Fiktivní moderní soutěžní speciály v klasických barvách. To je pokoukání!

 

Čas od času někoho napadne se trochu zasnít a pohrát si s grafikou. Už jsme tu měli třeba současné monoposty formule 1 v historických retro barvách. A co takhle soutěžní auta?

FIA před časem zveřejnila nástin technických pravidel prestižní kategorie WRC pro rok 2017. Původní myšlenkou bylo, že coby speciál nejvýkonnější třídy může sloužit mnohem více aut než dnes, kdy jsou většinou odvozena z malých modelů. Mistrovství světa už dominuje tři roky Volkswagen, což seriálu upřímně moc nesvědčí, po letech suverenity jednoho Sébastiena (Loeba v barvách Citroënu) přišel druhý (Ogier s Polem). Dnešní soutěže ale nejsou tím, čím byly v minulosti, nejezdí se v Africe, podniky měří mnohem méně, hvězdicová jízda do Monte Carla je také dávno minulostí...

Co kdyby se do MS vrátily Audi, Porsche, Abarth, Alfa Romeo, Alpine, Mercedes-Benz (vlastně AMG) a další značky? Digitální kresby zveřejněné serverem CarWow ukazují desítku aut, navíc v retro barvách svých předchůdců. Ne všechny jsou ze soutěžního světa, ale to je celkem vedlejší. Prakticky každé se proměnilo v širokou, ospoilerovanou a okřídlenou bestii plnou chladicích otvorů, se světelnými rampami na přídi.

Giulii bych si osobně raději představil červenou, ale oděv Martini jí sluší (a kdysi jej používala v DTM). Kombinaci rudé barvy a pruhů slavné likérky zase vozily Brabhamy poháněné plochými dvanáctiválci od Alfy ve formuli 1. Značka s křížem a hadem sice nikdy nepostavila zbraň na absolutní výhry v rallye, ale v asfaltových podnicích v 80. letech byla kupé GTV6 hodně úspěšná. To Audi Quattro znamenalo revoluci v tomto sportu díky pohonu všech kol, přeplňované pětiválce ztratily svou dominanci až s příchodem Peugeotu. Malé kupé TT by se do rallye hodilo, žlutobílé barvy HB už se bohužel nikdy neobjeví kvůli zákazu tabákové reklamy...

Moderní pětistovky se soutěží zúčastňují i dnes, ale v nižších třídách. Přestěhovat motor dozadu jako u originálu bohužel dnes nejde, ano, vzkřísit ideu skupiny B by vůbec nebylo od věci... Abarth údajně speciál pro WRC chystá, ale na základě nového spideru 124. Přetvořit Mustang do podoby auta pro rallye je myšlenka poněkud šílená, ale proč ne? Tenhle má modrobílé zbarvení „béčka“ RS200, proto nese i toto dodatkové označení, ale spíš by mi přišlo logičtější RS230... Ford v šampionátu zůstává i nyní, zastupuje ho M-Sport Malcolma Wilsona.

Když má Giulia barvy Martini, jak vymalovat Lancii Delta? Pochopitelně v legendárním kabátku z časů Stratosu a Sandra Munariho. Bohužel, vedení Fiatu nalinkovalo značce, která získala deset titulů šampiona mezi výrobci, mnohem smutnější osud a pomalu zaniká. Doby, kdy se na erzetách proháněla i velká auta, jsou také dávno za námi. Mercedes uspěl s kupátky SLC C107 hlavně v Africe. Černočervená kombinace však patřila „rudé svini“, cestovnímu 300 SEL 6.8 postavenému u AMG v roce 1971. Ten měl osmiválec 6,8 l a Hans Heyer s Clemensem Schickentanzem s ním dojeli druzí ve 24 hodinách Spa. V roce 2010 do jeho podoby u AMG upravili tehdejší S63 série W221. Vizualizace pochopitelně vychází z aktuální S-Klasse. S šestilitrovým V12 a dvěma turby jako S65 by to byl brutální maratonec...

Porsche 911 si ve sněhu, na písku, šotolině i asfaltu odjelo své. Bílomodré barvy Rothmansu nejvíc proslavila dakarská čtyřkolka 959, vítěz ročníku 1986 (René Metge s Dominiquem Lemoynem), ale nesly je i předchozí 953 a dokonce i 911 pro klasické soutěže se zadním pohonem, takže moderní nástupce není až zas taková naivita. Podobu nového sporťáku značky Alpine ještě neznáme, ale představa navazuje také tvarově na modrou legendu A110, vítěze Rallye Monte Carlo 1971 a 1973 a prvního mistra světa značek. I ta měla motor vzadu.

Rolls-Royce v rallye může připadat leckomu jako hodně velká absurdita, ale hrdé britské vozy jely dálkové maratony včetně Dakaru, tam startovalo v roce 1981 kupé Corniche a vodil jej Thierry de Montcorgé. Wraith je oděn právě do jeho bílé s červeným a oranžovým pruhem. Volkswagen sklízí aktuálně úspěchy s v úvodu zmíněným Polem, ale v letech 2009-2011 vyhrály Race Touaregy třikrát po sobě jihoamerický Dakar. Nový Tiguan v méně extrémnější podobě s vyvedeným sáním nahoru a zvýšeným podvozkem je na první pohled zvláštní... Ale na druhou stranu, proč ne? I speciál WRC odvozený z crossoveru už jsme tu měli, u Suzuki.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…