Fiat Group: Plány výroby v blízké budoucnosti odtajněny, Centro Stile Alfa se stěhuje
Střednědobý plán celé skupiny Fiat byl uveřejněn proto, že na vedení koncernu silně tlačily odbory. Byl sestaven i s ohledem na současnou globální hospodářskou recesi a nezdařený pokus o získání německého Opelu. Jeho součástí je také rozložení výroby do jednotlivých závodů po celé Itálii.
Továrna Alfy Romeo v Pomigliano d'Arco značně omezí produkci, přičemž později by měl odsud vyjíždět nejméně jeden nový model Alfy. Nebude to však nástupce 147, ten bude vznikat od příštího roku v závodě Cassino. Z výrobních linek tam sjíždějí v současnosti též Fiaty Bravo a Croma a Lancia Delta, ty budou pokračovat i nadále.
Továrna Melfi pak bude mít na starosti výrobu modernizovaného Grande Punta a nového vozu na platformě Punto Evo. V Mirafiori se program nemění, zahrnuje Punto Classic, Multiplu a dvojčata Idea/Musa, kromě nich také Alfu MiTo, která ještě letos v září dostane pod kapotu motory Multiair. V Termini Imerese bude pokračovat výroba Lancie Ypsion s agregáty splňujícími emisní normu Euro 5, a to do roku 2011. Poté se tato továrna bude věnovat zatím blíže nespecifikovaným aktivitám, které s automobilovým průmyslem nesouvisí.
Již v úvodu zmíněný závod v Pomigliano d'Arco bude pokračovat v produkci Alfy 159 ještě i příští rok, do jeho konce by se také měly vyrábět modely 147 a GT. Změny se vůbec nedotknou velkých užitkových vozů řady Ducato z továrny Sevel ve Val di Sangro. Marchionne se zmínil též o divizi Iveco, tam zatím potvrdil výrobu řady Eurocargo v Brescii, Daily v Suzzaře a autobusů Citelis a Domino v Avellinu.
Poslední změnou je stěhování designérského centra Alfy Romeo, které právě probíhá. Vzhledem k tomu, že se celý koncern snaží ušetřit náklady, soustřeďuje veškerou návrhářskou činnost do Mirafiori. Alfa Romeo Centro Stile se tak stěhuje z Milána (respektive Arese) do Turína. V Arese zůstává jen tovární muzeum Alfy, která tímto krokem po bezmála století zpřetrhala vazby s místem svého vzniku. Vždyť v milánském Portellu se rozběhla výroba vozů se značkou A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) již v roce 1910. Jedním z mála pojítek je tak tovární emblém s křížem a hadem. Hadem se pyšnili příslušníci starého milánského rodu Viscontiů, kříž je dodnes znakem samotného města.