Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat Panda: Vše co už víme

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Třetí generace oblíbené Pandy se blíží, bude větší a lépe vybavená.

Fiat chystá pro letošní frankfurtský autosalon premiéru třetí generace modelu Panda. Úspěšné ingredience (Panda je nejprodávanějším minivozem v Evropě) není třeba měnit, a proto se nová Panda nebude od té předchozí tolik lišit.

Podobné zůstanou například tvary nové Pandy, i sám hlavní designér vozu Mauro Pierallini přiznal, že při jeho tvorbě neměnili jádro, ale pouze provedení.

Fotografie z výrobní linky nové Pandy a skici z patentových spisů naznačily, že nová generace italského minivozu použije designové prvky z většího Fiatu Uno, vyráběného v Brazílii.

Celkový charakter vysoké karoserie bude zachován, obě generace italského minivozu se budou podobat především z bočního pohledu. Také nová generace Pandy bude mít trojici bočních oken a vysoko umístěné, svisle postavené zadní světlomety. Třetí okno však bude zakulacené, zadní světla budou kratší a budou zřejmě součástí pátých dveří.

Mohutné podběhy kol vypadají prakticky totožně s Unem a přispějí k robustnějšímu vzhledu nové Pandy.

Třetí generace si i přes nárůst rozměrů do všech směrů zachová podvozek s rozvorem o délce 2,3 metru (pochází z Fiatu 500), zvětší se tak hlavně přední a zadní převis. Cestujícím na zadních místech se vůz pokusí nabídnout více podélného prostoru díky tenčím opěradlům předních sedadel. Příčně si cestující příliš nepolepší, nárůst do šířky mají mít na svědomí především tlustší dveře, zvyšující pasivní bezpečnost auta.

Uvnitř najdeme plochy lakované stejnou barvou jako karoserie, což je prvek převzatý z luxusnějšího Fiatu 500. Velká odkládací schránka před spolujezdcem zase odkazuje na původní Pandu. Originální vůz zřejmě připomenou i některé retro prvky interiéru.

Zatímco současná generace Pandy vznikla spoluprácí studií Bertone a I.DE.A, tu novou tvořilo designérské oddělení Fiatu, Fiat Centro Stile.

Zavazadlový prostor by měl pojmout o několik desítek litrů více (Panda druhé generace nabízí objem 200 litrů), potěší dělené zadní sedadlo či příplatkové sklopné opěradlo sedadla spolujezdce.

Nabídku motorů doplní nové dvouválcové jednotky 0,9 TwinAir v atmosférické a přeplňované verzi (48 resp. 62 kW), silnější dvouválec pak i s možností spalování CNG (59 kW). Tyto motory by měly dosáhnout kombinované spotřeby 4,2 l/100 km.

Ze současné generace bude použit zážehový čtyřválec o objemu 1,2 litru (50 kW), který bude nabízen i s možností spalování LPG, a turbodiesel 1,3 (55 kW). Všechny motory v nové Pandě mají být doplněny start-stop systémem.

Mezi prvky příplatkové výbavy mají patřit položky jako je vyhřívání sedadel, navigace či později také systém zamezující najetí do vozu vpředu. Bezpečnostní výbava by měla být poměrně bohatá, obsahovat bude čtveřici airbagů či ESP (zatím není jasné, zda jej dostanou všechny modely). Cílem jsou prý čtyři hvězdičky v nárazových testech Euro NCAP. Druhá generace Pandy v roce 2004 získala tři hvězdičky.

Prodej nové Pandy začne v únoru 2012. Zatímco výroba současné generace probíhá v polských Tychách, ta nová se bude vyrábět v italské továrně Pomigliano d’Arco nedaleko Neapole, kde se dříve stavěly vozy značky Alfy Romeo.

V budoucnu se nabídka rozšíří i o verzi s pohonem všech kol a terénní provedení Cross.


redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
13. 8. 2011 13:35
Re: Designové skvosty
No a fakt je ten, že tady udělá designový skvost skutečně jenom mostr nad mistry. Nakonec poslední móda uniformní masky na všech vozech jedné značky od prcka až po sedan je toho důkazem - viz KIA Picanto, která bude celkově asi dobrý auto, ale ten čumák vypadá, jako by někdo nasadil na náklaďák předek od tramvaje.
13. 8. 2011 13:33
Re: Sorry, pánové
Tak si přečti, co tady GTI a nad nim Dinar píšou a projdi si všechny ty články (není jich málo) o nastupující Pandě (a taky brazilském Unu - taky jich není málo) a snad pochopíš, co tím oni pánové chtěli říct. GTI logicky vychází z toho, co nám bylo dost masově zatím prezentováno, ale že by apripri kritzoval, to jsem nějak v jeho příspěvku nenašel, asi to bude tím, že na rozdíl od výlevů jiných skutečných zdejších "mistrů slova" jeho příspěvky čtu rád, pozorně a s pochopením. Dovolil bych si citovat kousek jeho textu : "Jinak ovšem očekávajme příjezd Pandy s velkým potěšením, přeci jen, prodejní čísla současné generace hovoří jasně..." (konec citátu).
13. 8. 2011 13:26
Re: Styl
No, já si právě nový Swift prolezl - překvapilo mně, že je o dost (samozřejmně v rámci možností) větší a když jsme to na autosalonu prohlíželi, tak nás napadlo že je to přístup a la Golf. Vizuální dojem stejný a prakticky nic není stejné. Na druhou stranu můžeš mít pravdu s tou Pandou, když bude větší a prostornější a zachová maximum designových atributů té stávající, rozhodně jí to neuškodí. Uvidíme na živo....
13. 8. 2011 08:56
Re: Styl
Za příspěvek :yes: - jako vždy v Tvém případě :-) ...
Souhlasím s tebou, že vývojově je na tom Fiat špatně (snad až na motory), ale designově má podle mně ještě stále co nabídnout (viz 500, Punto Evo, Bravo atd...) a i spojení designu Una s klasickými prvky Pandy by nemusel dopadnout až tak špatně... Spíš se bojím těch částí interieru z F500 ve spojení s nejnižšími výbavami Pandy - tohle spojení se mi prostě moc nezamlouvá... Bohužel přibude asi i vyšší cena oproti minulé Pandě, ke které nasvědčují téměř všechny aspekty - nárůst rozměrů, vyšší bezpečnost, přesunutí výroby na linku Alfy v Itálii atd... Rozhodně si ale nemyslím, že by to mělo být samotné Uno - vždyť Panda bude kratší, vyšší, bezpečnější a celkově (pravděpodobně) kvalitnější...
PS: Mluvil Jsi zde o Suzuki... Mrkni se na nejnovější Swift, tam taky designově žádné super nové auto nevymýšleli a rozhodně si nemyslím, že by výsledek byl až tak špatný...
Avatar - Ham.
11. 8. 2011 22:23
Designové skvosty
od této třídy nejde očekávat. Naopak určitá umírněnost kombinovaná s vizuální robusností nemusí být vůbec na škodu. Teď jde o to aby zvládli kvalitu a především cenu, pokud by nasadili cenu na dostřel třídy malých vozů tak mají smolíka (pád cen v posledním období ukazuje, že třeba Picanto může mít problém s prodejností vzhledem k malému cenovému odstupu od malých vozů a nižší střední a to i z vlastní stáje), když se vejdou někam na 150-160k tak proč ne.