Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari Classiche zrenovovalo vzácný model 212 Export Coupe Vignale

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Divize maranelské automobilky zaměřená na servis klasických vozů se vzpínajícím se koníkem ve znaku se pochlubila jedním ze svých výjimečných zákroků.

Z dílen Ferrari Classiche totiž vyjel začátkem letošního roku unikátní exemplář Ferrari 212 Export Coupe Vignale, který provedením karoserie popírá své jméno, za čímž se ukrývá zajímavá historie tohoto vozu.

Toto Ferrari totiž vyjelo z bran své automobilky poprvé v dubnu roku 1951 a s pevnou střechou, která plně odpovídala jeho pojmenování, jej v květnu stejného roku kupuje Antonio Mambretti Sozogni Juva.

Jen o měsíc později dochází k další změně majitele a 212 Export Coupe Vignale míří k vévodovi Cesare d'Acquarone.Ten si uzavřené kupé užívá necelých šest měsíců a ještě před koncem roku 1951 jej nechal přestavět na otevřenou barchettu, kterou vlastnil až do roku 1957.

V pořadí třetí majitel byl milovník Ferrari z Padovy, který vůz vlastnil více než čtyři desetiletí a teprve jeho syn jej nedávno prodal brazilskému sběrateli. Ten se rozhodl pro kompletní renovaci vozu používaného v posledních letech k účasti v soutěžích historických vozů včetně slavné Mille Miglia.

Ferrari 212 Export Coupe Vignale tedy zamířilo do dílen Ferrari Classiche, kde proběhla kompletní renovace, která vozu sice nevrátila jeho původní uzavřenou karoserii, ale dostala jej do lepší kondice než bylo v době přestavby na barchettu.

Divize Ferrari Classiche byla otevřena v roce 2006 a zajišťuje komplexní servis pro historická vozidla. Kromě ověřování pravosti nabízí svým zákazníkům technickou pomoc, opravy, výrobu náhradních dílů i kompletní renovace.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2015 15:19
Re: Dobrá práce.
uplne genialne napisane..... ;-) :yes: suhlas
Avatar - Petrolhead_CZ
24. 3. 2015 12:47
Re: Dobrá práce.
:yes:
24. 3. 2015 11:58
Dobrá práce.
Není to tak dlouho, co jsem viděl dokument o této divizi Ferrari, jejich práci a postupech. Před zahájením prací využívají rozsáhlých archivů s původní dokumentací (poměrně dost kompletní), pokud je třeba nových odlitků používají vstupní materiály s původními "recepturami" a veškerou práci odvádějí velmi kvalitně se snahou zachovávat co nejpůvodnější stav vozu. Velmi pečlivě provádějí i testování hotového vozu vč. rozsáhlých jízdních zkoušek.

Pokud je to všechno pravda - a já se domnívám, že asi je - tak si ty nekřesťanský až příšerný prachy zaslouží zcela právem. I kdyby jen pro zachovávání jistého kulturního dědictví. Naprosto profesionální práce a přístup.

Je mi to sympatické. :yes: