3.7. 2015 Jan Mička Jan Mička

Fiat 500 facelift oficiálně: Nebylo potřeba velkých změn

 

Fiat oficiálně představil modernizovaný Fiat 500. Kultovní model prodělal změny hlavně uvnitř. Stalo se tak přesně 58 let po představení první generace.

Je jenom málo automobilů, které by se svou historií a aurou a rovnalo Fiatu 500. Snad možná jenom Mini nebo americké muscle cars. První generace malého italského vozítka neměla následovníka rovných 50 let, a když v roce 2007 konečně dorazil, okamžitě navázal na úspěchy předka, kterého se prodalo 3,8 milionu kusů. Současnou pětistovku si pořídilo více než 1,5 milionu zákazníků, nastavený koncept tedy funguje. Už proto se v rámci faceliftu nepřistupovalo k přehnaným změnám.

Tedy alespoň na první pohled. Fiat totiž uvádí, že „pětistovka“ dostala více než 1800 inovativních detailů. Patří mezi ně přepracované přední světlomety s diodami pro denní svícení, protáhlejší mlhovky, a především nová spodní část nárazníku s mřížkou vytvářející prostorový efekt. Celek září chromem, byť se v tomto ohledu trochu ubralo (zmizela rozměrná lišta v úrovni registrační značky), zcela nové zadní svítilny ale šokují ze všeho nejvíce. Svítit by měl totiž pouze obrys a střed je vyveden v barvě karoserie.

Fiat 500 Cult 0.9 TwinAir (77 kW): První jízdní dojmy

Vůz si zachoval rozvor náprav o délce 2300 milimetrů, takže se klasicky bude sedět o něco výš (Fiat 500 je homologován pro čtyři cestující), malou revolucí ale prošla přístrojová deska. Zatímco dosud byl navigační systém řešen přenosným přístrojem upnutém na jednoduchém stojánku, novinka ji má zabudovanou. Jedná se o systém Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem a postranními tlačítky, tedy řešení, kterým disponují i větší deriváty pětistovky. Panel automatické (či manuální) klimatizace zůstal zachován, stejně jako tlačítka elektrického stahování oken u kratinké řadicí páky. Vedle analogového přístrojového štítu bude k dispozici i digitální sedmipalcový displej TFT od Magneti Marelli, ten jsme si již ale dříve vyzkoušeli u verze Cult.

Fiat 500 je u nás v současnosti dostupný s výbavami Pop, Plus, Sport, Plus C a Vintage´57. Novinka, která se začně prodávat již v červenci, nabídne linie Pop, Popstar a Lounge. Standardem bude sedm airbagů, rádio Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem, USB a AUX konektivita, multifunkční volant, diodové denní svícení a další. Popstar přidá manuální klimatizaci nebo chromované kliky dveří, a Lounge nebude chybět panoramatické střešní okno, litá 15“ kola, kůží potažený volant a spoustu užitečných aplikací v multimediálním systému. Nabídka se však může na jednotlivých trzích lišit.

Fiat 500 0,9 TwinAir – Staré dobré Cinquecento

Pětistovka stále zůstane velmi zábavným autem, které chce být vidět. Nabídka zahrne třináct laků karoserie, z toho sedm pastelových, nová litá kola o velikosti až 16 palců, a sáhnout můžete také po hravých vnějších polepech. Čalounění sedadel u vyšších verzí kombinuje látku a kůži, exkluzivní kousky však nabídnou celokožené kontrastní provedení.

Pod kapotou najdeme motory plnící emisní normu Euro 6, složení palety už ale v podstatě známe. Základem se stane benzinová dvanáctistovka o výkonu 51 kW, která může spalovat i LPG, chybět nebudou dvě verze přeplňovaného dvouválce 0.9 TwinAir (62,5 a 77 kW), a vyznavače nafty potěší třináctistovka MultiJet s výkonem 70 kW a spotřebou jenom 3,8 l/100 km. Na specifickým trzích se objeví i čtrnáctistovka o výkonu 74,5 kW a přeplňovaný dvouválec „přiškrcený“ na 48,5 kW.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Amerika má nové nejlevnější auto. Měsíčně stojí jako značkové tenisky Amerika má nové nejlevnější auto. Měsíčně stojí jako značkové tenisky

Co může být lepší než pořízení drahého elektromobilu?…

Euro NCAP 2017: Fiat 500 – Ministylovce se hodně nedařilo Euro NCAP 2017: Fiat 500 – Ministylovce se hodně nedařilo

Fiat 500 v roce 2007 získal plný počet pěti hvězd a o…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…