Ferrari to myslí s elektromobilem vážně. Nabídne ho do konce desetiletí
Maranellská automobilka byla vždy propagátorem nejmodernějších technologických řešení. I proto se dnes zabývá také elektrickým pohonem.
Ferrari je dnes už považováno za tradiční automobilku. Ve svých vozech sice používá tu nejpokročilejší technologii, aby byly její vozy z hlediska jízdních schopností vždy na špičce, zároveň je však v některých ohledech značně konzervativní. Teprve až dnes pracuje na SUV (respektive crossoveru), zatímco Porsche, Lamborghini nebo Maserati ho nabízejí už dávno. I proto může leckoho překvapit, když z ústředí značky zaznívají hlasy o přípravách elektromobilu se vzpínajícím se hřebcem v logu.
O přípravách čistě elektrického Ferrari se spekuluje už delší čas, vlastně ještě od dob, kdy automobilce šéfoval Sergio Marchionne. Jeho nástupce, dnes už bývalý generální ředitel Ferrari Louis Camillieri, pak v roce 2019 oznámil, že maranellská značka nabídne čistě elektrický automobil po roce 2025. Nyní tyto plány potvrzuje také předseda správní rady John Elkann, který po Camillieriově nečekaném odchodu do důchodu zároveň úřaduje jako dočasný generální ředitel značky.
„To, co uvidíme v této dekádě, je elektrické Ferrari,“ prohlásil Elkann na nedávné prezentaci finančních výsledků automobilky. Nespecifikoval však, kdy bychom se takového automobilu mohli dočkat, či jakou bude mít koncepci. Každopádně se zdá, že firma pokračuje v dříve oznámeném plánu mít elektrovůz někdy po roce 2025.
Třeba loni na jaře toto rozhodnutí vysvětloval šéf prodejů Enrico Galliera logickým zdůvodněním.„Jsme přesvědčeni, že technologie baterií není dosud dostatečně vyvinuta, aby vyhovovala potřebám superaut.“Podle automobilky se přitom na tom nic nezmění právě do poloviny dekády.
Zatímco tak konkurenční McLaren už otevřeně mluví o přípravách elektromobilu a takový Lotus už elektrický hypersport dokonce představil, Ferrari je v tomto směru zdrženlivější. A to přestože si podalo patent na elektromobil s pohonem všech kol. Ostatně třeba čistě elektrickou budoucnost v tuto chvíli v Maranellu neplánují.
„Rok 2030 bude rokem, kdy stále budeme mít hybridní vozy. Během tohoto desetiletí tedy neuvidíme Ferrari plně elektrické,“ řekl Elkann rovněž na nedávné konferenci. I to naznačuje, že nejbližší budoucnost vidí Ferrari spíše v hybridním pohonu. První vlaštovkou je ostatně plug-in hybrid SF90 Stradale, kombinující osmiválec hned se třemi elektromotory. To už totiž není limitkou jako kdysi elektrifikované LaFerrari, ale součást „běžné“ nabídky značky.
