybuje okolo 1050 kg je schopen dosáhnout maximální rychlosti přes 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 5,6 s.

V letech 1962 až 1963 vzniklo 36 vozů takzvané první série a v roce 1964 je doplnily 3 vozy druhé série, lišící se vzhledem karoserie, která je nižší a připomíná model 250 LM, ale s motorem umístěným vpředu.

Ferrari 250 GTO – homologovaný klasik

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 

Štítky Ferrari Sportovní

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



V hollywoodském bytě se našlo Ferrari 250 GT. Stálo tady přes 30 let! V hollywoodském bytě se našlo Ferrari 250 GT. Stálo tady přes 30 let!

Historická auta lze objevit všude možně, hlavně v…

Ferrari za miliardu: David Lee se svojí sbírkou netroškaří! Ferrari za miliardu: David Lee se svojí sbírkou netroškaří!

Ferrari má po celém světě hodně fanoušků. Někteří si také…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…