Fiat Group: Plány výroby v blízké budoucnosti odtajněny, Centro Stile Alfa se stěhuje

Fiat Group: Plány výroby v blízké budoucnosti odtajněny, Centro Stile Alfa se stěhuje

 

Šéf Fiat Group Sergio Marchionne odtajnil výrobní plány italského koncernu pro blízkou budoucnost. Současně oznámil, že designérské centrum Alfy Romeo změní adresu.

Střednědobý plán celé skupiny Fiat byl uveřejněn proto, že na vedení koncernu silně tlačily odbory. Byl sestaven i s ohledem na současnou globální hospodářskou recesi a nezdařený pokus o získání německého Opelu. Jeho součástí je také rozložení výroby do jednotlivých závodů po celé Itálii.

Továrna Alfy Romeo v Pomigliano d'Arco značně omezí produkci, přičemž později by měl odsud vyjíždět nejméně jeden nový model Alfy. Nebude to však nástupce 147, ten bude vznikat od příštího roku v závodě Cassino. Z výrobních linek tam sjíždějí v současnosti též Fiaty Bravo a Croma a Lancia Delta, ty budou pokračovat i nadále.

Továrna Melfi pak bude mít na starosti výrobu modernizovaného Grande Punta a nového vozu na platformě Punto Evo. V Mirafiori se program nemění, zahrnuje Punto Classic, Multiplu a dvojčata Idea/Musa, kromě nich také Alfu MiTo, která ještě letos v září dostane pod kapotu motory Multiair. V Termini Imerese bude pokračovat výroba Lancie Ypsion s agregáty splňujícími emisní normu Euro 5, a to do roku 2011. Poté se tato továrna bude věnovat zatím blíže nespecifikovaným aktivitám, které s automobilovým průmyslem nesouvisí.

Již v úvodu zmíněný závod v Pomigliano d'Arco bude pokračovat v produkci Alfy 159 ještě i příští rok, do jeho konce by se také měly vyrábět modely 147 a GT. Změny se vůbec nedotknou velkých užitkových vozů řady Ducato z továrny Sevel ve Val di Sangro. Marchionne se zmínil též o divizi Iveco, tam zatím potvrdil výrobu řady Eurocargo v Brescii, Daily v Suzzaře a autobusů Citelis a Domino v Avellinu.

Poslední změnou je stěhování designérského centra Alfy Romeo, které právě probíhá. Vzhledem k tomu, že se celý koncern snaží ušetřit náklady, soustřeďuje veškerou návrhářskou činnost do Mirafiori. Alfa Romeo Centro Stile se tak stěhuje z Milána (respektive Arese) do Turína. V Arese zůstává jen tovární muzeum Alfy, která tímto krokem po bezmála století zpřetrhala vazby s místem svého vzniku. Vždyť v milánském Portellu se rozběhla výroba vozů se značkou A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) již v roce 1910. Jedním z mála pojítek je tak tovární emblém s křížem a hadem. Hadem se pyšnili příslušníci starého milánského rodu Viscontiů, kříž je dodnes znakem samotného města.

Spolupracujeme s TipCars.com
Dolínek ucouvl. Společný podnik Prahy a Penty k metru D zatím nebude Dolínek ucouvl. Společný podnik Prahy a Penty k metru D zatím nebude

Pražská rada dnes nebude projednávat společný podnik…

Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v…

Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média

Americký prezident Donald Trump zašel na summitu v…

Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla

Ženám v Saúdské Arábii se letos poprvé otevře letecká…

 

Štítky Fiat Ekonomika

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 





 
Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Dnes 08:00

Dlouhých 24 let figuroval pod kapotami mnoha větších evropských vozů motor označený PRV. Pod trojicí písmen se však za ta léta ukrývala celá rodina různorodých agregátů.




Blesk.cz

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku Peake a velké drzosti

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku…

Bývalý ministr dopravy za Věci veřejné a později strany LIDEM Pavel Dobeš se pokouší o politický návrat. Loni na…

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Otec vévodkyně Meghan (36) si nechal zaplatit tučnou sumu za nafocení naaranžovaných snímků a nevynechá jedinou…

 

iSport.cz

Washington chystá novou dvojku. Rus se bude dělit o čas s Vaněčkem

Washington chystá novou dvojku. Rus se bude dělit o…

Jádro týmu Washington Capitals zůstane po premiérovém vítězství ve Stanley Cupu pro příští rok stejné, nicméně…

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil malého fanouška

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Chorvatský Záhřeb v pondělí zažil erupci národní hrdosti a nadšení. Více než půl milionu lidí…

 

Reflex.cz

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi „fjordů a pohlavní nemoci“

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi…

Na hlavním železničním nádraží v Oslu se v minulých dnech objevila kontroverzní reklama na kondomy, která…

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje proti stereotypizaci ženského těla

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje…

Teprve třiadvacetileté bloggerce a nyní také spisovatelce Chideře Eggerue se v zahraničních médiích dostává čím…