Projet se klenotem mezi sériově vyráběnými automobily se podaří málokdy. Přesto se to občas povede, a tak jsem mohl absolvovat několik kilometrů za volantem Ferrari F355 GTS. Třistapadesátpětka je v současnosti nejprodávanějším modelem maranellské...

Projet se klenotem mezi sériově vyráběnými automobily se podaří málokdy. Přesto se to občas povede, a tak jsem mohl absolvovat několik kilometrů za volantem Ferrari F355 GTS.

Třistapadesátpětka je v současnosti nejprodávanějším modelem maranellské automobilky. Celkový prodej všech modelů ročně dosahuje hodnoty přibližně 3500 kusů, přičemž řady F355 se prodá asi dvě třetiny z tohoto počtu.

F355 se vyrábí ve třech karosářských variantách. Kupé Berlinetta, kabriolet Spider a GTS s odnímatelným střešním dílem. A právě GTS jsem dostal k dispozici pro krátký test.

Při prvním seznámení zvenku, jsem ocenil klasické tvary F355 s vyklápěcími světly, velkým nasávacím otvorem, který výrazně zasahuje do dveří a klasickými kulatými koncovými světly. Také koncepce vozu je ryze sportovní s pohonnou jednotkou nad zadní nápravou a samozřejmě pohonem zadních kol.

Interiér F355 je velmi strohý, svou jednoduchostí připomíná kokpity závodních vozů. Jen airbag umístěný v mohutném středu volantu poukazuje na to, že jde o vůz určený pro běžné silnice. Skutečně pozoruhodná je klasická, poměrně dlouhá řadicí páka z leštěného hliníku.

Kožená sedadla jsou kvalitní s výrazným bočním vedením. Trošku se mi k tomuto vozu nehodily obyčejné tříbodové pásy, které navíc moc dobře neseděly . Ideální by byly vícebodové pásy, které by lépe držely tělo v sedačce.

A jak se v F355 jede? Je to zážitek se vším, co k tomu patří. Celá jízda byla absolvována bez střešního dílu, takže fantastický zvuk motoru doléhal k mým uším v dostatečné intenzitě. Pro F355 se dodává jediný motor. Jde o vidlicový osmiválec s objemem 3,5 l s pětiventilovou technikou. Nejvyšší výkon 280 kW (380 k) je dosahován při 8200 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 360 Nm vzniká při 5800 ot/min.

Z těchto údajů je patrné, kdy se s tímto vozem opravdu nejlépe svezete - nad pěti tisíci otáčkami. V těchto otáčkách má motor nádherný zvuk, připomínající řev vozů Formule 1. Zrychlení je vzhledem k relativně nízké hmotnosti 1350 kg bleskové a také akcelerace z klidu na 100 km/h pod pět (!) sekund nedá konkurentům na silnici šanci. Síla motoru je opravu pozoruhodná, jelikož prakticky na kterýkoliv rychlostní stupeň šestistupňové převodovky, ve správných otáčkách, dokáže osmiválec výrazně zrychlovat.

Bohužel na dálnici jsem se nedostal, takže porušení předpisu o nejvyšší rychlosti na dálnici jsem naštěstí nemusel absolvovat. Pro informaci - nejvyšší rychlost F355 je 295 km/h!

Brzdová soustava s ABS je velmi dobře dimenzována. Nepociťoval jsem žádné známky slábnutí v závislosti na jejich zahřátí. K dobrému pocitu z brzd přispívají také velmi široké osmnáctipalcové pneumatiky s rozměrem 225/40 (vpředu) a 265/40 (vzadu).

Jízdní vlastnosti snesou nejpřísnější měřítka a blíží se k čistokrevným závodním automobilům. Díky umístění motoru nad zadní nápravou a pohonu zadních kol je chování F355 velmi neutrální a až v extrémních situacích přetáčivé.

Projížďka s Ferrari je pro každého, kdo má rád vůni spáleného benzínu asi celoživotním zážitkem a já nepopírám, že tomu tak bylo i u mě...

Cena Ferrari F355 je přibližně 3.800.000 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají

SPD a komunisté si počkají, s čím policie přijde. Pokud…

Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu

Skoro polovina lidí (45 procent) by uvítala existenci…

Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu

Ministerstvo dopravy zvažuje možnost zavedení koncesního…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 5
Zdvihový objem (ccm): 3496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 280 / 8200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 5800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 295
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 17.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 220 / -
Objem nádrže (l):88
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 330
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4250
b) šířka (mm): 1900
c) výška (mm): 1170
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1514
f) rozchod vzadu (mm): 1615
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 0
Hlučnost v vyšších otáčkách: 0
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 0
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 0
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 0
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 





 
Nový Aston Martin Vantage je tu. S motorem Mercedesu a elektronickým diferenciálem

Nový Aston Martin Vantage je tu. S motorem Mercedesu a elektronickým diferenciálem

Dnes 13:31

Baby Aston se dočkal nové generace. O pohon se stará čtyřlitrový osmiválec s dvěma turby, který Aston využil již v modelu DB11.




Blesk.cz

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů. Stačit bude softwarový update

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů.…

Letošní iPhony vůbec poprvé nabízí možnost bezdrátového nabíjení díky podpoře standardu Qi. Od představení v…

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Tají Aňa Geislerová (41) sladké tajemství? Trojnásobná matka a jedna z nejúspěšnějších českých hereček totiž…

 

iSport.cz

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím. Brání ho i spoluhráči

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím.…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie přiznal, že ho zaskočil trest od vedení NHL za seknutí útočníka…

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i Baník se Zlínem

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i…

Zájemci aby si poslušně stoupli do fronty. O Martina Filla se po skončení podzimní části ligového ročníku…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…