13.8. 1999

Projet se klenotem mezi sériově vyráběnými automobily se podaří málokdy. Přesto se to občas povede, a tak jsem mohl absolvovat několik kilometrů za volantem Ferrari F355 GTS. Třistapadesátpětka je v současnosti nejprodávanějším modelem maranellské...

Projet se klenotem mezi sériově vyráběnými automobily se podaří málokdy. Přesto se to občas povede, a tak jsem mohl absolvovat několik kilometrů za volantem Ferrari F355 GTS.

Třistapadesátpětka je v současnosti nejprodávanějším modelem maranellské automobilky. Celkový prodej všech modelů ročně dosahuje hodnoty přibližně 3500 kusů, přičemž řady F355 se prodá asi dvě třetiny z tohoto počtu.

F355 se vyrábí ve třech karosářských variantách. Kupé Berlinetta, kabriolet Spider a GTS s odnímatelným střešním dílem. A právě GTS jsem dostal k dispozici pro krátký test.

Při prvním seznámení zvenku, jsem ocenil klasické tvary F355 s vyklápěcími světly, velkým nasávacím otvorem, který výrazně zasahuje do dveří a klasickými kulatými koncovými světly. Také koncepce vozu je ryze sportovní s pohonnou jednotkou nad zadní nápravou a samozřejmě pohonem zadních kol.

Interiér F355 je velmi strohý, svou jednoduchostí připomíná kokpity závodních vozů. Jen airbag umístěný v mohutném středu volantu poukazuje na to, že jde o vůz určený pro běžné silnice. Skutečně pozoruhodná je klasická, poměrně dlouhá řadicí páka z leštěného hliníku.

Kožená sedadla jsou kvalitní s výrazným bočním vedením. Trošku se mi k tomuto vozu nehodily obyčejné tříbodové pásy, které navíc moc dobře neseděly . Ideální by byly vícebodové pásy, které by lépe držely tělo v sedačce.

A jak se v F355 jede? Je to zážitek se vším, co k tomu patří. Celá jízda byla absolvována bez střešního dílu, takže fantastický zvuk motoru doléhal k mým uším v dostatečné intenzitě. Pro F355 se dodává jediný motor. Jde o vidlicový osmiválec s objemem 3,5 l s pětiventilovou technikou. Nejvyšší výkon 280 kW (380 k) je dosahován při 8200 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 360 Nm vzniká při 5800 ot/min.

Z těchto údajů je patrné, kdy se s tímto vozem opravdu nejlépe svezete - nad pěti tisíci otáčkami. V těchto otáčkách má motor nádherný zvuk, připomínající řev vozů Formule 1. Zrychlení je vzhledem k relativně nízké hmotnosti 1350 kg bleskové a také akcelerace z klidu na 100 km/h pod pět (!) sekund nedá konkurentům na silnici šanci. Síla motoru je opravu pozoruhodná, jelikož prakticky na kterýkoliv rychlostní stupeň šestistupňové převodovky, ve správných otáčkách, dokáže osmiválec výrazně zrychlovat.

Bohužel na dálnici jsem se nedostal, takže porušení předpisu o nejvyšší rychlosti na dálnici jsem naštěstí nemusel absolvovat. Pro informaci - nejvyšší rychlost F355 je 295 km/h!

Brzdová soustava s ABS je velmi dobře dimenzována. Nepociťoval jsem žádné známky slábnutí v závislosti na jejich zahřátí. K dobrému pocitu z brzd přispívají také velmi široké osmnáctipalcové pneumatiky s rozměrem 225/40 (vpředu) a 265/40 (vzadu).

Jízdní vlastnosti snesou nejpřísnější měřítka a blíží se k čistokrevným závodním automobilům. Díky umístění motoru nad zadní nápravou a pohonu zadních kol je chování F355 velmi neutrální a až v extrémních situacích přetáčivé.

Projížďka s Ferrari je pro každého, kdo má rád vůni spáleného benzínu asi celoživotním zážitkem a já nepopírám, že tomu tak bylo i u mě...

Cena Ferrari F355 je přibližně 3.800.000 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Švýcarsko je zemí bunkrů a úkrytů. Některé vypadají jako obyčejné domy nebo stodoly Švýcarsko je zemí bunkrů a úkrytů. Některé vypadají jako obyčejné domy nebo stodoly

Švýcarsko je oficiálně neutrální zemí, ale armádu má…

Češi staví v Norsku most dlouhý téměř kilometr, miliardová zakázka jde do klíčové fáze Češi staví v Norsku most dlouhý téměř kilometr, miliardová zakázka jde do klíčové fáze

Realizace obří zakázky Metrostavu v Norsku má před sebou…

České dráhy zahustily Prahu rekordním počtem vlaků České dráhy zahustily Prahu rekordním počtem vlaků

Ještě nikdy v české historii neprojelo hlavním městem…

Český Google spustil portál pro začínající podnikatele v menších městech Český Google spustil portál pro začínající podnikatele v menších městech

Česká pobočka Google spustila nový portál Startup with…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 5
Zdvihový objem (ccm): 3496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 280 / 8200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 5800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 295
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 17.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 220 / -
Objem nádrže (l):88
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 330
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4250
b) šířka (mm): 1900
c) výška (mm): 1170
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1514
f) rozchod vzadu (mm): 1615
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 0
Hlučnost v vyšších otáčkách: 0
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 0
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 0
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 0
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku! VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Volkswagen Motorsport vyrazil na letošní ročník…

Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

 





 
Připomeňte si sportovní Porsche se čtyřválcovými motory ve velké galerii

Čtyřválec u Porsche není novinka. Připomeňte si sportovce s malými motory

Dnes 08:00

Porsche byl čtyřválcům věrné od svého zrodu na konci 40. let až do poloviny let devadesátých.




Blesk.cz

Dabér Vinnetoua Stanislav Fišer: Vytrhali mu všechny zuby!

Dabér Vinnetoua Stanislav Fišer: Vytrhali mu všechny zuby!

Přesně před týdnem v rozhovoru pro Blesk přiznal, že jeho zdravotní stav není dobrý! A od té doby se českému…

Nejošklivějším psem světa se stala fenka: Nelichotivý titul získala buldočka Zsa Zsa

Nejošklivějším psem světa se stala fenka:…

Titul nejošklivějšího psa letošního roku má právo nosit devítiletá fenka anglického buldoka Zsa Zsa, která…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Radakovič i Bero do Sparty chtějí. Jak vypadá jednání a kdy mohou přijít?

Radakovič i Bero do Sparty chtějí. Jak vypadá…

Dvě posily už Sparta má, další dvě by mohla představit v nejbližších dnech. Podle informací deníku Sport vedení…

 

Reflex.cz

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám signál, v jak špatném prostředí žijeme, říká entomolog

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám…

Umíte si představit přírodu bez ptáků nebo květin? Pokud se naplní nejčernější scénáře, možná to bude realita.…

Imigrační systém USA nevpustil do země bývalého šéfa NATO, tvrdí španělský deník

Imigrační systém USA nevpustil do země bývalého šéfa…

Bývalý šéf diplomacie Evropské unie a někdejší generální tajemník NATO Javier Solana nedostal nedávno povolení…