Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 2005: Nové Punto a návrat Cromy

Ladislav Čermák
Diskuze (8)
Fiat zahájil velkou modelovou ofenzívu s podporou GM, dvou významných novinek se dočkáme už příští rok.

Nové Punto již ponese znamení unifikace, vzniká totiž na společné platformě s budoucí Corsou. Proti současnému stavu naroste o 6 cm do délky na 3,9 m a o 2 cm do výšky na 1,5 m, ovšem rozvor proti současným 2,46 m naroste jen o pár mm. To spolu s chystaným zaoblením vypovídá o stylu, určeném pro novinku. Se štíhlými malými Fiaty je zdá se konec, příští subkompaktní Fiat bude pěkný cvalík, i když si zachová maximum charakteristických linií, které si zamilovala velká část světa; nejnápadnější budou tradičně vysoko umístěné koncovky.

Paleta pohonných jednotek bude podle dnešních trendů klást důraz na pokročilé turbodiesely, nabídne totiž hned čtyři, v rozmezí 1,3 l (51 kW) – 1,9 l (110 kW). Vyznavači benzínu se ovšem také nemusí bát, pro ně jsou připraveny čtyřválce 1,2 (44 kW, s možností plynového pohonu) až 1,7 (95 kW). Novinkou bude šestistupňová robotizovaná převodovka. Interiér si odpustí experimenty a nabídne hladkou palubní desku s klasickým analogovým přístrojovým panelem.

Nová Croma (o jménu ještě není rozhodnuto) najde oporu na podlahové plošině Epsilon, která vozí již Vectru a zpočátku nabídne jedinou karoserii, a sice kombi/hatch á la Signum s variabilním interiérem a zvýšeným posezem pro vzadu sedící cestující. Deklarována je jako kombinace kombi/SUV/dodávka a bude akcentovat zejména vnitřní prostor. Pro velkou limuzínu bez kontinuální tradice není v dnešní době klesajících prodejů klasicky střižených automobilů místo.

Nový top-Fiat bude poháněn vpředu napříč uloženým čtyř- a pětiválci na benzín i naftu, v rozpětí 74 - 143 kW, což souvisí s jeho předpokládanou nižší cenou. Pro případný V6 se však místo také najde.

Začíná velký boj o znovudobytí zákaznických srdcí, sice již pod velením všemocného GM, přesto s tradičním kulatým logem na štítě a velkou dávkou samostatnosti. Zanedlouho se sešikuje Idea, následována Pandou 4x4 a faceliftovanou Multiplou. Za rok se dočkáme nového Punta, velkého Fiata, Pandy Abarth a malého teréňáčku, v roce 2006 pak Punta kombi, nového Stila a nové Multiply. Za další rok pak realizace projektu Microcar, nového Ulysse a velkého SUV a v roce 2008 mj. nového Dobló. I když kdo ví, co bude za čtyři roky.

Ladislav Čermák
Diskuze (8)