Finská Rally 2011 – Druhá etapa patřila stíhačce Hirvonena, Semerád havaroval a končí

Finská Rally 2011 – Druhá etapa patřila stíhačce Hirvonena, Semerád havaroval a končí

 

Po jezdecké chybě ve čtvrtek se Mikko pustil do stíhačky a před domácími fanoušky stoupá pořadím výš a výš. Český jezdec havaroval a začalo mu hořet auto.

Páteční etapa Neste Oil Rally Finland 2011 se skládala z osmi měřených úseků (pouze nejdelší test Hyväneula (29,9 km) se jel dvakrát) o celkové délce 134,6 km. V poledne byl však k dispozici pouze patnáctiminutový vzdálený remote servis v Lahti, takže jezdci se museli zamýšlet i nad výdrží soutěžní techniky.

Nejrychlejší v pátek ráno byl Hirvonen – po včerejší vlastní jezdecké chybě (technici v servisu nenašli žádné pochybení techniky) výrazně ztrácí a tak mu nezbývá nic jiného než jet jako o život. Na 20,4 km nadělil druhému Ogierovi 10,9 a třetímu Loebovi 11,0 sekund. Čtvrtý Latvala si stěžuje na nedostatečnou trakci a ztrácí 13,6 sekundy.

Stejně tak dopadly i dvě zbylé dopolední rychlostní zkoušky – Hirvonen prostě jede. Za ním se o desetiny bijí Loeb, Ogier a Latvala a nejlépe z toho vychází Sebastien starší – celkově vede před Sebem mladším (+2,8), třetí Latvala ztrácí dalších 6,6 sekundy. Během dopoledne se z páté na čtvrtou posunul Petter Solberg, který má však manko již téměř půl minuty. Kimi byl před obědem mimo trať, ale pokračuje dále. Následuje vzdálený remote servis.

První tři odpolední testy se staly kořistí dvou Finů z továrního modrého oválu – dvě z nich vyhrál Hirvonen a jednu Latvala. Ten měl v devátém erzetě, na které jemně pršelo, krizovou, když na trati „něco“ trefil a málem se podíval co se děje mimo trať. A pozor – Hirvonen je už sedmý! Interní souboj v továrním Citroënu vyzněl lépe pro Ogiera, který byl pokaždé rychlejší a výsledkem je dostihnutí a předstihnutí Loeba v čele celkové klasifikace. Ovšem pouze o 0,4 sekundy, bratrovražedný souboj tedy bude pokračovat. Lehce ztratil Petter Solberg, který zastavil u havárie Fina Ketomaa a kontroloval jestli je posádka v pořádku. Ten totiž svou Fiestu WRC poslal mimo trať a překulil ji přes střechu a pro dnešek končí. Technika pozlobila Rusa Novikova a posléze jeho Fiesta WRC zkolabovala úplně.

Diváckou dvoukilometrovou speciálku opanoval Ogier před Latvalou (+1,2) a Sordem (+1,3). Důležitější ovšem byl fakt, že Loebovi, který jel speciálku paralelně s Ogierem, odlétnuvší kamínek o Ogierova vozu rozbil čelní sklo a Seb starší tak bude muset poslední test odjet s prasklým čelním sklem – ve vysokých rychlostech jistě nic příjemného.

Poslední test dlouhý 12,1 km jízdně nic překvapivého nepřinesl. Ovšem věci se děly při stání resp. při zpomalování. Ano, opět se taktizovalo! Loeb dostal penalizaci 10 sekund za pozdní příjezd do časové kontroly, ale v cíli tvrdil, že o tom nic neví. Ogier „tradičně“ zpomalil tak, aby mu to vyšlo těsně za prvního Loeba – tentokráte je dělí 1,5 sekundy. A tak možná nejvíce ze zmatené situace vytěžil třetí Latvala, který je za prvním Loebem jen o 2,6 sekundy. Chybu s následným výletem mimo trať vyrobil Sordo, pokračuje, ale předstihnul jej Hirvonen, který je tím pádem již šestý.

Video

SWRC

Dopoledne zajel tří vítězné časy Hanninen a předstihnul í díky jeho chybě o 6,2 sekundy Estonce Tanaka. Ovšem hned v první erzetě předvedl kolostřešní kombinaci své bíločervené Fábie S2000 Nor Brynildsen a v soutěží končí.

Odpoledne však Tanak šílené tempo již neustál, udělal chybu a vyjel mimo trať. Výfuk se mu ucpal hlínou a než nastartoval motor tak ztratil přes 3 minuty a propadá se pořadím na třetí místo (+3:42,9) až za druhého Prokopa (+1:17,7). Do vedení se tak dostal skvěle jedoucí Fin Hanninen na tovární Škodě Fabia S2000.

„Nechtěl jsem ponechat nic náhodě, zejména RZ 6 a 9 byly pro mou jízdu jako stvořené. Plný plyn a na šestku, to je ono! Vypadá to, že máme pohodlný náskok, ale do konce soutěže je ještě hodně daleko a zdaleka není vše rozhodnuto,“ říká vedoucí Juho Hänninen.

Vzhledem k rozestupům a výbornému druhému místu Martin Prokop lehce zvolnil, aby minimalizoval riziko chyby.

„Možná slova o zvolnění nezní moc libozvučně, ale i přesto je tempo stále obrovské. Po houbách a borůvkách opravdu koukat nestíháme. Koneckonců jsme po dvou dnech na třináctém místě absolutně,“ dodává „přibržděný“ Martin Prokop. „Nejhorší moment dneška mě ale čekal na poslední RZ, v poslední odbočce za horizontem, který jsme přeletěli zhruba stosedmdesátikilometrovou rychlostí – přes trať přecházeli diváci! Všichni se rozutekli, jen malá holčička na chvilku „zamrzla“. V posledním okamžiku ji někdo strhnul, já už neměl auto kam nasměrovat….,“ líčí Martin nepříjemný moment.

PWRC a FIA Academy

V produkční třídě se samozřejmě také havarovalo. Hned na první páteční vložce havaroval Ukrajinec Salyuk, zkouška byla přerušena a na trať vyjela sanitka. Co je ovšem smutnější je, že stejný osud potkal i Martina Semeráda jedoucího na šesté příčce. Jeho Mitsubishi Lancer Evo IX začalo údajně po havárii navíc hořet.

„Začátek Finské Rally se nám nepovedl. Nevěřil jsem moc rozpisu, který nám úplně neseděl. Bylo to možná tím, že jsme použili loňské poznámky, protože rychlostní zkoušky byly stejné, jaké jsme jeli před rokem. Nebylo to ale správně a nebyl jsem s tím spokojený. Myslel jsem, že ve druhé etapě už to bude lepší, protože jsme si zde psali rozpis nový. Nakonec to tak i bylo, ale jen do chvíle, než jsme přijeli na jeden z horizontů. Měl jsem jej špatně napsaný. Auto skočilo mnohem víc, než jsem čekal. Po dopadu jsme se dostali mimo stopu a auto zadkem zavadilo o strom u cesty. To nás roztočilo a ani přesně nevím, kolikrát jsme se přetočili, a jak auto letělo. Dopadli jsme ale po velkém nárazu na zadek auta na střechu, a mimo silnici. Když jsme s pomocí diváků auto otočili zpět na kola, tak nám ještě začalo hořet. Naštěstí se nám jej podařilo uhasit. Bohužel, byla to hodně velká rána a nedalo se dál pokračovat. Mrzí mě to, ale jsem rád, že se nám s Michalem nic nestalo. Je to Finsko. Neznám na něj prostě ještě nejspíš recept,“ říká Martin Semerád, který letos Finskou Rally nedokončí.

Vedoucího Nakaru pozlobila technika a ve vedení tak dlouho byl Švéd Flodin. Toho ovšem odpoledne (i kvůli technickým problémům) předjel Novozélanďan Paddon, který na něj měl v cíli k dobru 1:06,6. Třetí je domácí Ketomaki o další 0,3 zpět.

První čtvrteční vložka bylo pro mladíky z Akademie kvůli množství havarovaných vozů zrušena. Ostatní testy se odjely, ve vedení je Breen před Kaurem (+2,4) a Reevesem (+1:12,4). Čech Jan Černý je devátý se ztrátou 4:12,1 a pere se hlavně s rozpisem, který má napsaný příliš opatrně.

„Není to, co bych si představoval. Už od seznamovacích jízd vím, že nemáme správně napsaný rozpis. Nepodařilo se nám při prvním startu ve Finsku přijít na kloub záludnostem zdejší tratě, a já proto jedu zbytečně pomalu. Chci ale radši jet více na jistotu a dojet až do cíle. Udělat chybu by bylo zbytečné. Nebojujeme o místa na špičce WRC Academy, ale hlavně s tratí a sami se sebou. Finsko je obrovská zkušenost a velká škola. Je to hodně těžká soutěž a napoprvé se tady nedá uspět. I přesto všechno si ale start na této soutěži užíváme. Je to nejtěžší rally, kde jsem startoval a má neopakovatelné kouzlo a atmosféru,“ líčí své pocity Jan Černý.

Celkové výsledky Neste Oil Rally Finland 2011 po druhé etapě:

PořadíPosádkaVůzČas (ztráta na 1.)
1.Sébastien Loeb / Daniel ElenaCitroën DS3 WRC1:29:01,3
2.Sébastien Ogier / Julien IngrassiaCitroën DS3 WRC+1,5
3.Jari-Matti Latvala / Mikko AnttilaFord Fiesta RS WRC+2,6
4.Petter Solberg / Chris PattersonCitroën DS3 WRC+29,2
5.Mads Ostberg / Jonas AnderssonFord Fiesta RS WRC+1:00,1
6.Mikko Hirvonen / Jarmo LehtinenFord Fiesta RS WRC+1:28,7
7.Dani Sordo / Carlos Del BarrioMini Cooper WRC+1:36,2
8.Kris Meeke / Paul NagleMini Cooper WRC+1:51,0
9.Juho Hänninen / Mikka AnttilaŠkoda Fabia S2000+2:04,0
10.Henning Solberg / Ilka Minor-PetraskoFord Fiesta RS WRC+2:06,1

Vše o WRC na Auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 

Štítky Citroën Ford Mini WRC

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3 Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3

Z výrobní linky ve francouzském Poissy sjelo od roku 2010…

Citroën DS3 a DS3 Cabrio: Omlazení po více než 4 letech Citroën DS3 a DS3 Cabrio: Omlazení po více než 4 letech

V době, kdy se už většinou schyluje k modelové obměně,…

 



 
Ford Mustang Cobra R: Prototyp ročníku 1992 unikl destrukci, dnes je unikátem

Ford Mustang Cobra R: Prototyp unikl destrukci, dnes je unikátem

Včera

Ford vyrobil na konci produkce 3. generace limitku Cobra R. Měla i své předprodukční prototypy, jeden z nich se dochoval...




Blesk.cz

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky, popsala svědkyně

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky,…

Křik, nadávky, zběsilá jízda po sídlišti, lidé uskakují a řinčí plech nabouraných aut. To vše předcházelo…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…