Projet se klenotem mezi sériově vyráběnými automobily se podaří málokdy. Přesto se to občas povede, a tak jsem mohl absolvovat několik kilometrů za volantem Ferrari F355 GTS. Třistapadesátpětka je v současnosti nejprodávanějším modelem maranellské...

Projet se klenotem mezi sériově vyráběnými automobily se podaří málokdy. Přesto se to občas povede, a tak jsem mohl absolvovat několik kilometrů za volantem Ferrari F355 GTS.

Třistapadesátpětka je v současnosti nejprodávanějším modelem maranellské automobilky. Celkový prodej všech modelů ročně dosahuje hodnoty přibližně 3500 kusů, přičemž řady F355 se prodá asi dvě třetiny z tohoto počtu.

F355 se vyrábí ve třech karosářských variantách. Kupé Berlinetta, kabriolet Spider a GTS s odnímatelným střešním dílem. A právě GTS jsem dostal k dispozici pro krátký test.

Při prvním seznámení zvenku, jsem ocenil klasické tvary F355 s vyklápěcími světly, velkým nasávacím otvorem, který výrazně zasahuje do dveří a klasickými kulatými koncovými světly. Také koncepce vozu je ryze sportovní s pohonnou jednotkou nad zadní nápravou a samozřejmě pohonem zadních kol.

Interiér F355 je velmi strohý, svou jednoduchostí připomíná kokpity závodních vozů. Jen airbag umístěný v mohutném středu volantu poukazuje na to, že jde o vůz určený pro běžné silnice. Skutečně pozoruhodná je klasická, poměrně dlouhá řadicí páka z leštěného hliníku.

Kožená sedadla jsou kvalitní s výrazným bočním vedením. Trošku se mi k tomuto vozu nehodily obyčejné tříbodové pásy, které navíc moc dobře neseděly . Ideální by byly vícebodové pásy, které by lépe držely tělo v sedačce.

A jak se v F355 jede? Je to zážitek se vším, co k tomu patří. Celá jízda byla absolvována bez střešního dílu, takže fantastický zvuk motoru doléhal k mým uším v dostatečné intenzitě. Pro F355 se dodává jediný motor. Jde o vidlicový osmiválec s objemem 3,5 l s pětiventilovou technikou. Nejvyšší výkon 280 kW (380 k) je dosahován při 8200 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 360 Nm vzniká při 5800 ot/min.

Z těchto údajů je patrné, kdy se s tímto vozem opravdu nejlépe svezete - nad pěti tisíci otáčkami. V těchto otáčkách má motor nádherný zvuk, připomínající řev vozů Formule 1. Zrychlení je vzhledem k relativně nízké hmotnosti 1350 kg bleskové a také akcelerace z klidu na 100 km/h pod pět (!) sekund nedá konkurentům na silnici šanci. Síla motoru je opravu pozoruhodná, jelikož prakticky na kterýkoliv rychlostní stupeň šestistupňové převodovky, ve správných otáčkách, dokáže osmiválec výrazně zrychlovat.

Bohužel na dálnici jsem se nedostal, takže porušení předpisu o nejvyšší rychlosti na dálnici jsem naštěstí nemusel absolvovat. Pro informaci - nejvyšší rychlost F355 je 295 km/h!

Brzdová soustava s ABS je velmi dobře dimenzována. Nepociťoval jsem žádné známky slábnutí v závislosti na jejich zahřátí. K dobrému pocitu z brzd přispívají také velmi široké osmnáctipalcové pneumatiky s rozměrem 225/40 (vpředu) a 265/40 (vzadu).

Jízdní vlastnosti snesou nejpřísnější měřítka a blíží se k čistokrevným závodním automobilům. Díky umístění motoru nad zadní nápravou a pohonu zadních kol je chování F355 velmi neutrální a až v extrémních situacích přetáčivé.

Projížďka s Ferrari je pro každého, kdo má rád vůni spáleného benzínu asi celoživotním zážitkem a já nepopírám, že tomu tak bylo i u mě...

Cena Ferrari F355 je přibližně 3.800.000 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 5
Zdvihový objem (ccm): 3496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 280 / 8200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 5800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 295
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 17.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 220 / -
Objem nádrže (l):88
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 330
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4250
b) šířka (mm): 1900
c) výška (mm): 1170
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1514
f) rozchod vzadu (mm): 1615
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 0
Hlučnost v vyšších otáčkách: 0
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 0
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 0
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 0
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a nadávky nestíhají vypípávat

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a…

To tu ještě nebylo. V televizní soutěži Prostřeno! se objeví nevidomý soutěžící. Žaneta Šťastná (24) se svým…

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je mohou vidět návštěvníci

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je…

Ve zlínské zoologické zahradě se narodila dvojčata pandy červené. Mláďata jsou tři měsíce stará a pomalu…

 

iSport.cz

TOP 5 gólů 8. kola: Zmrhalův úprk, Teclův parádní volej i zlínský brejk

TOP 5 gólů 8. kola: Zmrhalův úprk, Teclův parádní…

V pořadí osmé kolo ePojisteni.cz ligy se neslo ve znamení pražského derby mezi Spartou a Slavií. Hosté…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…