Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari bude od roku 2019 prodávat jen... Hybridy!

David Bureš
Diskuze (1)
Maranellská automobilka chce v následujících letech využít zkušenosti získané při vývoji plug-in hybridu LaFerrari.

Elektrifikace je trend, kterým se do budoucna nevyhnou ani výrobci superaut. Dobře to vědí i v Maranellu, kde už několik let pracují na hybridech. Šéf Ferrari Sergio Marchionne nyní oznámil, že všechny vozy značky prodávané od roku 2019 budou mít nějakou formu hybridního pohonu.

Mohlo by se zdát, že důvodem nasazení této techniky jsou emisní normy, jenže pravda je to jen zčásti. Ferrari je z hlediska evropských úřadů malým výrobcem, a tak se na něj vztahují méně přísné limity než u větších. Jenže automobilka pod vedením Marchionneho, který je od roku 2014 jejím prezidentem, hledí vstříc zvyšování prodejů. V rámci těchto plánů by Ferrari mělo překonat magickou hranici 10.000 prodaných aut ročně, v níž se láme chleba a která znamená pro výrobce přísnější limity pro flotilové emise.

Nabídka hybridních modelů tedy nebude způsobena zájmem zákazníků a konkurenčním bojem, ale snahou o prodej více automobilů. Právě hybridní pohon umožní přísnějšími limity pro větší výrobce projít. Ferrari na něm pracuje od roku 2010, kdy představilo koncept 599 HY-KERS, hybridní verzi Fiorana. O tři roky později pak následoval hybridní hypersport LaFerrari.

Marchionne totiž pokračuje v cíli využívat více prodejního potenciálu Ferrari, což je velký rozdíl proti jeho předchůdci, Lucovi di Montezemolovi. Pod jeho vedením byla roční produkce maranellské automobilky limitována na 7.000 aut ročně, zatímco Marchionne chce do roku 2019 prodávat 9.000 vozů ročně. V roce 2025 pak prodeje značky mají značně přesáhnout 10.000 automobilů.

Automobilka chce více zájemců oslovit širší nabídkou. To však neznamená, že se dočkáme SUV se vzpínajícím se hřebcem, o kterém se dlouhou dobu spekuluje. Tomu se Ferrari stále vyhýbá jak čert kříži. Místo SUV dává představu o rozšířeném portfoliu nedávno představené GTC4Lusso T. GTC4Lusso bylo dosud nabízeno jen s dvanáctiválcem, nově však nabídku rozšířil i osmiválec, kterým chce firma oslovit další zákazníky. Ferrari se pak i nadále bude zaměřovat na různé limitované edice a vozy postavené přesně na míru klienta.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - flyboyeda
9. 11. 2016 16:58
Nijak mě to nepřekvapuje
:yes: