Projet se klenotem mezi sériově vyráběnými automobily se podaří málokdy. Přesto se to občas povede, a tak jsem mohl absolvovat několik kilometrů za volantem Ferrari F355 GTS. Třistapadesátpětka je v současnosti nejprodávanějším modelem maranellské...

Projet se klenotem mezi sériově vyráběnými automobily se podaří málokdy. Přesto se to občas povede, a tak jsem mohl absolvovat několik kilometrů za volantem Ferrari F355 GTS.

Třistapadesátpětka je v současnosti nejprodávanějším modelem maranellské automobilky. Celkový prodej všech modelů ročně dosahuje hodnoty přibližně 3500 kusů, přičemž řady F355 se prodá asi dvě třetiny z tohoto počtu.

F355 se vyrábí ve třech karosářských variantách. Kupé Berlinetta, kabriolet Spider a GTS s odnímatelným střešním dílem. A právě GTS jsem dostal k dispozici pro krátký test.

Při prvním seznámení zvenku, jsem ocenil klasické tvary F355 s vyklápěcími světly, velkým nasávacím otvorem, který výrazně zasahuje do dveří a klasickými kulatými koncovými světly. Také koncepce vozu je ryze sportovní s pohonnou jednotkou nad zadní nápravou a samozřejmě pohonem zadních kol.

Interiér F355 je velmi strohý, svou jednoduchostí připomíná kokpity závodních vozů. Jen airbag umístěný v mohutném středu volantu poukazuje na to, že jde o vůz určený pro běžné silnice. Skutečně pozoruhodná je klasická, poměrně dlouhá řadicí páka z leštěného hliníku.

Kožená sedadla jsou kvalitní s výrazným bočním vedením. Trošku se mi k tomuto vozu nehodily obyčejné tříbodové pásy, které navíc moc dobře neseděly . Ideální by byly vícebodové pásy, které by lépe držely tělo v sedačce.

A jak se v F355 jede? Je to zážitek se vším, co k tomu patří. Celá jízda byla absolvována bez střešního dílu, takže fantastický zvuk motoru doléhal k mým uším v dostatečné intenzitě. Pro F355 se dodává jediný motor. Jde o vidlicový osmiválec s objemem 3,5 l s pětiventilovou technikou. Nejvyšší výkon 280 kW (380 k) je dosahován při 8200 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 360 Nm vzniká při 5800 ot/min.

Z těchto údajů je patrné, kdy se s tímto vozem opravdu nejlépe svezete - nad pěti tisíci otáčkami. V těchto otáčkách má motor nádherný zvuk, připomínající řev vozů Formule 1. Zrychlení je vzhledem k relativně nízké hmotnosti 1350 kg bleskové a také akcelerace z klidu na 100 km/h pod pět (!) sekund nedá konkurentům na silnici šanci. Síla motoru je opravu pozoruhodná, jelikož prakticky na kterýkoliv rychlostní stupeň šestistupňové převodovky, ve správných otáčkách, dokáže osmiválec výrazně zrychlovat.

Bohužel na dálnici jsem se nedostal, takže porušení předpisu o nejvyšší rychlosti na dálnici jsem naštěstí nemusel absolvovat. Pro informaci - nejvyšší rychlost F355 je 295 km/h!

Brzdová soustava s ABS je velmi dobře dimenzována. Nepociťoval jsem žádné známky slábnutí v závislosti na jejich zahřátí. K dobrému pocitu z brzd přispívají také velmi široké osmnáctipalcové pneumatiky s rozměrem 225/40 (vpředu) a 265/40 (vzadu).

Jízdní vlastnosti snesou nejpřísnější měřítka a blíží se k čistokrevným závodním automobilům. Díky umístění motoru nad zadní nápravou a pohonu zadních kol je chování F355 velmi neutrální a až v extrémních situacích přetáčivé.

Projížďka s Ferrari je pro každého, kdo má rád vůni spáleného benzínu asi celoživotním zážitkem a já nepopírám, že tomu tak bylo i u mě...

Cena Ferrari F355 je přibližně 3.800.000 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 5
Zdvihový objem (ccm): 3496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 280 / 8200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 5800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 295
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 17.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 220 / -
Objem nádrže (l):88
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 330
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4250
b) šířka (mm): 1900
c) výška (mm): 1170
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1514
f) rozchod vzadu (mm): 1615
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 0
Hlučnost v vyšších otáčkách: 0
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 0
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 0
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 0
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…