Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Group: Plány výroby v blízké budoucnosti odtajněny, Centro Stile Alfa se stěhuje

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Šéf Fiat Group Sergio Marchionne odtajnil výrobní plány italského koncernu pro blízkou budoucnost. Současně oznámil, že designérské centrum Alfy Romeo změní adresu.

Střednědobý plán celé skupiny Fiat byl uveřejněn proto, že na vedení koncernu silně tlačily odbory. Byl sestaven i s ohledem na současnou globální hospodářskou recesi a nezdařený pokus o získání německého Opelu. Jeho součástí je také rozložení výroby do jednotlivých závodů po celé Itálii.

Továrna Alfy Romeo v Pomigliano d'Arco značně omezí produkci, přičemž později by měl odsud vyjíždět nejméně jeden nový model Alfy. Nebude to však nástupce 147, ten bude vznikat od příštího roku v závodě Cassino. Z výrobních linek tam sjíždějí v současnosti též Fiaty Bravo a Croma a Lancia Delta, ty budou pokračovat i nadále.

Továrna Melfi pak bude mít na starosti výrobu modernizovaného Grande Punta a nového vozu na platformě Punto Evo. V Mirafiori se program nemění, zahrnuje Punto Classic, Multiplu a dvojčata Idea/Musa, kromě nich také Alfu MiTo, která ještě letos v září dostane pod kapotu motory Multiair. V Termini Imerese bude pokračovat výroba Lancie Ypsion s agregáty splňujícími emisní normu Euro 5, a to do roku 2011. Poté se tato továrna bude věnovat zatím blíže nespecifikovaným aktivitám, které s automobilovým průmyslem nesouvisí.

Již v úvodu zmíněný závod v Pomigliano d'Arco bude pokračovat v produkci Alfy 159 ještě i příští rok, do jeho konce by se také měly vyrábět modely 147 a GT. Změny se vůbec nedotknou velkých užitkových vozů řady Ducato z továrny Sevel ve Val di Sangro. Marchionne se zmínil též o divizi Iveco, tam zatím potvrdil výrobu řady Eurocargo v Brescii, Daily v Suzzaře a autobusů Citelis a Domino v Avellinu.

Poslední změnou je stěhování designérského centra Alfy Romeo, které právě probíhá. Vzhledem k tomu, že se celý koncern snaží ušetřit náklady, soustřeďuje veškerou návrhářskou činnost do Mirafiori. Alfa Romeo Centro Stile se tak stěhuje z Milána (respektive Arese) do Turína. V Arese zůstává jen tovární muzeum Alfy, která tímto krokem po bezmála století zpřetrhala vazby s místem svého vzniku. Vždyť v milánském Portellu se rozběhla výroba vozů se značkou A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) již v roce 1910. Jedním z mála pojítek je tak tovární emblém s křížem a hadem. Hadem se pyšnili příslušníci starého milánského rodu Viscontiů, kříž je dodnes znakem samotného města.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)