Fiat Panda Cross: Drsný medvídek s pohonem všech kol
Fiat rozšiřuje nabídku modelu Panda. Na autosalonu v Ženevě ukáže tento minivůz svoji drsnou tvář, představí se zde terénní verze Cross. Ta je známá již z předchozí generace tohoto modelu. V nabídce Pandy doplňuje pseudoterénní verzi Trekking a verzi 4x4 s pohonem všech kol.
Designově auto přímo navazuje na minulou generaci Crossu, vzhled má přímo odkazovat na vozy kategorie SUV. Přídi dominuje nový nárazník s diodami pro denní svícení, který má vydržet i jízdu v terénu. Hlavní světlomety doplňují menší mlhová světla.
Z boku zaujmou výraznější podběhy nebo patnáctipalcová hliníková kola obutá do celoročních pneumatik s rozměry 185/65. Nový nárazník najdeme také na zádi. Nové prvky znamenají spolu se zvýšenou světlou výškou (15 až 16 cm podle motoru) zlepšení nájezdových úhlů. Hodnota předního činí 24°, zadního pak 33°.
Technicky Panda Cross vychází z Pandy 4x4, poháněná jsou tak všechna čtyři kola. Řidič může volit mezi třemi režimy fungování systému 4x4. V módu Auto je přenos točivého momentu na obě nápravy přenášen automaticky podle potřeby, Lock je zaměřen na jízdu v terénních podmínkách, protáčející se kola jsou v tomto případě přibrzďována. Hill Descent je zase určen pro jízdu do prudkých kopců a sjíždění velmi hrbolatých cest.
Automobil bude dostupný se dvěma motory – přeplňovaným benzinovým dvouválcem 0.9 TwinAir (66 kW a 145 N.m) a turbodieselem 1.3 MultiJet (59 kW a 190 N.m). Obě jednotky si proti těm ve výchozí Pandě výkonnově polepšily o pět koní. Zážehová jednotka bude spolupracovat se šestistupňovou převodovkou s kratším prvním stupněm.
Fiat Panda Cross se začne prodávat na podzim. Kdo čekal, že se v Ženevě představí chystaný crossover Fiat 500X, musí počkat až do léta. První obrázky tohoto auta budou podle dřívějších zpráv zveřejněny 4. července, tedy v den 57. výročí představení původního Fiatu 500. Naopak sourozence 500X, Jeep Laredo v ženevském Palexpu uvidíme.