reklama


Projet se klenotem mezi sériově vyráběnými automobily se podaří málokdy. Přesto se to občas povede, a tak jsem mohl absolvovat několik kilometrů za volantem Ferrari F355 GTS. Třistapadesátpětka je v současnosti nejprodávanějším modelem maranellské...

Projet se klenotem mezi sériově vyráběnými automobily se podaří málokdy. Přesto se to občas povede, a tak jsem mohl absolvovat několik kilometrů za volantem Ferrari F355 GTS.

Třistapadesátpětka je v současnosti nejprodávanějším modelem maranellské automobilky. Celkový prodej všech modelů ročně dosahuje hodnoty přibližně 3500 kusů, přičemž řady F355 se prodá asi dvě třetiny z tohoto počtu.

F355 se vyrábí ve třech karosářských variantách. Kupé Berlinetta, kabriolet Spider a GTS s odnímatelným střešním dílem. A právě GTS jsem dostal k dispozici pro krátký test.

Při prvním seznámení zvenku, jsem ocenil klasické tvary F355 s vyklápěcími světly, velkým nasávacím otvorem, který výrazně zasahuje do dveří a klasickými kulatými koncovými světly. Také koncepce vozu je ryze sportovní s pohonnou jednotkou nad zadní nápravou a samozřejmě pohonem zadních kol.

Interiér F355 je velmi strohý, svou jednoduchostí připomíná kokpity závodních vozů. Jen airbag umístěný v mohutném středu volantu poukazuje na to, že jde o vůz určený pro běžné silnice. Skutečně pozoruhodná je klasická, poměrně dlouhá řadicí páka z leštěného hliníku.

Kožená sedadla jsou kvalitní s výrazným bočním vedením. Trošku se mi k tomuto vozu nehodily obyčejné tříbodové pásy, které navíc moc dobře neseděly . Ideální by byly vícebodové pásy, které by lépe držely tělo v sedačce.

A jak se v F355 jede? Je to zážitek se vším, co k tomu patří. Celá jízda byla absolvována bez střešního dílu, takže fantastický zvuk motoru doléhal k mým uším v dostatečné intenzitě. Pro F355 se dodává jediný motor. Jde o vidlicový osmiválec s objemem 3,5 l s pětiventilovou technikou. Nejvyšší výkon 280 kW (380 k) je dosahován při 8200 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 360 Nm vzniká při 5800 ot/min.

Z těchto údajů je patrné, kdy se s tímto vozem opravdu nejlépe svezete - nad pěti tisíci otáčkami. V těchto otáčkách má motor nádherný zvuk, připomínající řev vozů Formule 1. Zrychlení je vzhledem k relativně nízké hmotnosti 1350 kg bleskové a také akcelerace z klidu na 100 km/h pod pět (!) sekund nedá konkurentům na silnici šanci. Síla motoru je opravu pozoruhodná, jelikož prakticky na kterýkoliv rychlostní stupeň šestistupňové převodovky, ve správných otáčkách, dokáže osmiválec výrazně zrychlovat.

Bohužel na dálnici jsem se nedostal, takže porušení předpisu o nejvyšší rychlosti na dálnici jsem naštěstí nemusel absolvovat. Pro informaci - nejvyšší rychlost F355 je 295 km/h!

Brzdová soustava s ABS je velmi dobře dimenzována. Nepociťoval jsem žádné známky slábnutí v závislosti na jejich zahřátí. K dobrému pocitu z brzd přispívají také velmi široké osmnáctipalcové pneumatiky s rozměrem 225/40 (vpředu) a 265/40 (vzadu).

Jízdní vlastnosti snesou nejpřísnější měřítka a blíží se k čistokrevným závodním automobilům. Díky umístění motoru nad zadní nápravou a pohonu zadních kol je chování F355 velmi neutrální a až v extrémních situacích přetáčivé.

Projížďka s Ferrari je pro každého, kdo má rád vůni spáleného benzínu asi celoživotním zážitkem a já nepopírám, že tomu tak bylo i u mě...

Cena Ferrari F355 je přibližně 3.800.000 Kč.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny

Apple bude největším nájemcem kanceláří v právě…

Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem

Proti neoliberálním a konzervativním politikám a proti…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 5
Zdvihový objem (ccm): 3496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 280 / 8200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 5800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 295
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 17.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 220 / -
Objem nádrže (l):88
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 330
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4250
b) šířka (mm): 1900
c) výška (mm): 1170
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1514
f) rozchod vzadu (mm): 1615
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 0
Hlučnost v vyšších otáčkách: 0
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 0
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 0
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 0
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

 






 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna. Kvůli životnímu prostředí

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna.…

Brusel by mohl do budoucna zakázat klasické plomby, které hradí pojišťovny. Jsou sice zdarma, ale amalgámové a…

 

iSport.cz

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se loučila více než půlka města

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se…

Za silného deště, který neodradil desetitisíce truchlících, se dnes jihobrazilské město Chapecó rozloučilo s…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama