Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari LaFerrari: Na české silnice míří třetí exemplář

David Bureš
Diskuze (14)
LaFerrari je hybridní hypersport s dvanáctiválcem a dvěma elektromotory o kombinovaném výkonu 963 koní.

Ferrari LaFerrari se světu poprvé představilo již v březnu 2013 jako limitovaný speciál, který vznikne jen ve 499 exemplářích. Automobilka vůz nadále produkuje, přičemž třetí (a zároveň poslední) exemplář určený pro české oficiální zastoupení značky dorazil až nyní.

Zatímco předchozí dva dovezené kousky jsou v tradiční červené barvě, třetí kousek se dočkal méně obvyklé bílé perleti Bianco Fuji. Pro Ferrari typická rudá se objevuje alespoň uvnitř, užita je na sedačkách.

Automobil putuje do garáže advokáta a závodníka Roberta Pergla, který je zároveň spolumajitelem jediného oficiálního zastoupení značek Ferrari a Maserati na českém trhu, firmy Scuderia Praha. Osobní přístup k zákazníkovi se ukazuje uvnitř auta, nejenže si nový majitel mohl zvolit barevnou kombinaci vozu, na volantu se navíc objevuje nápis „For Robert“ (Pro Roberta).

O LaFerrari byl ohromný zájem, zároveň ale pro zachování exkluzivity automobilka vyrobí jen 499 jeho exemplářů. Právě kvůli tomu si Ferrari mohlo majitele pečlivě vybrat. Podmínky byly opravdu přísné, což potvrzuje i Robert Pergl.

V první řadě musel nastávající majitel vlastnit minimálně pět vozů z dílny Ferrari a mít dlouhodobý vztah k automobilce jako její oddaný a loajální zákazník. Teprve po splnění těchto podmínek mohlo být jméno zájemce vůbec zapsáno na výběrovou listinu. Tu poté posoudili pracovníci Ferrari a vybrali majitele, podle toho, o koho se jedná a jaký má vztah ke značce.

„LaFerrari není určeno pro každého. Peníze jsou až na druhém místě. Automobilka chce mít jistotu, že jste ten pravý koncový zákazník, ne nějaký překupník či kšeftař,“ vysvětluje tyto podmínky Pergl. Navzdory přísnému výběru se bez problémů našel dostatek zákazníků, kteří je splňovali. LaFerrari bylo vyprodáno ještě před oficiální výstavní premiérou před třemi lety. Zákazníci za vůz platili 1.040.000 eur bez daně (přes 28 milionů korun).

V útrobách LaFerrari pracuje 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec o výkonu 588 kW kombinovaný s dvěma elektromotory. Zatímco jeden pomáhá síle spalovací motoru, druhý je pomocný, který pohání další systémy auta. Hybridní ústrojí dosahuje kombinovaného výkonu 708 kW a točivého momentu přes 900 N.m, přičemž veškerá síla je prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky posílána jen na zadní kola.

LaFerrari je nejrychlejším silničním modelem značky, který navázal na modely 288 GTO, F40, F50 a Enzo. Auto zrychlí z 0-100 km/h za méně než tři sekundy a zvládne jet přes 350 km/h. Základem vozu je karbonová konstrukce, která umožnila srazit hmotnost vozu na 1.585 kg. Zajímavostí je, že čelní skla pro LaFerrari dodává firma Saint-Gobain Sekurit mající továrnu v Hořovicích u Berouna. Díky speciální technologii má sklo jen čtyři milimetry, což dále pomáhá nízké hmotnosti auta.

David Bureš
Diskuze (14)
5. 2. 2016 11:34
Re: ...
Dobry postreh. Je fakt, ze zlta farba na fotkach zmizla aj zo vzorniku, ktory je na stene, a maju tam 3 odtiene bielej >:D
Avatar - Pekelná Micinka
5. 2. 2016 02:36
Re: Bianca
Ale jistě, že ne... [odkaz]
Avatar - beibej
4. 2. 2016 22:40
Re: Bianca
Enzo zůstalo v Praze :yes:
4. 2. 2016 20:29
Re: ...
Ahaa, diky :-)
4. 2. 2016 19:59
Re: Bianca
Enzo už jsem viděl asi desetkrát,F40 taky,ale F50 ještě nikdy.