Finská Rally 2011 – Druhá etapa patřila stíhačce Hirvonena, Semerád havaroval a končí

Finská Rally 2011 – Druhá etapa patřila stíhačce Hirvonena, Semerád havaroval a končí

 

Po jezdecké chybě ve čtvrtek se Mikko pustil do stíhačky a před domácími fanoušky stoupá pořadím výš a výš. Český jezdec havaroval a začalo mu hořet auto.

Páteční etapa Neste Oil Rally Finland 2011 se skládala z osmi měřených úseků (pouze nejdelší test Hyväneula (29,9 km) se jel dvakrát) o celkové délce 134,6 km. V poledne byl však k dispozici pouze patnáctiminutový vzdálený remote servis v Lahti, takže jezdci se museli zamýšlet i nad výdrží soutěžní techniky.

Nejrychlejší v pátek ráno byl Hirvonen – po včerejší vlastní jezdecké chybě (technici v servisu nenašli žádné pochybení techniky) výrazně ztrácí a tak mu nezbývá nic jiného než jet jako o život. Na 20,4 km nadělil druhému Ogierovi 10,9 a třetímu Loebovi 11,0 sekund. Čtvrtý Latvala si stěžuje na nedostatečnou trakci a ztrácí 13,6 sekundy.

Stejně tak dopadly i dvě zbylé dopolední rychlostní zkoušky – Hirvonen prostě jede. Za ním se o desetiny bijí Loeb, Ogier a Latvala a nejlépe z toho vychází Sebastien starší – celkově vede před Sebem mladším (+2,8), třetí Latvala ztrácí dalších 6,6 sekundy. Během dopoledne se z páté na čtvrtou posunul Petter Solberg, který má však manko již téměř půl minuty. Kimi byl před obědem mimo trať, ale pokračuje dále. Následuje vzdálený remote servis.

První tři odpolední testy se staly kořistí dvou Finů z továrního modrého oválu – dvě z nich vyhrál Hirvonen a jednu Latvala. Ten měl v devátém erzetě, na které jemně pršelo, krizovou, když na trati „něco“ trefil a málem se podíval co se děje mimo trať. A pozor – Hirvonen je už sedmý! Interní souboj v továrním Citroënu vyzněl lépe pro Ogiera, který byl pokaždé rychlejší a výsledkem je dostihnutí a předstihnutí Loeba v čele celkové klasifikace. Ovšem pouze o 0,4 sekundy, bratrovražedný souboj tedy bude pokračovat. Lehce ztratil Petter Solberg, který zastavil u havárie Fina Ketomaa a kontroloval jestli je posádka v pořádku. Ten totiž svou Fiestu WRC poslal mimo trať a překulil ji přes střechu a pro dnešek končí. Technika pozlobila Rusa Novikova a posléze jeho Fiesta WRC zkolabovala úplně.

Diváckou dvoukilometrovou speciálku opanoval Ogier před Latvalou (+1,2) a Sordem (+1,3). Důležitější ovšem byl fakt, že Loebovi, který jel speciálku paralelně s Ogierem, odlétnuvší kamínek o Ogierova vozu rozbil čelní sklo a Seb starší tak bude muset poslední test odjet s prasklým čelním sklem – ve vysokých rychlostech jistě nic příjemného.

Poslední test dlouhý 12,1 km jízdně nic překvapivého nepřinesl. Ovšem věci se děly při stání resp. při zpomalování. Ano, opět se taktizovalo! Loeb dostal penalizaci 10 sekund za pozdní příjezd do časové kontroly, ale v cíli tvrdil, že o tom nic neví. Ogier „tradičně“ zpomalil tak, aby mu to vyšlo těsně za prvního Loeba – tentokráte je dělí 1,5 sekundy. A tak možná nejvíce ze zmatené situace vytěžil třetí Latvala, který je za prvním Loebem jen o 2,6 sekundy. Chybu s následným výletem mimo trať vyrobil Sordo, pokračuje, ale předstihnul jej Hirvonen, který je tím pádem již šestý.

Video

SWRC

Dopoledne zajel tří vítězné časy Hanninen a předstihnul í díky jeho chybě o 6,2 sekundy Estonce Tanaka. Ovšem hned v první erzetě předvedl kolostřešní kombinaci své bíločervené Fábie S2000 Nor Brynildsen a v soutěží končí.

Odpoledne však Tanak šílené tempo již neustál, udělal chybu a vyjel mimo trať. Výfuk se mu ucpal hlínou a než nastartoval motor tak ztratil přes 3 minuty a propadá se pořadím na třetí místo (+3:42,9) až za druhého Prokopa (+1:17,7). Do vedení se tak dostal skvěle jedoucí Fin Hanninen na tovární Škodě Fabia S2000.

„Nechtěl jsem ponechat nic náhodě, zejména RZ 6 a 9 byly pro mou jízdu jako stvořené. Plný plyn a na šestku, to je ono! Vypadá to, že máme pohodlný náskok, ale do konce soutěže je ještě hodně daleko a zdaleka není vše rozhodnuto,“ říká vedoucí Juho Hänninen.

Vzhledem k rozestupům a výbornému druhému místu Martin Prokop lehce zvolnil, aby minimalizoval riziko chyby.

„Možná slova o zvolnění nezní moc libozvučně, ale i přesto je tempo stále obrovské. Po houbách a borůvkách opravdu koukat nestíháme. Koneckonců jsme po dvou dnech na třináctém místě absolutně,“ dodává „přibržděný“ Martin Prokop. „Nejhorší moment dneška mě ale čekal na poslední RZ, v poslední odbočce za horizontem, který jsme přeletěli zhruba stosedmdesátikilometrovou rychlostí – přes trať přecházeli diváci! Všichni se rozutekli, jen malá holčička na chvilku „zamrzla“. V posledním okamžiku ji někdo strhnul, já už neměl auto kam nasměrovat….,“ líčí Martin nepříjemný moment.

PWRC a FIA Academy

V produkční třídě se samozřejmě také havarovalo. Hned na první páteční vložce havaroval Ukrajinec Salyuk, zkouška byla přerušena a na trať vyjela sanitka. Co je ovšem smutnější je, že stejný osud potkal i Martina Semeráda jedoucího na šesté příčce. Jeho Mitsubishi Lancer Evo IX začalo údajně po havárii navíc hořet.

„Začátek Finské Rally se nám nepovedl. Nevěřil jsem moc rozpisu, který nám úplně neseděl. Bylo to možná tím, že jsme použili loňské poznámky, protože rychlostní zkoušky byly stejné, jaké jsme jeli před rokem. Nebylo to ale správně a nebyl jsem s tím spokojený. Myslel jsem, že ve druhé etapě už to bude lepší, protože jsme si zde psali rozpis nový. Nakonec to tak i bylo, ale jen do chvíle, než jsme přijeli na jeden z horizontů. Měl jsem jej špatně napsaný. Auto skočilo mnohem víc, než jsem čekal. Po dopadu jsme se dostali mimo stopu a auto zadkem zavadilo o strom u cesty. To nás roztočilo a ani přesně nevím, kolikrát jsme se přetočili, a jak auto letělo. Dopadli jsme ale po velkém nárazu na zadek auta na střechu, a mimo silnici. Když jsme s pomocí diváků auto otočili zpět na kola, tak nám ještě začalo hořet. Naštěstí se nám jej podařilo uhasit. Bohužel, byla to hodně velká rána a nedalo se dál pokračovat. Mrzí mě to, ale jsem rád, že se nám s Michalem nic nestalo. Je to Finsko. Neznám na něj prostě ještě nejspíš recept,“ říká Martin Semerád, který letos Finskou Rally nedokončí.

Vedoucího Nakaru pozlobila technika a ve vedení tak dlouho byl Švéd Flodin. Toho ovšem odpoledne (i kvůli technickým problémům) předjel Novozélanďan Paddon, který na něj měl v cíli k dobru 1:06,6. Třetí je domácí Ketomaki o další 0,3 zpět.

První čtvrteční vložka bylo pro mladíky z Akademie kvůli množství havarovaných vozů zrušena. Ostatní testy se odjely, ve vedení je Breen před Kaurem (+2,4) a Reevesem (+1:12,4). Čech Jan Černý je devátý se ztrátou 4:12,1 a pere se hlavně s rozpisem, který má napsaný příliš opatrně.

„Není to, co bych si představoval. Už od seznamovacích jízd vím, že nemáme správně napsaný rozpis. Nepodařilo se nám při prvním startu ve Finsku přijít na kloub záludnostem zdejší tratě, a já proto jedu zbytečně pomalu. Chci ale radši jet více na jistotu a dojet až do cíle. Udělat chybu by bylo zbytečné. Nebojujeme o místa na špičce WRC Academy, ale hlavně s tratí a sami se sebou. Finsko je obrovská zkušenost a velká škola. Je to hodně těžká soutěž a napoprvé se tady nedá uspět. I přesto všechno si ale start na této soutěži užíváme. Je to nejtěžší rally, kde jsem startoval a má neopakovatelné kouzlo a atmosféru,“ líčí své pocity Jan Černý.

Celkové výsledky Neste Oil Rally Finland 2011 po druhé etapě:

PořadíPosádkaVůzČas (ztráta na 1.)
1.Sébastien Loeb / Daniel ElenaCitroën DS3 WRC1:29:01,3
2.Sébastien Ogier / Julien IngrassiaCitroën DS3 WRC+1,5
3.Jari-Matti Latvala / Mikko AnttilaFord Fiesta RS WRC+2,6
4.Petter Solberg / Chris PattersonCitroën DS3 WRC+29,2
5.Mads Ostberg / Jonas AnderssonFord Fiesta RS WRC+1:00,1
6.Mikko Hirvonen / Jarmo LehtinenFord Fiesta RS WRC+1:28,7
7.Dani Sordo / Carlos Del BarrioMini Cooper WRC+1:36,2
8.Kris Meeke / Paul NagleMini Cooper WRC+1:51,0
9.Juho Hänninen / Mikka AnttilaŠkoda Fabia S2000+2:04,0
10.Henning Solberg / Ilka Minor-PetraskoFord Fiesta RS WRC+2:06,1

Vše o WRC na Auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 

Štítky Citroën Ford Mini WRC

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 



Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3 Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3

Z výrobní linky ve francouzském Poissy sjelo od roku 2010…

Citroën DS3 a DS3 Cabrio: Omlazení po více než 4 letech Citroën DS3 a DS3 Cabrio: Omlazení po více než 4 letech

V době, kdy se už většinou schyluje k modelové obměně,…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…