Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari přece jen zvažuje odmítaný crossover! Přijde kvůli tomu o svého šéfa?

David Bureš
Diskuze (29)
Ferrari by po letech odmítání přece jen mohlo následovat Aston Martin, Maserati nebo Lamborghini s nabídnutím crossoveru.

Módu SUV a crossoverů pokračuje, a tak zatímco jedny automobilky takové modely už prodávají, nebo alespoň připravují, jiné je nadále odmítají s tím, že by zkazily jejich image. Do druhé skupiny se zatím řadí Ferrari, které na veřejnost nabídnutí crossoveru odmítá. Zákulisní zdroje ale naznačují, že v Maranellu trendu podlehli a na takovém automobilu také pracují.

Jestli se informace potvrdí, bude to pikantní záležitost. Aktuální generální ředitel Ferrari Sergio Marchionne se totiž loni nechal slyšet, že maranellský výrobce nabídne SUV jen přes jeho mrtvolu. Známé rčení nikdy neříkej nikdy ale platí i v automobilovém světě, a tak se názor vedení Ferrari mohlo po roce změnit. A navíc se o připravovaném modelu nehovoří jako o SUV, ale crossoveru, a tak to s ním Marchionneovým odchodem asi nebude tak horké...

Příchod crossoveru by ale dával smysl, protože by s ním automobilka snadno zvýšila své prodeje, jak její vedení plánuje. Z loňských 8.014 aut předaných zákazníkům mají do budoucna vzrůst na více než 10.000 vozů ročně. O tento druh aut je zájem po celém světě a zákazníci by ho neodmítli ani od Ferrari. Vždyť takřka cokoliv s vyobrazeným vzpínajícím se hřebcem se prodává jak teplé housky.

V tuto chvíli je vývoj automobilu s interním označením F16X teprve v počáteční fázi, a tak nějaké bližší podrobnosti o voze nejsou dostupné. Ostatně vůbec není jasné, zda se maranellský crossover bude skutečně vyrábět, nebo zda nezůstane jen u prototypu. Při definitivním schválení se však do výroby dostane nejdříve v roce 2021.

Přesto už na povrch některé informace utekly. Automobil by měl být postaven na shodném základu jako nástupce GTC4Lusso, velkého shooting braku s pohonem všech kol. Právě díky němu a předcházejícímu FF získalo Ferrari zkušenosti se čtyřkolkami, které nyní může využít také u crossoveru. Oproti nástupci GTC4Lusso se pak Ferrari F16X nemá lišit jen zvýšenou stavbou, ale také karoserií. Údajně se počítá s aplikací zadních dveří otevíraných proti směru jízdě, které by ulehčily přístup na zadní sedadla. A zároveň by tím Ferrari nenabídlo obyčejné „plebejské“ čtyři dveře, které se k němu prostě nehodí.

Co se týče pohonné jednotky, údajně se nemáme těšit na dvanáctiválec, který zůstane nástupci GTC4Lusso. Místo něj bude k dispozici osmiválec (ten dnešní GTC4Lusso nabízí také) a hybridní verze, které se kvůli emisním normám nemůžou vyhnout ani v Maranellu.

Jestli se Ferrari do segmentu crossoveru přece jen vrhne, je možné, že jedním z mála velkých evropských výrobců bez takového auta bude britský McLaren, který takový model stále razantně odmítá. SUV totiž již příští rok představí vždy konzervativní Rolls-Royce, Lamborghini počítá s SUV Urus a Aston Martin s crossoverem DBX. SUV chce vyrábět také Lotus a s takovým autem se v minulosti hovořilo také v souvislosti s Caterhamem.

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - Hammunasakra
11. 7. 2017 11:56
Re: Ano, zabijte tu image
Jo mám :-)

Vrať se ke svým příspěvku 10.7. 9:08 = FIAT potažmo FCA a Ferrari nemaj nic doslova nic společnýho. Jestli měli v době rozloučení jiný šéfy a dneska stejnýho = je totálně naprosto fuk
Avatar - wakantanka
11. 7. 2017 08:18
Re: Ano, zabijte tu image
Máš pocit, že dve firmy, ktoré nemajú nič spoločné budú mať rovnakého gen. riaditeľa?
Avatar - Hammunasakra
10. 7. 2017 22:03
Re: Ano, zabijte tu image
No a? >:D >:D
Avatar - wakantanka
10. 7. 2017 19:08
Re: Ano, zabijte tu image
No jasne, nemajú nič spoločného, len majú spoločného prezidenta Sergia Marchioneho >:D
Re: Končíme s Ferrari ?
v rendlíku Megere >:D